YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
(Se on mun hyvä huudella täältä, kun ovulaatiotakaan ei ole vielä ollut!)
Heippa vaan! Tulin koulukiireiltä ja muilta päivittämään, että menossa olis kp2/23-30 :( ärsyttää ja ketuttaa, mutta nyt pää pystyssä yk3:seen! Olkoon se se "todensanoo" ;)
Ostin myös gelee royaleja ja foolihappoa. Miten te, jotka sitä olette jo syöneet, oletteko huomanneet jotain muutosta?
Te ootte ihania, myös teidän avulla selviää näistä pettymyksistä <3 tsemppiä jokaiselle tähän kiertoon!!
anndikke: kiitos vastauksestasi oireiden suhteen. Kiva kuulla, että olet hyvillä fiiliksillä. Jospa pidentyneitä kiertoja ei enää tule! :)
heikkulin: ihana, että olet mukana meidän porukassa :) tsemppiä alkukiertoon!
Oikeassa olette! Mun pitää vaan malttaa. Nyt on tasan viikko kulunut oviksesta ja vatsaa repinyt, ja tuntuu paineiselta melkeinpä koko ajan. Alaselkää juilii ikävästi. Jospa se pieni ihme siellä kiinnittyisi. <3 En ole voinut osannut laittaa ajatuksiani sivuun, sillä koko ajan tunnen tuon tuikkauksia ja vihlaisuja. Voisinkin. Olen yrittänyt syventyä töihin, ja oikeesti, eihän tuo ole pitkä aika odottaa sinne ensi viikon keskiviikkoon ihmiselämässä. :) Kiitos tsempistä! Just tämmösenä heikkouden hetkenä teitä tarvitaan! Kiitos, että olette! <3
kukkaistyttö88: mistä päättelet, että sulla on lyhyt luteaalivaihe? Onko lääkäri niin sanonut? Jos ei niin ethän itse tee noin ikävää diagnoosia itsellesi?! Stressihän siitä tulee ja keho reagoi siihen! Nyt huolet nurkkaan ja nauti kierron loppumetreistä, eikö vain? Näitä herkkuhetkiä on niin vähän kierron aikana. Niin testaatko sinäkin sitten 24.9.? Voidaan sitten heti tulla kertomaan kuinka kävi! Ja sitäpaitsi on malttamistukea toiselta :)
Hyvä grazymay, pysytään lujana! hyvä kun olet mukana! Ja heti ke aamuna ollaan tikkana kertomassa kuinka kävi! :)
Nuppunella: joo meidän esikoinen täyttää kohta 2-vee. Oon nyt yrittänyt olla puristelematta ettei se maidon tulo vaan lisäänny. Viimeksi tänään aamulla oli molemmat tissit kipeet mutta nyt illalla saunassa ei tullut enään mitään. Mä edelleen epäilen sitä royal geleetä.
Josefiina87: se, että sun mies on joskus saanut toisen naisen raskaaksi ei missään nimessä tarkoita sitä, että sussa on jotain vikaa. Ei sikäli, että teissä kummassakaan välttämättä olisi mitään vikaa (joskus se raskautuminen vaan kestää) niin kyllä se vika voi silti olla myös miehessäsi.
Dimou: mä kyllä sinuna testasin ihan varmuudeksi niin tiedät missä mennään
Iltaa leidit, onpa täällä ollut viikon sisällä tosi vilkasta keskustelua! Kiitos myös teille, jotka olette päivittäneet listaa. Mulla oli aamulla superyllätys, kun tein Clearbluen digitaalisen testin ja se näytti 1-2 viikkoa raskaana. Olin varma, että nega tulee, mutta testasin silti varmuudeksi, ettei ainakaan tarvitse miettiä enempää. En oikein siis voi uskoa tuota plussaa todeksi vielä, koska oireita ei ole ollut. Itse asiassa huhtikuussa tulleen km:n jälkeen kaikissa kierroissa olen mielestäni tuntenut vaikka mitä oireita ja testit ovat olleet silti negaa. Nyt ei ole mitään muuta kuin pientä paineentunnetta alavatsalla. No, toisaalta voi hyvin olla, että menee hyvin varhaisessa vaiheessa kesken, en vielä uskalla iloita yhtään. Enkä kyllä uskalla liittyä vielä plussanneiden ryhmäänkään. Sitä nuo km:t teettävät, mulle ainakin...mutta olihan tuo todellinen yllätys ja onnellinen sellainen, toivottavasti pysyisi tällä kertaa pikkuinen matkassa. Tsemppiä kaikille ja niitä plussatuulia tietenkin!
Alissa6 kp 25/26, yk4
Alissa6: kylläpä iloisen uutisen tulit kertomaan! Toivon todella, että tämä olisi se raskaus, mikä kestää loppuun saakka! Jos et itse uskalla vielä iloita, niin mä iloitsen! :) Jos et ihan vielä uskalla raskautuneiden ryhmään, niin hengaile vielä täällä vaan. Voit vaikka raportoida meille, miten olo kehittyy ja tuleeko niitä raskausoireita. :) Onnea vielä kerran!!!
Legolatar hei, ovis oli siis limojen perusteella 24.8 eli jos kierto olis sama ku ennen esikoista niin sillon 7.9 olis kierron vika päivä. Eli 8 päivää sitten.
Legolatar ja Kaziska, kiitos tsempeistä! Tänään ei tullut tehtyä kovin tehokasta työpäivää, lähes koko kahdeksantuntinen kului Googlen parissa... Harmittavan vähän tällaisesta vuodosta tosiaan löytyy mitään konkreettista, lääketieteellistä tietoa. Tai edes tarkasti kuvailtuja kokemuksia keskustelupalstoilta, ainoastaan jotain "no mulla oli jotain sellasta vuotoo johonki aikaan". Etova olo jatkui kuitenkin tänäänkin, joten sunnuntaina sitten testailen, kun se mahdollinen 38 päivää on tullut täyteen. Mahdollisen negan jälkeen olen sitten gyneen yhteydessä, jos epäsäännölliseen kiertoon saisi jotain apua. Erittäin niukat kuukautisetkin taitavat olla ongelma, limakalvo ei silloin ole riittävän paksu? Mutta niitä murehditaan sitten vasta aikaisintaan ensi viikolla.
Legolatar, miksi lääkäri ei suositellut ovistestejä epäsäännölliseen kiertoon? Maalaisjärjellä ajatellen juuri silloinhan niitä tarvitsee...
Alissa6: varovaiset onnittelut :)
Täällä fiilis on ihan raivostuttavan odottava.. Aika ei kulu millään, mies kyselee jatkuvasti koska saa tietää kuinka tässä kierrossa kävi, olen yrittänyt olla tarkkailematta yhtään mitään oireita... Argh :) Ovulaatio oli siis viime viikon alussa. Sen jälkeen olen välillä huomannut, että alavatsa menkkakipuilee, tänään viimeksi. Ja rintojen olemassaolon kyllä huomaa! Särkevät, vaikkei niihin edes koskisikaan. Huomenna on kp19, viimeksi menkat alkoivat jo kp21 pienellä tiputtelulla ja kp24 alkoi kunnon vuoto. Saas nähdä mitä tällä kertaa käy, testiä jo tekisi mieli tehdä vaikka itsekin tiedän ettei se näyttäisi vielä yhtääään mitään.
Anopista sen verran, että en oikeastaan vieläkään tiedä mitä mieltä hän musta mahtaa olla. Ja oikeastaan ei hän ole vielä minun anoppini, mutta ainakin toivottavasti tuleva sellainen :) Hänen seurassa on vieläkin vähän sellainen olo, etten uskalla täysin olla oma itseni, että sanon tai teen kuitenkin jotain väärää.. Mukavaa porukkaa kuitenkin, ehkä mulla vain kestää normaalia kauemmin että sopeudun :) Heille syntyi juuri kolmas lapsenlapsi, joten olisi ihanaa ilmoitella neljännenkin tulosta. Vaikka vähän kyllä jännittäisi kertoa, en kuitenkaan yhtään tiedä miten mahtavat reagoida..
Että semmosia ajatuksia tällä kertaa. Eikä vieläkään väsytä tippaakaan, joten alan katsomaan Emmerdalea! :D
Huomenta ihanat :)
ALISSA6: Onnea ihan hirmuisesti! Ymmärrän, että km:n jälkeen on vaikea olla ajattelematta, että mitä jos taas... Pidä positiivinen mieli ja pidä meidät ajan tasalla kuulumisistasi, vaikka me täällä vasta kuumeillaan. Onnea, toivottavasti seuraan perässä :) Ja moni muu myös!
LEGOLATAR: Viime kierrossa ovis oli kp22. Testasin siis ihan testeillä. Menkat alkoi tiputtelulla jo tuosta yhdeksän päivän päästä. Luteaalivaihe on normaalisti sen 12-14 päivää, minulla oli vain 9 päivää. Tässä kierrossa ovis jälleen kp22, eli ihan samana aikaan kuin viime kierrossa. Siksi pelkään ja luulen, että myös menkat alkaa ihan samana päivänä kun viimeksikin. Mä olen jotenkin nyt todella huonolla mielellä :( Sen jo päätin, että jos menkat alkaa taas dpo9, niin varaan yksityiselle ajan. Mitä jos mun km johtui tästä samasta, eli keltarauhashormonin puutoksesta ja sen saisi korjattua lääkkeillä? Mä siis luulen, että mulla on jo menkat päällä sillon ke, kun aiot testata :( Jos niin upeasti käy, että ei ole, niin sitten testaan sun kanssa samaan aikaan! :)
Tänään kovin negatiivinen ja toivonsa menettänyt:
Kukkaistyttö88 kp27/32(?) yk7, km jk yk3
Alissa6: ihania uutisia. Ymmärrä hyvin tuon varovaisuuden km jälkeen, mutta komppaan Kaziskaa: olen iloinen sinun puolestasi :)
Anopista vielä, kun sitä joku aiemmin kyseli: minulla taitaa olla maailman ihanin anoppi. Hyvät välitä häneen ja koko miehen sukuun. Asuvat tosin noin tunnin ajomatkan päässä, eli eivät ihan jokapäiväisessä elämässä ole, vaikka useasti siellä käydäänkin. Anoppi tietää edellisestä raskaudesta, joten eiköhän tuo arvaa että yritys on päällä. Mutta hienotunteisesti ei siitä utele.
Voi Kukkaistyttö88, :( olen tähän kirjoittanut vaikka miten hienoja lauseita, mutta jokaisen niistä pyyhkinyt pois, kun tuntuu ettei sellaisia sanoja olekaan että voisi noita huolia pois viedä. Mutta toivotaan ettei sinulla ala menkat nyt ollenkaan :) Ja toisaalta jos alkaa, niin ehken oman mielenrauhan takia kannattaa käydä lääkärillä. Vaikkei mitään löytyisi, niin eihän sitä mielenrauhaa saa ennen kuin asian on saanut selvitettyä.
ON: kierto vasta alkuvaiheessa ja ovista tämän viikon lopuksi odottelemassa. Äh, kun tuntuu ettei aika kulu mihinkään... on tämäkin yhtä kyttäilyä :) ensin oviksen, sitten oireiden, sitten testipäivän odottelua ja sitten taas sama rumba uudelleen... höh
Airi kp 10/27, km jk yk3
Hei naiset!
Oon viettänyt alkukierron potutusta ja hiljaiseloa, mutta nyt alkaa olla taas kriittiset päivät lähellä :) ikävä kyllä mulle pukkasi flunssan nyt juuri oletetun ovulaation alle, saa nähdä miten vaikuttaa ja haluttaako itseä saatikka miestä puuhastella tässä tilassa :D Tässä kierrossa päätin olla tikuttamatta ovista ja juomatta greippimehua ym. vaan pysyn ihan vaan perus monivitamiini + kalsium -yhdistelmässä. Tämä onkin viimeinen kokonainen kierto ennen lokakuun alun hormonipoliaikaa. Oliko muita menossa lähiaikoina ensikäynnille? Olisi mukava kuulla kokemuksia ja oman käynnin jälkeen verrata niitä :)
Kukkaistyttö88: Mulla on kahta ristiriitaista tietoa luteaalivaiheen laskennasta. Toisaalta kuukautiset käsketään laskemaan vasta ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä, jolloin luteaalivaihe päättyisi vasta tällöin (tai siis edeltävänä päivänä eli viimeisenä kiertopäivänä) ja toisaalta sanotaan, että tuhruvuodon alku voi tarkoittaa lyhyttä luteaalivaihetta. Onko sinulla VIRALLISTA tietoa, kumpi on oikein? Minullakin alkaa yleensä tuhruttelu kaksi tai jopa kolme päivää ennen varsinaisia menkkoja! Turhauttava oire, koska voi periaatteessa tarkoittaa joko menkkojen alkamista lähipäivinä tai kiinnittymisvuotoa :/
Josefiina87: Me ollaan miehen kanssa jo sovittu, että vaikka jommastakummasta löytyisikin jokin vika, se ei kuitenkaan ole kummankaan syy! Kumpikin on kuitenkin viettänyt sen verran normaalia elämää, että ei ainakaan mitään itseaiheutettua toimimattomuutta pitäisi olla. Toivottavasti teidänkin taloudessa päästään irti syyllisen etsimisestä, varsinkin, kun on oikeasti melko harvinaista, että ekasta yrityskierrosta tärppäisi. Tsemppiä!
Anopista: En tykkää. Hermot menee, kun jutut on niin typeriä ja ärsyttäviä. Hyviäkin puolia on, mutta ärsytys melkein aina nousee niiden yli. Yksi hyvä puoli on, että hän on vapaaehtoisesti kertonut aikovansa olla utelematta lastenhankinnasta, koska hänellä on itsellään vaikea tausta asiaan liittyen. Hänellä on ollut aikanaan useita keskenmenoja ja lisäksi hänen veljellään ja tämän vaimolla on ollut aikanaan lapsettomuusongelmaa. Joten onneksi kummankaan vanhemmat eivät kysele asian suhteen :)
Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille ja alkukiertäjille!
Enninkeri kp12/27-32
AIRI ja ENNINKERI: Kiitos paljon tsempeistä, niitä tarvitaan, ihanaa kun on tämä keskustelu, teihin voi aina luottaa <3
Mullakaan ei ole virallista tietoa, ihan netin ja googlen armoilla ole, mikä ei tosiaan aina ole hyvä asia... Mutta tiputtelu ennen menkkoja tosiaan viittaa keltarauhashormonin vähyyteen, sen tiedän, ja ilman sitä taas ei mun mielestä voi raskautua...? Mutta pian se selviää, että onko tämä kierto samanlainen! Kiitos vielä teille :)
Kukkaistyttö88: Mulla on keltarauhasen vajaatoiminta. Semmoista faktaa voin antaa, että tuhruttelua ei lasketa menkoiksi vaan menkkojen aluksi lasketaan ensimmäinen kunnon vuotopäivä, ja siksi sullakin tuo luteaalivaihe on itseasiassa pidempi kuin 9 päivää. Sinällään tieto ei tietysti helpota, koska tiputtelu on usein merkki juurikin keltarauhasen vajaatoiminnasta. Vaiva on helppo korjata Lugeilla tai vastaavilla keltsuilla. Mä itse olen tullut kaksi kertaa raskaaksi vajaatoiminnasta huolimatta kierroista, joissa en ole lääkkeitä ottanut. Toinen kylläkin päättyi keskenmenoon mutta oliko siinä kyseessä juuri keltarauhasen vajaatoiminta, mun kilpirauhasen vajaatoiminta tai vai jostain ihan muusta, sitäpä ei kukaan tiedä.
Ei siis kannata ihan kauheasti murehtia mutta kyllä mäkin sinuna ottaisin yhteyttä gyneen, jos tuhruttelu jatkuu. Jos saat ajan nopeasti niin kerkeisit periaatteesa aloittamaan keltsut jo seuraavasta kierrosta, koska ne otetaan vasta oviksen jälkeen. Tsemppiä!
Huomenta!
ALISSA6: Varovaisesti onnittelen! :) Ymmärrän, että asiasta ei uskalla hyppiä kattoon asti, jos on km kokemuksia alla. Nyt toivotaan koko porukan voimin, että pieni kyytiläinen pysyy matkassa. <3
KUKKAISTYTTÖ88: Iso halaus näin alkuun. Tuntuu kornilta sanoa, että kaikki selviää, kun mistäs minä sen tiedän. Mutta olemme täällä kaikkia ja kaikenlaisia ajatuksia varten. Kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin, mikäli samanlainen kierto ja vuoto toistuu nytkin. Saat mielenrauhan ja selvyyden. Tosin me menemme nyt asioiden edelle. Mun lääkäri sanoi mulle ennen keskenmenoa kun epäilin, että sikiö on kuollut; olet raskaana niin kauan, kunnes toisin todistetaan. Sitä mä hoen itselleni aina ennen menkkkoja; voit olla raskaana niin kauan, kunnes menkat ei tule ja todista asiaa toiseksi. Näin myös sinun kohdallasi. Pää pystyyn. <3
ANOPISTA: Hän mulle aina tosi mukava, mutta ollaan tosi erilaisia. Hän on hieman hajuton, mauton tyyppinen ihminen ja minä taas kovin temperamenttinen ja eloisa taiteilija. Myös mun ja mun miehen perhekulttuuri eroaa ihan täysin toisistaan, vaikka suomalaisia ollaan molemmat. Tulen anopin kanssa hyvin toimeen, mutta en nyt sillä tavalla mene heidän luokseen aikaa viettämään. Yksin en sinne ole koskaan mennyt, aina mieheni kanssa. Kokonaisuudessaan appivanhemmat on ihan ok tyyppejä, sinne on kiva mennä joskus rauhoittumaan täältä kaupungin melskeestä. Huonomminkin voisi olla. :)
Joku teki tän hienon merkin, nyt mäkin. Eli sitten ).( Mulla juilimiset tuntuu tänään vähemmän. Eilen illalla paleli ihan tajuttomasti. Nukahdin ennen aikojani yöunille ja nukuin melkein 9 tunnin yöunet. Lämpöjä en ole mittaillut. Nenä on aamuisin tukossa. Mulla oli jäänyt yksi ovistesti tuonne lojumaan. Tein sen. Joku joskus sanoi, että jos on raskaana niin ovistesti voi sen myös paljastaa. En ole uskonut ja tein tänä aamuna aamupissasta ja sain siihen haamun. Mitä sekin sitten tarkoittaa? En tiiä. Ovis on kuitenki jo ollut ja mennyt. Näin myös unta, että tein testin, jossa oli Raskaana 1-2. Oon niin vauvakuumepäissäni etten tiedä enää miten ohjelmoida itseni ajattelemaan jotakin muuta.:) Ehkä se karu totuus paljastuu tuossa viikon kuluttua.
Onnea Alissa6, ihanaa! Kunpa itsekin :)
Kaziska: Sähläsin tässä(kin) kierrossa ovistikkujen kanssa oikein toden teolla ja ajattelin ensin, että sain melko vahvan viivan kp 14, mutta jatkoin vielä testailua ja kp 15-17 olivat ihan tyhjää. Sitten taas kp 18 ja kp 19 tuli vahvat viivat niin, että kp 19 oli ehkä sitten kuitenkin vahvin. Niinpä tietysti elättelen vieläkin vähän toivoa, että jos ovis olisikin tosiaan ollut vasta noinkin myöhään (kp 19 tai kp 20) jostain syystä, niin raskaus olisi vielä mahdollinen, vaikkei vielä testissä näkyisikään. Tämä on kyllä niin raastavaa, etten oikein osaa ajatella mitään muuta. Kiitos kaikille muillekin tsempeistä, niistä on todella iso apu! :)
Enninkeri: Meillä on todennäköisesti ensikäynti klinikalla piakkoin edessä. Olemme päättäneet varata ajan, kunhan tämä kierto saadaan joskus päätökseen. Olisi tosiaan kiva vaihdella ajatuksia siitä, että mitä se käynti pitää sisällään. :) Meillehän on jo tehty kertaalleen perustutkimukset; verikokeet ja ultraus mulle ja miehelle simppatesti, joten meillä ehkä mennään sitten jo aika pian hoitoihinkin. Hui!
Vuoto tai positiivinen tulos, missä viivyt? Huoh.
Cecilja kp 33/28-29 yk 11
Legolatar ja Kukkaistyttö88: Joo, anteeksi! Oli niin pitkä lista mietittäviä että on voinut sekottua tai oon sekoillut jotain muuta! No mut kaikille hätähousuille sit yhteinen tsemppi: yrittäkää malttaa testaamisten kanssa! :D