YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Mimsuli: Voi menkat sentään :( Mutta uuteen yritykseen vaan! Tsemppiä!
Hormonihirviö: Hyvinkin voi vielä se plussa sieltä tulla! Mähän kärvistelen vähän samassa tilanteessa: kierto venyy ja paukkuu, mutta menkkoja ei vaan kuulu!
Toggolino: Aloin syödä noita Gelee Royaleita tämän kierron alussa. Luulen, että tunnen kaiken, mitä kropassa tapahtuu, paljon selvemmin. En tiedä, johtuisiko noista. Oletetun ovulaation aikaan oli ainakin todella selkeät oireet ja muutenkin tuntuu, että pitkin kiertoa on ollut kaikenlaista tuntemusta. Mulla myös aina kipeytyy rinnat vähän jälkeen oviksen, mutta tässä kierrossa se tapahtui vasta kp 29 eli muutama päivä sitten. Ja siitäkös innostuin, että nyt olisi tärpännyt!
Ja nyt hyvät naiset, tarvitsisin apuanne! :) Edelleen täällä odottelen vuodon alkua tai jotain muuta tapahtuvaksi. Tosiaan kiertoni ei ole koskaan ollut tuota 29 päivää pidempi ja nyt siis mennään jo kiertopäivässä 32. Testeihin ei ole tullut sen yhden viivan lisäksi mitään muuta, ei sitten mitään! Osaisiko joku sanoa mahdollisia syitä sille, miksi kierto yhtäkkiä pitenee tällä tavoin? Pitäisikö huolestua? Ja kuinka pitkään voin odotella vuotoa vai olisiko hyvä soittaa jo vaikkapa gynelle? Voi apua. Alavatsassa on ollut viime päivinä yhtäkkisiä vihlaisuja ja välillä alaselkää juilii. Tämä on nyt jotenkin niin piinaava tilanne, koska tarkoitus oli tänään soitella sinne lapsettomuusklinikalle, mutta täytyisi kuitenkin varmaan se vuoto ensin alkaa.
Tervetuloa Eitne! Täällä on kyllä ihanan aktiivista kirjoittelua ja vertaistukea!
Cecilja kp 32/28-29 yk 11
HOPEHOPE: Minulla on rasittava anoppi. Hän puuttuu kaikkiin asioihimme, eikä ymmärrä että hänen 31-vuotias poikansa on jo aikuinen ihminen ja osaa jo huolehtia itsestään... Pelkään, että raskausaikana ja lapsen kanssa hän puuttuu vielä enemmän asioihimme ja kyseenalaistaa toimintatapojamme :/
CECILJA: Meillä tosiaankin on aika sama tilanne, myös mulla kipeytyi nännit vasta viikko ovulaation jälkeen kun aiemmin se on tapahtunut heti! Minulla on satunnaisesti sellainen olo alavatsassa että kohta menkat alkavat, on tämä aika jännää... Huomenna niiden pitäisi alkaa, odotan pelonsekaisin tuntein! En kyllä vieläkään usko että voisin raskaana olla, eilinen testi lannisti minut :D
Cecilja: kyllähän niitäkin on joille plussa pärähtää vasta tosi myöhään. Mä en olisi vielä huolissaan mutta voihan sitä gynelle soittaa jos nyt kierto vielä pitkään sekoilee. Yks mikä tuli kanssa mieleen niin useinhan, jos kierto venyy niin ovis on saattanut jäädä välistä mutta sulla kait se on todistettavasti tullut?
Mä jätin nyt nuo royalit pois ja otan sitten taas alkukiertoon. Jos se maidon tulo nyt sattuisi oleen jotenkin yhteydessä niihin.
mikka: mitä testu näytti? :)
kukkaistyttö88: nännien kipetymistä ei ole ollut ennen ehkäisyn lopettamista, mutta nyt parissa kierrossa on ollut ilman että siitä olisi seurannut plussaa. En siis usko sen tarkoittavan sitä nytkään. Mutta mielenkiintoista tämä on :)
cecilja: olen samaamieltä kuin Toggolino . joskus kierto vaan venähtää (stressi tai muu siirtää ovulaation tapahtumista tai sitä ei tapahdu ollenkaan). Itselläni venähti ensimmäistä kertaa elämässäni kierto 42 päivään eli 10 päivää yli normikierron. Silloin luin myöhään plussaamisesta, mutta ei siinä niin käynyt, negoja tuli ja menkat alkoi lopulta. Kävin gynellä ja hän ei ollut huolissaan, mutta laitoi varulta kilpirauhasverikokeeseen lähetteen. Ei kannata huolestua. Odottele plussaa tai menkkoja rauhassa :) piinaavaahan se tietty on, itse olin seota :D ja jos kierto alkaa jatkossa heitellä niin sitten gynelle viimeistään! Toivon sulle plussaa. Jaksamista epäselvän tilanteen kanssa!
Pahin pettymys menkkojen alkamisesta alkaa jäädä jo taka-alalle. Ei muuta kuin uuteen yritykseen! :) Tilasin juuri Gelee Royaleita ja tyrniöljykapseleita. Olen sen verran kuiva tyyppi, että "lisäliukasteet" eivät olisi varmaankaan pahitteeksi. Olikos täällä muita, jotka käyttävät Gelee Royaleita säännöllisesti? Onko ollut vaikutusta paikkojen kosteuteen/limaisuuteen (jaiks...)? Mitä muita luontaistuotteita käytätte?
Se, että eka kierrosta ei tärpännyt, on luultavasti minusta johtuvaa, sillä mieheni on saanut aikoinaan exänsä vahingossa raskaaksi (ehkäisy petti, exä päätyi tuolloin aborttiin)... Pessimistinä minussa itää pelko, että jos en tulekaan koskaan raskaaksi, olin jotenkin ihan varma raskautuvani jo eka kierrosta (typerää)...
Selva ja Eitne: kiva että liityitte joukkoon :) Eitnen muistan jostain kuukausiketjusta, jossa oltiin. Plussaonnea molemmille. Pitäisiköhän meidän koota lista kaikista ärsyttävimmistä "mukaraskausoireista" :D
Sellainen kysymys juolahti vielä mieleen, että miten teillä on miehet suhtautuneet siihen, että eivät ole onnistuneet saamaan naistaan raskaaksi? Omalla ukollani on ollut vauvakuume jo pitkään ja kun se lopulta tarttui voimakkaasti minuunkin ja aloitimme yrityksen, oli mieskin varma, että heti tärppää ja innolla mukana touhussa. Mutta kun vauvaa ei sitten kuulunutkaan, on hän selkeästi pettynyt. Emme ole keskustelleet asiasta, sillä mies ei siitä mielellään puhu, ottaa varmaan liikaa "miehisyyden" päälle, että ei ahkerasta yrityksestä huolimatta onnistunut saamaan naistaan raskaaksi. Turhaan hän kuitenkaan itseään syyttele, vika on kuitenkin minussa ja poikamaisissa geeneissäni... :/
josefiina87: hyvä lisäarsenaali sinulla käytössä ja kiva kun olet taas tarmokkaana matkassa :) ja hei, ei se ole tyhmää toivoa raskautuvansa ekasta kierrosta. Väittäisin, että ainakin 99% tästä väestä on toivonut samaa, minä ainakin. Että eikun nappulat suuhun ja menoksi! Kyllä se plussa sieltä pian tulee :)
Ristiriitaisissa tunnelmissa palaan tänne viikonlopun hiljaisuuden jälkeen. Minulla oli tosiaan sitä kiinnittymisvuodoksi luulemaani tuhrua torstaina, kp 28/38. Olin onneni kukkuloilla, varsinkin kun on ollut myös mahan jurmimista ja ellottavaa oloa ja turvotusta ja ties mitä kaikkea, jonka olen toivonut raskautta indikoivan.
Sitten tulikin perjantai kp 29 ja vuotoa. Ihan kunnon limansekaista verta siis, ei enää mitään tuhrua. Tuntui että koko maailma romahtaa, itkin ihan hysteerisenä. Täälläkin pohdin jo kaksi viikkoa sitten, että josko mulla olisi ollut todella aikainen ovis tässä kierrossa, mutta en ollut kyllä yhtään varautunut siihen että menkatkin voisi alkaa sitten sen mukaisesti...
Lauantaina jälleen taas vain tuhrua muutama tippa. Samoin kuin sunnuntaina. Etova olo jatkunut, kuin myös mahakivut, jotka tietysti tässä vaiheessa voivat johtua menkoistakin. Finnejä ei ole tullut, rinnat eivät ole kipeytyneet, mielialat eivät ole heitelleet.
Että mitä hittoa tässä nyt sitten pitäisi ajatella?! Voiko tuollainen yhden päivän vuoto olla kuukautiset? Mitä muuta se voisi olla? Pitäisikö nyt loppuviikosta kuitenkin tehdä raskaustesti? Pitäisikö ostaa ovistestejä ja varautua siihen että kierto voi olla mitä tahansa 20 ja 40 väliltä?
Ihan kamalaa, kun miettii vain että mikä minussa on vikana kun näin tapahtuu. Joko alkavassa raskaudessa saattaa olla jotain häikkää kun tuollaisia vuotoja tulee, tai sitten hormonitoiminta on ihan päin prinkkalaa kun kierrot heittelee näin voimakkaasti.
Dimou kp 32/38 tai 4/29-38. Ehkä mut voisi hetkeksi poistaa tuosta listasta ja pistää pelkän nimen pohjalle, ennen kuin päätän missä olen menossa
Joku kyseli maca-jauheesta . Olen sitä käyttänyt joskus aiemmin säännllisesti usean kuukauden ajan ja kokenut sen buustaavan yleisesti oloa todella paljon! Lopetin, kun maha alkoi mennä sekaisin siitä pitkäaikaisen käytön myötä. Nyt yrityksen aikaan en ole käyttänyt, mutta ajattelin ottaa sen nyt takaisin, kun maha on saanut rauhoittua useamman kuukauden ajan. Kiitos muistutuksesta ja vinkistä, että voisi auttaa raskautumiseen :) ryhdin koekaniksi :)
Dimou: ei hätää. seuraile rauhassa tilannetta ja testaa viikon päästä r-testillä, jos vuoto ei ole kunnolla alkanut. Jos se vuoto oli valekuukautiset? Eikä pieni vuoto alkuraskaudesta tai sen aikana tarkoita, että raskaus menisi pieleen. Hermot ovat varmasti kireällä kun tällaista uutta tapahtuu, josta ei ole paljoakaan tietoa tarjolla. Toivon että kuulisin sinusta ja tilanteesi edistymisestä. Nämä ovat sellaisia asioita joita todella monet miettivät eikä niihin aina löydy selitystä, miksi näin tapahtuu ja mitä se tarkoittaa. Ja ovulaation testaamisesta sen verran, että lapsettomuushoitoihin erikoistunut gyne ei suositellut niiden tekemistä, jos kierto on epäsäännöllinen. Olen samantyyppisessä tilanteessa kuin sinäkin tämän irrationaalisen tuhruttelun ja oudon kierronpituuden kanssa. Voimia kanssasiskolle!
Apua miten paljon viestejä! Mutta siis hyvä vaan! Sori, jos jää jollekin vastaamatta, kysytte sitten reippaasti vaan uudestaan, jos tuntuu, ettei kukaan reagoi!
EITNE: Haluatko itsesi listaan? :)
CECILJA: Mulla oli samaa vaivaa itsellä, eli kierto vaan piteni ja piteni! Gyne siihen sanoi vaan, että seurataan. Nyt kierto onkin sitten ihan yhtäkkiä tasaantunut. En olisi huolissani, mutta jos asia sua häiritsee, niin kannattaa varata aika gynelle, ihan oman mielenrauhan takia! Ei sitten turhaa stressaa.
JOSEFIINA 87: Mäkin oln noita Gelee Royaleita harkinnut! Kokemusta ei siis vielä ole, mutta jos ei tästä kierrosta tärpää (eli KUN ei tärppää...) niin ajattelin myös kokeilla.
DIMOU: Sinuna tekisin kyllä testin! Ja jos näyttää negaa, niin ehkä soittaisin gynelle!
Kukkaistyttö88 kp 26/32(?) yk7, km jk yk3
LEGOLATAR: Mä en kestä tätä odottelua... Luen netistä koska kiinnittyminen tapahtuu ja mitä oireita siihen voi liittyä... Luulosairaaksi tulee viimeistään sillon, kun alkaa vähän googletella... Mulla tänään siis vasta dpo4...
kukkaistyttö88: eikös ole hauskaa kun sisällä kihisee jännitys! Sovitaanko, että ollaan ne kaksi siitä 8,5 jäljellä olevasta plussaajasta? Oispa kiva kun plussattaisiin yhtä aikaa! Huikeeta! Taidan mennä tekemään macajauhelisällä pirtelön. Minullakin siis ovulaatio ollut ennen 10.9.,joten dpo 6 saattaisi olla. Jos se jauhe auttaisi vaikka takautuvasti :D
LEGOLATAR: Se olis enemmän kuin mahtavaa! Ihanaa, kun olisi jatkossakin tukena samassa vaiheessa oleva tuttu ihminen :) :)
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, pessimisti ei pety... Mua huolettaa niin kovasti toi mun luteaalivaihe, se kun viimeksi oli liian lyhyt raskautumiseen, vain 9 päivää, ovis olis tässä kierrossa samana päivänä kun viimeksi, mikä enteilee, että menkatkin alkaa samana päivänä, eli tiputtelulla sunnuntaina :(
Olen alkanut jo henkisesti valmistautua siihen että menkat alkavat huomenna. Tosin aamulämmöt ovat pysyneet 37,0:ssa ovulaatiosta lähtien, vaikka aiemmin ne ovat aina laskeneet, ja nännitkin tulivat siis kipeiksi vasta viikkoa myöhemmin kuin ennen.
Hävettää kertoakin, mutta ostin äsken kaupasta greippimehua, vaikka en ole yhtään sen tyylinen ihminen että uskoisin typeriin kikkoihin... Varsinkin, kun greippimehun tehohan perustuu vain foolihappoon ja syön jo raskausvitamiinia... Tyhmyydelläni ei näytä enää olevan rajaa, kun suunnittelen jo ostavani niitä kuuluisia Gelee royaleita ensi kiertoon :D
Varmaan kaupan kassat arvaavat jo lisääntymispuuhamme kun ostelen greippimehua ja Kaksplussia :P
Kp 30/31 yk 3
Heippa kaikille!
Oon vaihtelevasti käynyt lueskelemassa tätä ketjua, aina kun kerkeän. :) Nyt on viikonlopun jäljiltä taas jutut lukematta. Meillä on yritetään saada toinen pienokainen perheeseen. Esikoinen 6/13. Esikoisen syntymän jälkeen ei ole ollut ehkäisyä käytössä. Edellinen raskaus paljastui tuulimunaksi maaliskuussa, tämän jälkeen kroppa on ollut aivan sekaisin (tullut vain kolmet kuukautiset).
Tässä kierrossa oli käytössä raskausvitamiinit, geleet, greippimehu, punaviini.. sekä ovistestit. Ja tuntuu että ehkä nyt on tärpännyt! Rinnat on arat, koko ajan väsyttää, pää on kipeä ja välillä tulee huono olo. Lisäksi sain taas ovistestiin hymynaaman! Kertoisikohan se raskaudesta..? En yhtään tiedä koska tehdä r-testi, kierron pituudesta kun ei ole mitään tietoa. Ovulaatioliuskoihin sain melko tummat viivat kp 16 ja 19. Kp 22 ja 26 sain hymynaamat.. En siis tiedä mikä noista on ollut ovulaatio, kaikki kyllä hyödynnettiin. Jännityksellä vielä odottelen, tulisiko lisää merkkejä/oireita tai menkat. Olisi kiva jännäillä kanssanne! :)
Mama Kp29/?
Grazyma: Meillähän tosiaan on hyvin samankaltainen tilanne. Voimia sinnekin. Minullakin kierto ollut ihan ihmeellinen koko kesän, toki säännöllinen, mutta tuntuu ettei mitään hormonaalista vaihtelua. Ei rintojen aristuksia, turvotuksia tai mahakipuja (mitä aina ennen kuulunut menkkoihin). Itsekin toivoin, että olisi jo tässä vaiheessa jotain tapahtunut, mutta ilmeisesti se vain ottaa oman aikansa? Tosin jotain ihan ihmeellistä munasarjakipuja pitkin kesää ollut? Olin myös pohtinut tuota vyöhyketerapiaa, mutta tällä hetkellä käytössä hengitysharjoitukset joogasta ja positiivisen ajattelun voima. Yritän rauhoittaa itseäni ja antaa siten mahdollisuuden toipua tästä ja tilaa vauvalle. (kuulostaako ihan hölmöltä? omiin korviini minusta ainakin...)
Josefiina87: Kyllähän se miehelläkin helposti koville ottaa. Ainakin oma mies suri kovasti tuota kevään keskenmenoa ja viime kierrossa tärppipäivinä minun oli vain pakko pistää liinat kiinni (ja tyytyä ajatukseen että tästä kierrosta en ainakaan raskaudu). Toisella oli niin kovat suorituspaineet ja paha olla. Sanoinkin, että me ei voida tehdä tätä väkisin. Mentiinkin se viikko ihan sylittelyjen ja halailujen voimalla. (nyt en ajatellut kertoa sille ovulaatio ajankohtaa ollenkaan :) katsotaan saisinko huijattua vähän ;) )
Legotar ja Kukkaistyttö88: voi taivas teillä on jännitystä päällä. Täällä kovasti peukut pystyssä molemmille <3
Airi
Hei LEGOLATAR, pihiys iski taas väärässä kohtaa ja ostin apteekista halvimman testin (first singal) eikä tullut kyllä viivan viivaa kun ajattelin että kyllä sen varmaan jo pitäisi näkyä testissä ku testissä. Vaikka eihän se testi raskaaksi tee, mutta olisko apteekin oma ollut kumminki se herkempi. No, haen tänään sitte kunnon testin ja katotaan millai ämmän käy! Ja jos nyt ei tuu viivoja ni sitte kyllä rauhotun näiden testien kans ja elelen vaan varovaista elämää.
Heippa!
Olen seuraillut tätä ketjua alusta lähtien. Aiemmin kirjoittelin kahteen eri kuukausi ketjuun ja mukana vielä yhdessä toisessakin ja sen vuoksi ajattelin aluksi että seurailisin tätä vain taustalla. Porukkanne on kuitenkin mukavan aktiivinen kirjoittelussa, joten päätin nyt liittyä mukaan :)
Täytän pian 31-v ja esikoista yritetään. Pillerit jätin toukokuun lopussa ja ensimmäinen kierto venyi muistaakseni 56 päivään. Toinen kierto oli 33 päivää ja nyt on menossa kp27. Tässä kierrossa tunsin ovulaation kp14 ja tuli myös ovulaation jälkeistä verensekaista vuotoa. Menkkojen pitäisi siis alkaa ihan näinä hetkinä, tietenkin toivon etteivät ala, mutta no... katsotaan... Ajattelin testata huomenna tai keskiviikkona JOS ei vuoto ala.
Oireisiin en uskalla luottaa, pillereiden lopetuksen jälkeen niitä on ollut vaikka minkälaisia! Tässä kierrossa erilaista on kuitenkin ollut tässä kierron loppupuolella rintojen vihlonta, alaselän ajottainen jomotus ja vihlaisut alavatsalla lähinnä oikealla puolella josta ovulaatiokin tuntui. Nyt on toisaalta helpompaa kun tietää minkäpituinen kierron suunnilleen pitäisi olla, ei tule tehtyä niin monta turhaa raskaustestiä kuin mitä tässä aiemmin on tullut tehtyä :D
Tuosta juomisesta, mielestäni voi hyvin esimerkiksi perustella sillä että on esim. muuttanut elintapojaan ja ruokavaliotaan terveellisempään suuntaan, lisännyt liikuntaa ja haluaa tuloksia... Tai ettei vaan tee mieli! Ei muille pitäisi omat juomiset kuulua :) Olen itsekin joskus ollut juhlissa ja juonut vaan limua ja muut olivat luulleet minun juovan alkoholia, kun ei tee siitä itse mitään numeroa niin ei siihen muut välttämättä edes kiinnitä huomiota. Toisaalta henkilökohtainen mielipiteeni on että lasi tai kaksi ei tee suurta vahinkoa jos raskaus ei vielä näy testissä.
Miehen kanssa keskusteltiin tuosta mihin aikaan lapsen mieluiten saisi ja molemmat oltiin samaa mieltä siitä että oikeastaan mikä tahansa muu vuodenaika kuin joulu-uusivuosi. Tätä ajateltiin lähinnä lapsen tulevien synttäreiden takia, kuinka tylsää se on kun omat synttärit jää joulun jalkoihin. Tästä voi tietenkin joku olla toista mieltä :D Mutta kevät-kesä olisi tietenkin ihanteellinen aika, alkusyksy myös. Mutta, katsotaan milloin onnistuu, ei sillä loppujen lopuksi ole väliä, kunhan onnistuu!