YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
exile: pahoittelut negasta, sen saaminen sattuu aina. Jaksamista sinulle ja miehellesi. Tutkimusasioihin en osaa ottaa kantaa, jospa saat täältä paljon hyviä neuvoja ja tukea.
Legolatar kp 31/32 yk 4
Kiitos Enninkeri tsemppitoivotuksista! Sitä tarvitaan! on tämä niin herkkä aihe että vaikea tässä on pystypäin valmistautua mahdolliseen pettymykseen. Vaikka pieni toivonliekki lepattaakin sydämessä <3
Kaziska: sulla on kauniita ajatuksia lapsen saannista. Että meillekin on suotu juurikin tuo ihana lapsi eikä ketään muuta. Siltikään mä en jotenkin osaa ajatella toisen saannista, että sillä olisi joku tarkoitus ettei meillä tärppää ja joudutaan kuukaudesta toiseen pettymään.
Tuosta tuhrusta en osaa sanoa mistä se johtuisi. Tänään ei ole tullut mutta yhtä hyvin voi taas huomenna tulla. Kyllä tympii koko juttu.
Kukkaistytölle vielä erikoisterkut ja tsempit.
Dimou: pahoittelut kaikesta huolimatta negasta. Mä en valitettavasti osaa sanoa mitään menkkojen niukkuuteen.
TS: toivottavasti vuoto loppuu ja testiviiva vahvistuu. Alkuraskauden vuodothan on aika yleisiä.
Exile: hoitoon pääsyyn taidetaan tarvita se vuoden yrittäminen mutta kyllähän sä voit otattaa hormoonikokeet milloin tahansa. Esim. Mehiläiseen et tarvitse edes lähetettä. Mä itse hakeuduin gynen pakeille nyt toista yrittäessä jo hyvissä ajoin, koska ikää on jo paljon ja vaivoja ihan riittävästi.
Orchid87: huomisia testituloksia odotellessa :)
Legoalatar: pidä kiinni siitä toivonliekistä :)
Tuohon hoitoon hakeutumisesta.
Itse haukeuduin esikoista yritettäessä hoitoihin tai siis tutkimuksiin, kun oli vuosi yritystä takana. Varasin ajan lääkärille omalta terveysasemalta, joka laittoi lähetteen.
Nyt toista yritettäessä kävin yksityisellä ja pyysin laittamaan lähetteen. Yritystä on nyt reilu vuosi takana, tosin varhainen keskenmeno toukokuussa. Siitä huolimatta sain ajan hormonipolille (lokakuun lopulle). Hormonipolilta sanottiin, että ikä vaikuttaa sekä historia tutkimuksiin pääsyssä. Siis vuoden yrittämisen jälkeen varmasti kaikki pääsevät tutkimuksiin. Tarkoitin vaan, että itse pääsen jo nyt vaikka on tuo km ollut vasta muutama kuukausi sitten. Jos ikää on yli 35- vuotta, niin silloin kannattaa hakeutua tutkimuksiin jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen.
Kävin pyörähtämässä plussanneiden kahdessa eri ryhmässä, johon ajattelin voivani liittyä. Mutta niin oli ankeeta siellä, kun ei kukaan juttele, et tuntisin olevani turvallisessa seurassa, jos saisin nämä ensikuukaudet jännätä teidän kanssanne.
Täällähän on jo raskaana olleita ja terveitä lapsiakin synnyttäviä naisia. Kyselisin mieluusti apua teiltä dilemoihini, sillä olette jo jollakin tasolla tuttuja ja tunnette historiaani. Tänään tuli hätä jo käteen. Kävin alkuillasta vessassa ja paperissa näkyi hailakan rusehtavaa vuotoa. Onko se näin alkuraskaudessa normaalia? Onko jollakin teistä jo synnyttäneistä ollut saman kaltaista vuotoa ja silti masussa kaikki hyvin? Tosin peuhailimme mieheni kanssa tänään päivällä ja luin jostakin että alkuraskaudessa seksin jälkeen voi tulla jopa verta. Olisin ikikiitollinen, jos joku teistä tietää tai omaa kokemusta asiasta ja haluaisitte jakaa sen minullekkin. Keskenmeno se siellä kummittelee takaraivossa, vaikka kuinka yritän taistella vastaan ja olla huoleti. Luonto tekee tehtävänsä. Mutta silti jo ehdin miettiä, että tässäkö tämä nyt oli?
Onnea TS plussasta! <3 tarraa ja liimaa nyt mukaan!
DIMOU: Ihana asenne sinulla! :) Onnea seuraavaan kiertoon, olipa se sitten pitkä tai vähän lyhyempi.
ORCHID87: testaile huomenna, aamun eka pissi ja sit tule ihmeessä kertomaan mitä testi näyttää!! :)
GrazyMay rv 4+1 (tärppi yk3 km:n 05/14 jälkeen)
Hei kaikille, uusi kuumeilija liittyy ketjuun. Keväällä kirjoittelin yhteen ketjuun, mutta unohduin sitten hiljalleen pois. Piti muka vähentää vauvakuumeen vatvomista, mutta pyhpah, täällähän sitä taas ollaan! Nyt juuri oon vähän hajalla sen kanssa, että pitäis olla ovishetket käsillä mutta testiin ei vaan oo toista viivaa tullut. Täytyy toivoa ettei ole "hukkakierros" käsillä kuitenkaan.
Itse olen 22 ja puolisko 26. Omat opiskelut on aika levällään (olen yliopistolta poissaolevana ja haen toiseen opiskelupaikkaan parhaillaan) ja sairastan keskivaikeaa masennusta. Vakituisessa työssä kyllä olen osa-aikaisena, mutta näillä näkymin vuoden päästä työpaikka muuttaa kaupunkia ja itse tuskin seuraan perässä. Puolisko valmistui keväällä ja etsiskelee oman alan töitä opettajana. Ei todellakaan kai mikään ideaalein hetki olla hankkimassa lapsia, mutta asiaa kun ollaan tarkkaan harkittu, niin päädytiin siihen, ettei sellaista juuri oikeaa hetkeä välttämättä koskaan tule kuitenkaan. Toki varmasti vähän parempia tilanteita kyllä. :D Ollaan vaan molemmat valmiita pikkutyypin tuloon, joten päätettiin antaa sille tilaisuus. Itse oon kyllä pahempi kuumeilija meistä, muutamaan otteeseen oon alkanut itkeäkin kun vastaan on tullut suloisia lapsia. Vielä en oo sentään alkanut suunnittelemaan sellaisen kaappaamista keltään..
Jos ketjusta löytyy muita mielenterveysjuttujen kanssa painiskelevia kuumeilijoita, niin olisi kiva saada siltäkin osin vertaistukea. :)
Nelmis kp 11/25 yk 8
Iltaa arvon naiset!
Ensin omaa napaa: menkat alkoi niin ajallaan ku olla ja voi (siis samaan kellon aikaan jopa ku edelliset). En siis paassy testaamaan. Rauhallinen olo jotenkin. Ainahan se on pettymys, en kiella, mutta kun tuli ajallaan, lammot meni oikein ja tuli heti verta eika enaa tuhruja, niin mulla on rauhallinen ja luottavainen olo. Tama on vaan ajan kysymys. Ika saatta myos viivyttaa, mutta hei, "vasta" yk 5 alkaa. Lahden positiivisena uuteen kiertoon!
Dinou: Mulla oli pillereiden lopettamisen jalkeen tosi niukat kuukautiset, siis pienella siteella parjas ihan hyvin. Ne normaalisoitui vajaan puolen vuoden jalkeen. Ottaa kai vaan aikansa kullakin. Karsivallisyytta.
Ura ja aitiys: Joku kyseli tasta muutama sivu sitten. Ma pidan kovasti tyostani ja olen aina ollut uraihminen. Olen monesti jopa pistanyt tyon ja reissaamisen parisuhteen edelle (siis edellisten, en nykyisen). Senkin takia mua ei hirveesti harmita menkat, kun toukokuun lopussa olis ollu mun tyon kannalla huono aika jaada sille muutaman kuukauden aippalomalle (joo, siis taalla saa vaan 3 kk). Ma olen ehka poliittisesti epakorrekti, kun en kauhistele sita 3 kuukauden aitiyslomaa, musta tuntuu ihan hyvalta palata nopeesti toihin. Monesti viela nykyaikanakin naisilta oletetaan, etta kaikki haluaa jaada kotiin hoitamaan vauvaa. Ma en halua. Se oli vaikeaa myontaa itselle ja kumppanille, mutta kun sen vihdoin sanoin aaneen, niin hitto kun olo helpottui. Miehilla on monesti toisin pain, ja mun jalkeen, mies myonsi, etta hanen haaveensa on jaada kotiin. Siita hetkesta jatin pillerit pois. Me ollaan siis sovittu, etta kun lapsi tulee, niin mies jaa koti-isaksi. Mulla on kiva tyo ja ok palkka, ja pystyn hyvin elattamaan meidat kaikki.
Ja lopuksi onnea plussanneille! Teita olikin paljon. Ma jo ihan saikahdin, etta nyt kaikki lahtee plussanneiden puolelle, mutta onhan meita taalla viela. Tervetuloa myos uudet!
t. Selva kp 1/27 yk5 (tai siis taitaa olla jo maanantai Suomessa eli kp 2/27)
Grazymay: Tien niin hyvin tuon pelon vuodosta! Mulla meni eka raskaus ilman vuotoja ja syntyi terve poika =) Toisessa raskaudessa vuotoja tuli moneen otteeseen, muistelisin ainakin vkoja 6, 8 ja 9. Selvästi erotti ruskeeta. Paniikissa olin ja varma keskenmenosta.. Niin vaan aina oli kaikki hyvin! Syntyi toinen terve poika =)
Nythän mulla tässä kolmanessa raskaudessa on tullut ihan koko ajan vuotoa. Tämä tuntuu huonolta.
TS 3+4.
Huomenta,
ON: Neljättä päivää tuhrua. Tänään niiden menkkojen on jo pakko alkaa, eihän tästä tule mitään... Ke testaan, jos ei siihen mennessä tuhru muutu putoukseksi. Voisko ne nyt sit vaan alkaa, jos kerta ovat alkamassa :(
TOGGOLINO & LEGOLATAR: Miten menee siellä?
GRAZYMAY: Onpa outoa, että plussanneiden puolella on niin hiljaista. Toivottavasti täältä tulee sinne pian paljon plussanneita! :) En olisi yhtään huolissani tuosta vuodosta, muistan lukeneeni, että joka neljännellä on alkuraskaudessa vuotoa!
Kukkaistyttö88 kp 33/32(?) yk7, km jk yk3 (neljättä päivää tuhrua, menkat alkamassa?)
No nyt unohdin jo kuka kysyi hoitoon hakeutumisesta-jos kriteerit täyttyy ja julkiselle pääsee,niin tk- lääkäri laittaa asiaa eteenpäin.Ja jos yksityiselle joutuu niinkuin me iän takia,niin sinnehän voi ottaa yhteyttä milloin vain ja voihan nuorikin mennä yksityiselle,se vaan on sitten 10x tyyriimpää.
Toisenlaiset äidit katsoin vkl aikana tallennuksesta kaikki,oli kyl liikuttavaa <3
Mulla myös aikoja että yrittää hillitä vauva-aiheen äärellä tuumailua,sekin ei tuumailulla auta.Nyt olen vähän kiukku miehelle kun tähän kiertoon jaksettiin ke asti yrittää vaikka ois varmaan kandenu pe-asti.Mutta kun tuo halukkuus on laskenut kuin lehmän häntä tässä yrityksen kuluessa :( Joten eipä ole tiedossa dpo:ta tai mitään odotuksia.Armoton hermojen menetys vaan alkanut jo,eli pms kenties jo nostaa päätään.
Vuodot on tavallisia alkuraskaudessa kun keho vasta totuttelee uuteen hormoniin,mutta ainahan ne pelottaa.Eikä sen perusteella voi sanoa käykö hyvin vai huonosti.
TS siirretty plussanneisiin, NELMIS lisätty ja SELVA päivitetty! Onhan ok?
TILANNE 22.9.2014
Ipa86 kp 37840 yk8
Minäminä kp 38/28 yk12
Riikkanen kp 36/28-29 yk?
Eitne kp 34/33-56 yk3
Kukkaistyttö88 kp 33/32(?) yk7, km jk yk3 testi 24.9.
Legolatar kp 32/32 yk4 testi 24.9.
Saffelson kp 31/26-29 yk17
Milanella kp 30/21-28 yk1
Exile kp 30/30 yk6
JQ kp 30/24-27 yk 2
Sane kp 28/25-30 yk2 km jk
Hopehope kp 28/30 ya 3/2014
Annhaa kp 27/27? ya 7/2013
Mimmutti kp 26/28 yk2
Mymmeli89 kp 25/32 yk2
Orchid87 kp 25/26-28 yk4 testi 23.9.
Nuppunella kp 25/32-35 yk4, testi 2.10.
Tuulianniina kp 23/28 yk4
Kia79 kp 23/29 yk2
Toggolino kp 23/26, yk10 (km 08/2014), testi 26.9.
Äiti11 kp 21/28 ya 2013, km 05/2014
Jenviko kp 21/28 yk10
Eliine87 kp 20/30 yk3
Nanna Ida kp 19/28-32 yk4
Kaziska kp 19/26-28 yk3, testi 4.10.
JokoNyt kp 19/27-34 yk13 (kem rask 4.9.14)
Hamsu Lund kp 18/28-29 yk10
Elowena kp 18/30 yk2
Enninkeri kp 18/27-32 ya 8/2013
Vieno kp 18/32 ya 2012
Ahaa kp 17/27-31 yk5
Miisu kp 17/? yk14
Louise82 kp 17/24-27 yk1 km jk
Tiuku89 kp 17/27-30 yk4
Yennaf kp 17/31 ya 11/2013
Airi kp 16/27 yk3 km jk
Academia kp 14/30 yk9
Yossuko kp 14/32-36 yk9
Carita87 kp 13/21-25 yk3
Toivetta täynnä kp 13/30-32 yk13
Nappikeitto kp 13/31-35 yk2
Glitter kp 12/28 yk9
Dimou kp 11/29-38 yk3
Josefiina 87 kp 11/28-30 yk2
Hansku88 kp 11/28 yk4
Nelmis kp 11/25 yk 8
Mimsuli kp 9/28-31 yk6
Heikkulin kp 9/23-30 yk3
Hormonihirviö kp 7/30-32 yk4
Pistaasi123 kp 7/23 yk3
Cecilja kp 6/28-29(33) yk12
Hope2015 kp 6/27-31(-48) yk?
JCK kp 6/26 yk11
Toadstool kp 6/30 ya 3/2014
Haaveilija86 kp 4/? yk?
Selva kp 2/27 yk5
Maikki2
EllieP
Anndikke kp?/33 yk4?
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Mikka yk1, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1
Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä:http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet
Nelmis: Tervetuloa! :)
Selva: Pahoitteluni menkoista mutta kiva, kun jaksat olla noin positiivisella mielellä! Ja älä huoli, mä en ainakaan ole täältä katoamassa plussanneisiin varmaan pitkään aikaan, jos yrittäminen jatkuu edelleen yhtä tuloksettomana! :D
GrazyMay: Itselläni ei tuota alkuraskauden vuotoa ollut mutta kuten muutkin sanoivat, kovin monella sitä tuntuu olevan. Älä siis huoli! Ja minusta ainakin on tosi kiva, että jäät tänne jakamaan raskauteesi liittyviä asioita; ehkä itsekin sitten taas muistaa kirkkaammin, että mitä koki ja tunsi tyttöä odottaessa! :)
TS: Onnea plussasta, ihanaa!
Vielä tuosta hoitoihin hakeutumisesta: Me tosiaan valitsimme yksityisen puolen, koska koen sen jotenkin mutkattomammaksi. Varmasti julkinen puolikin toimii, en tarkoita sitä! Soitin viime viikon keskiviikkona klinikalle ja tänään on siis eka käynti! Yllätyin tuosta ripeästä toiminnasta! Itse kävin jo muutama kuukausi sitten gynellä perustutkimuksissa, joten sehän on myös mielestäni hyvä tapa rauhoittaa omaa mieltä, jos vähänkin tuntuu siltä, ettei kaikki ole kohdallaan. Sieltäkin voi saada jotain tietoa ja apua omaan tilanteeseen.
Jännittää! Eka käynti lääkärillä tänään. Vaikka ei siellä varmaan vielä tänään mitään suurempia selviä. Luulen, että saan ajan sinne aukiolotutkimukseen ja se se vasta sit jännittääkin! Olen kuullut, että se on aika epämiellyttävä toimenpide, jaiks!
Cecilja 6/28-29(33) yk 12 (31v ja toinen haaveissa)
Tervetuloa uusille piinailijoille! :)
Ja voi ei, niinhän siinä sitten kävi että.. Unohdin tehdä sen testin! Menin aamulla kilpirauhaskokeisiin ja tottakai meinasin nukkua pommiin ja kiirehän siinä tuli.. Äkkiä pissalle, hiusten harjaus ja ovesta ulos. :D Mutta kävin sen jälkeen hakemassa 2kpl tommoisia apteekin omia raskaustestejä, varmuuden vuoksi. ;) Ei ole kyllä yhtään sellainen olo, että raskaana olisin. Eikä oikeastaan sellainenkaan että menkat olisi alkamassa. Hämmentävää.
Selvalle pahoittelut menkoista :/
Kukkaistyttö88: Tuo sun tuhru on kyllä niin tympeä juttu ettei mitään rajaa. Positiivista kuitenkin on, että sun luteaalivaihe on pidempi mitä sä itse ajattelit mutta kyllähän tuhru mielen matalaksi vetää.
Kiitos kysymästä, tänne ei oikeastaan mitään uutta. Otetaan päivä kerrallaan ja odotetaan perjantaita. Odotukset ei kyllä ole kovinkaan korkealla, en usko plussaan.
Ai niin GrazyMay kyseli vuodoista. Mulla ei ollut alkuraskauden vuotoja mutta vuosin joskus viikoilla 25+ kuin seula seksin jälkeen. Sitä tuli kuin menkat olisi yhtäkkiä alkaneet ja ajettiinkin yöllä synnärille tarkistukseen. Kaikki hyvin ja vuodot seksin jälkeen on kuulemma hyvinkin normaalia raskauden aikana. Lääkäri varoitteli, että saattaa vuotaa raskauden loppuun saakka, joten seksihalut katosi hetkeksi kokonaan. Onneksi jäi kuitenkin siihen yhteen kertaan.
Mun lapsi pölli just mun greippimehut :)
Selva: Täällä myös hieman harkitaan sitä, miten kauan lasten kanssa sitten viihtyy kotona. Ensimmäisen kanssa olin 1,5 vuotta, ja sitten mies jäi vielä puoleksi vuodeksi. Minäkin sanoin miehelle, että uudelle raskaudelle on edellytyksenä se, että myös ottaa vastuuta ja jää kotiin lasten kanssa. Ja näin lupasi tehdä :) Itselleni on todella tärkeää imettää lasta vähintään se vuosi (esikoista imetin peräti 2,5 vuotta), joten sen kannalta olen ajatellut, että olisin vähintään sen vuoden kotona. Mutta toisaalta, kyllähän ne tuolla jenkeissäkin palailevat melko aikaisin töihin lapsensaannin jälkeen. Itse työskentelen lähellä kotia ja etäpäivätkin olisivat mahdollisia, joten en pidä tuota työn ja imetyksen yhdistämistä ihan mahdottomana. Toisaalta en myöskään halua, että imetys kaatuu työssä käymiseeni. Perhe ja lapsen turvallisuuden tunne menee kuitenkin ehdottomasti uran edelle, vaikka mahdollisuuksia niiden kahden yhdistämiseen tässä kartoitankin :)
ON: hedelmällinen viikko taitaa olla täällä ohitse, ja hyvin se käytettiinkin hyväksi, vaikka haastavaa olikin näin pienen lapsen vanhempina löytää kahdenkeskistä aikaa niin, etteivät molemmat ole ihan kuolemanväsyneitä :D Nyt sitten piinaviikot alkaa, testailla ajattelin kuukautisten oletettuna alkamispäivänä la 4.10. Jestas kun sinne on pitkä aika!
Elowena kp 18/30, yk 2
TOGGOLINO: Kiitos. Luteaalivaihe on nyt tosiaan onneksi pidempi! Mutta tämä tuhru ja tiputtelu, osaatko sanoa, onko mahdollista raskautua siitä huolimatta? Niitä keltsuja ilmeisesti sen takia määrätään, että ei ole, vai?
Kukkaistyttö88 kp 33/32(?) yk7, km jk yk3 (neljättä päivää tuhrua, menkat?)
Noniin.. täällä olis pian se aika kuusta, kun täytyys peittoja heilutella! Ja taas on odotukset niin korkealla :)
Mulla oli aikanaan kun tyttöä odotin, alkuraskaudessa vuotoa.. joskus enemmän ja sit vähemmän tai ei ollenkaan. Itselläkin silloin keskenmeno vaan poltti mielessä, kun edellinen päättyi niin. Mutta kaikki meni siitä huolimatta hyvin ja oli kuulemma normaalia. Suosittelen ajattelemaan, että se on normaalia ja kuuluu asiaan, niin on helpompi olla. :)
Glitter kp 12/28 yk 9, 25 vuotias toista lasta haaveileva
Mie vaan omanapailen nopeesti töiden lomassa...
Oli eilen niin järkyttävät ovisvihlonnat ja päänsärky yöhön asti, et mietin jo et täytyykö sairaalaan lähteä... jäi siis ovis tässä kierrossa hyödyntämättä, joten meille tuskin plussia satelee! :(
orchid87: jos minulta kysytään niin malta aamuun :)