YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Hei kaikille! Tässä avautuu uusi kirjoittaja, vähän kauemmin lueskellut äitiydestä haaveileva nuorikko 24v. Porukka tällä palstalla vaikuttaa niin ihanalta ja toisia kannustavalta, että halusin liittyä mukaan. :) Myös paljon uutta tietoa on näiden 67 keskustelusivun myötä on tämä keltanokka saanut, kiitos siis siitä!
Noh. Oma tilanteeni lyhyesti: olen ollut viitisen vuotta yhdessä samanikäisen mieheni kanssa ja mukula olisi kovin tervetullut lisä tähän kissaperheeseen. Olen käyttänyt hormonaalisia ehkäisymenetelmiä, vuoroin pillereitä, vuoroin Nuvaringiä, kunnes viime vuodenvaihteessa totesin, etteivät ne hormonit oikein minulle sovi. No kiertohan ei sitten oikein ottanut asettuakseen, kunnes nyt syksyn aikana sain kahdet "normaalin" tuntuiset kuukautiset, noin 30 p kierrolla. Tänään on kiertopäivä 32 ja ehkäisy on jätetty pois edellisten kuukautisten jälkeen, siis yk1. Kaikenlaisia tuntemuksia on tässä ollut, nippailua ja pikkupikku vuotoa mahdollisen kiinnittymisen merkiksi (tai sitten jotain muuta), tukkoista nenää, painavan tuntuisia tissilöitä, epätavallista väsymystä ja tunneherkkyyttä. Lauantaina, eli kp 30 tein Clearblue-testin, mutta omaksi ja miehen harmiksi SE EI TOIMINUT! Eli "Tarkistusviiva" jäi puuttumaan. Vissiinkin en onnistunut suihkimaan ihan täyttä vaadittua määrää tikkuun. Noh, mies lähti reissuun ja palaa myöhemmin tällä viikolla, jolloin tehdään uusintatesti. Yksin en tohdi!
Sekä äitini että sisareni ovat kaikki tulleet raskaaksi tosi nopeasti, myös vahingossa, joten koen itse kehittämääni painetta raskaaksi tulosta, mikä on kyllä ihan turhaa. Kuitenkin on kovin iso jännitys siitä, mitähän se testi näyttää... Kun itse olen näin paineissa ja pois tolaltani jo ensimmäisellä yrityskierrolla, niin voin vain kuvitella, mitä kanssasisarista tuntuu kierto kierron jälkeen. Vilpitön tsemppini teille kaikille ahkerille pitempään yrittäneille!
Pahoitteluni Äiti11!
Kiitos SELVA, toivottavasti se mummoplussausaalto nyt iskisi oikein rytinällä :D
Täällä muutamat teistä on kyselleet plussanneiden oireista ennen positiivista testitulosta. Mulla ei ole kauheasti tuota kokemusta kertynyt kun kierukanpoiston jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen ehti tulla vain kahdet kuukautiset, mutta pari pientä poikkeusta havaitsin, itse asiassa vasta jälkeenpäin kun tutkin "oirepäiväkirjaani". 1. poikkeus oli alapään limakalvojen kuivuminen pari päivää ennen plussausta (plussasin siis samana päivänä kun kuukautiset jäivät pois). Aikaisemmin kelit olivat olleet todella liukkaat kuukautisiin saakka. 2. poikkeus: PMS-oireet kestivät selvästi vain yhden päivän ajan ja tulivat päivän myöhässä, kun aikaisemmin ne kestivät kutakuinkin kuukautisten alkamiseen saakka. Niin ja ovulaatiokin oli päivän etuajassa, joten PMS:t tulivat siis 2 pv myöhässä. Esim. rintojen turvotus ja arkuus kesti vain päivän entisen 4 päivän sijaan. Hassua, luulisi, että asia olisi juuri toisinpäin. Sitten vielä poikkeus nro 3. kun kp 22/23 tuli hikoilua paikallaan ollessa, joka ei ole ollut tyypillistä.
MUTTA olin siis jo täysin luovuttanut kp 21/23 kun PMS-oireet ilmaantuivat. Samalla kp 21 alkoi lämpö laskea -0.2 kunnes se hieman nousi kp 23 + 0.2. Lämmönnousu on jatkunut tästä jkv.
Toivottavasti tästä oli jotain apua. Ja ihan valtavasti TSEMPPIÄ teille kaikille!
Pistaasi123, LA 20.6.2015
Sellainen kysymys, että kun kiertoni pituutta en nyt vielä tiedä pillereiden lopettamisen takia, nii missä vaiheessa kannattaisi alkaa tikuttamaan ovista?
Pahoittelut äiti11! Tuota ei pitäisi kenenkään kokea koskaan...
Voi ei! Olen todella pahoillani Äiti11 :( voimia!
Pahoittelut myös kaikille uudenkierron aloittajille sekä negatesteilijöille!
Tervetuloa uusille naisille! mukava saada teidät mukaan :)
ON: jokohan ovis oli? :D No eipä väliä, touhuttu on ja touhutaan :) aika rentoa on nyt elo ollut. Tämä on ensimmäinen kierto, kun ei yhtään stressaa tärppääkö vai ei. Olen jotenkin alkanut luottaa siihen, että vauva tulee aikanaan. Ja olen alkanut nauttimaan tästä vauvattomasta ajasta. Tärppiä parantamassa on venhänalkioöljy, raskausmonivitamiini sekä nestemäinen d-vitamiini :)
tsempit jännäilijöille ja tikutteluille ja jaksamista alkukiertolaisille. Aikansa kutakin :)
legolatar 19/32 (26-41 heittelyllä) yk 5
Oi vitsit kun te ootte kaikki niin ihania ja symppiksiä, tykkään <3
Ja pahoittelut Äiti11 :/
Täällä on taas niin negatiivinen fiilis kuin olla ja voi. Rinnat ei enää särje ihan yhtä paljon kuin ovat särkeneet viimeisen viikon, alavatsa tuntuu kyllä jotenkin oudon raskaalle. Ja työkaveri söi tänään kiinalaista, haju teki oudosti pahaa. Mutta jotenki ei siltikään ole olo, että vieläkään olisi tärpännyt. Pessimisti ei pety..
Voi Äiti11 :'( Mä olen todella pahoillani! Ihan hurjasti jaksamista teille!
Nuppineula :D Onni on ennakoiva tekstinsyöttö :) Ok, noilla dpoilla vois olla jo kiinnittynyt mutta kyllä mä menisin operaatioon ilman murheita. Turhaa stressata asiasta ennen kun on varmuutta.
Timulille tervetuloa!
Dimou: kyllä mäkin sanoisin, että tossa sun esimerkissä kierto on 29 päivää.
).( navan alle ei mitään uutta. Yläpäähän sen verran uutta, että kurkku on kipeä. En oikeesti halua tulla kipeeksi ja tietty kuvittelen tänkin olevan raskausoire :P Hehe, hullu nainen! :)
Äiti11, olen niin pahoillani :(
Jotenkin sitä vain tämän yrittämisen aikana on alkanut ajatella, että vauva tulee sitten, kun on sen aika. Meidän vauvamme ei ole halunnut vielä tulla. Toivotaan kuitenkin, että meillä jokaisella on se oma vauva odottamassa sopivinta hetkeä ilmoittaa itsestään :)
Minulla on seksihalut, ne vähäisetkin, kadonneet kokonaan. Työstressi ja kaikki muukin stressi vie kohta ilon jo elämältäkin... Joten voi olla, että tässäkään kierrossa ei peitto montaa kertaa heilu... :/
dimou kyselit laskelmista. keittiömatemaatikko muistuttelee, että 10 plussaa on vielä lokakuulle jäljellä! :)
Huomenta naiset!
Siirsin listan kärjessä olleet yli 10 pvä yli kiertonsa olevat naiset eli 2ofus, Hamsu Lund sekä Eliina87, jotka eivät ole tänne tilannettaan päivittäneet. Jospa kuulemme teistä jotain pian! (plussia plussia plussia ;) )
Lisäsin listaan myös Äiti11
Jospa tänään alkaisi uusi plussatuulahdus :)
Omaan napaan ei kuulu mitään uutta ja se sopii minulle vallan hyvin. Kp 30 alan sitten jännäilemään :)
Mukavaa päivää kaikille!
TILANNE 14.10.
Miisu (19) kp 39/? yk14 testi 18.10.
Carita87 (27v) kp 35/21-25 yk3
Toivetta täynnä (24v) kp 35/30-32 yk13
Nappikeitto kp 35/31-35 yk2
Pirtsuliini (38v) kp 35/30 yk1 testi 9.10. - nega
Glitter (25v) kp 34/28 yk9
Dimou (25v) kp 33/29-38 yk3
Hansku88 (26v) kp 33/28 yk4
Chummy (25v) kp 33/27(?) yk1 testi 10.10
Timuli (24v) kp 33/? yk1
Mimsuli (30v) kp 31/28-31 yk6
Heikkulin (27v) kp 31/23-30 yk3
Hormonihirviö (20v) kp 29/30-32 DPO13? yk4
Toadstool (28v) kp 29/30 ya 3/2014
Cecilja (31v) kp 28/28-29(33) yk12
Hope2015 (29v) kp 28/27-31(-48) yk?
Haaveilija86 (28v) kp 26/? yk?
Illusia86 (28v) kp 26/? yk1 testi 13.10. nega, uusi testi 17.10.
Selva (37v) kp 24/27 yk5
Haahuilija86 (29?) kp 24/? yk1
Annhaa (24v) kp 23/27 ya 7/2013
Orchid87 (27v) kp 22/26-28 yk5 - testi 13.10. nega
Legolatar (27v) kp 20/32 (26-42 heittelyllä) yk5
Exile (28v) kp 20/30-33 yk 7
Kia79 (35v) kp 20/25-29 yk3
Töpötin (23v) kp 20/? yk1
T Sirbis (32v) kp 19/30-31 ya 2/2014
Nepala kp 19/28-30, varsinainen yk 2
Toggolino (39v) kp 18/26, yk 11 (km 08/14)
Mymmeli89 (25v) kp 17/32 yk3
Nuppunella (33v) kp 17/30-35 yk5
Nera (33v) kp 15/31-41 yk7
WilmaQ kp 15/27 yk2
Nera (33v) kp 15/31-41 yk7
Jenviko (31v) kp 13/28-30 yk11
Nanna Ida (30v) kp 13/28-32 yk5
Kaziska (36v) kp 13/26-28 yk4
Tiuku89 (25v) kp 13/27-30 yk5
Haaveilija90 (24v) kp 11/32-41 kur 5/2014
Lajori (24v) kp 11/28 yk2
Sminkki (23v) kp 10/? yk1
Hopehope (21v) kp 10/30-38 yk7
Louise82 (31v) kp 10/24-27 yk2 km jk
Airi (31v) kp 8/27 yk 4 km jk
Enninkeri (27v) kp 8/27-32 yk16
Eitne (30v) kp 7/33-49 yk3
Nelmis kp 7/25 yk9
Muskottipähkinä kp 4/~32 yk3
TildaDee (38v) kp 4/26 yk5
JCK (34v) kp 4/26 yk12
Yossuko kp 4/32-36 yk10
Josefiina 87 (27v) kp 3/28-30 yk4
Ahaaa kp 3/30 yk2
Äiti11 (36v) kp2/? ya 08/2013, km 05/2014 ja 10/2014
Anndikke (22v) odottaa selkeyttä kiertoon
Mikka (20v) odottaa selkeyttä kiertoon
Trooppinen tuuli (32v) odottaa selkeyttä kiertoon ya 1v8kk
Mesenius (31v) kkm 9/2014
Huolestunut ensiyrittäjä (20v) km 10/2014
Eliine87 (27v)
Hamsu Lund
2OFUS
Maikki2 (36v)
EllieP (29v)
Riikkanen (29v)
Saffelson (34v)
Ipa86 (28)
JQ (32v)
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4, Äiti11 (36v) ya 2013, km 05/2014
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Elowena (29v) yk2, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3
Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä “ Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Olen todella pahoillani Äiti11, valitettavasti vaistosi osui oikeaan. Hirmuisesti voimia!
Huolestunut ensiyrittäjä, hienoa että kaikki on hyvin. Toivottavasti menkat alkaa pian, että pääsette pian taas asian äärelle. :)
Tervetuloa kaikille uusille!
ON: Tänään(kin) testattu nega. Menkkoja ei vielä kuulu, mutta eilen ja ehkä vähän tänäänkin on ollut menkkamaista jomottelua. Varmaan alkaa tässä seuraavan parin päivän sisään. Lauantaina taas testaan jos on mitään testattavaa. Tapahtuisi nyt jotain, tulos tai ulos, ärsyttää odotella.
Chummy; no höhkis kun venyy kierto. Tiiän niin tuon kun itelläkin yk3 oli 41 päivää. Semmosta. Jospa saat pian ratkaisun, odottelu on tylsää touhua. Ja testejä kuluu, plääh. Tsempit, sis!
Toggolino: haha! kuka hullu, hä? :D Onhan täällä semmosia plussaajia näkynyt joilla juurikin kurkkukipu edeltänyt positiivista testiä. Tiiä tietty kuinka ne kaksi asiaa toisiinsa teknisesti liittyvät, mutta kuitenkin! :)
Timuli: Jospa sinussa olisi sellaista sukuvikaa, ettei raskautumista tarvitsisi kauaa odotella :)
VAIKKA: Kyllä se pieni odottelu sopivasti kasvattaa luonnetta ja kasvattaa typerän "mulle heti ja nyt" -kiukuttelun kautta aikuiseksi. Muutamassa kierrossa ehtii myös tajuamaan mitä oikeasti on tekemässä sekä nostattamaan vauvakuumeen ihan uusiin sfääreihin :) Näin jälkikäteen ajateltuna minulle itselleni olisi ollut huono juttu, jos asiat olisivat heti edistyneet ja olisin tullut ensimmäisestä kierrosta raskaaksi. Useampi kierto on myös lähentänyt minua ja miestäni paljon. Ja uskon että omaa vauvaa myös arvostamme ihan erillä tavalla, kun se ei ole tuosta vaan tupsahtanut.
Legolatar kp20/32 yk 5
heissan kaikille !!
täällä uusi ihminen liittymässä.. Lueskelin kaikkea mahdollista vauvakuume juttuja sekä tätä niin päätin tänne tulla.. Eli minulla on miehen kanssa 2,5v lapsi ja olemme yrittäneet toista jo ainakin vuoden verran mutta ei mitenkän tärppää.. Osaako kukaan sanoa mistä johtuu? Olemme yrittäneet hyvinä aikoina ja vaikka tekisi joka päivä niin mitäään ei tapahdu paitsi menkkoja menkkoja vaan?
voisiko joku kertoa keinon millä saisi onnistumaan :)?
Hello ladies!
Ja taas uusia. Oon jo jonkin aikaa lueskellut, niin mikä jottei kirjoitella itsekin. Eli "ongelmana" (toisin kuin monilla, on se naisen kroppa vaan erikoinen) on liian lyhyt kierto. Normaali on 23-26 päivää, mutta kaksi edellistä oli ensin 17 ja sen jälkeen 22. Tässä kuussa kuitenkin näyttää hyvälle! Nyt päivä 17 meneillään ja ovis bongattu päivältä 15. Peittojakin pöllyyteltiin oikeaan aikaan. Jännittäviä päiviä siis eletään, mutta onneksi jotenkin kummasti suhtaudun melko rauhallisesti, vaikka toki jo laskeskellut milloin testiä teen, jos ei kuukautisia kuulu. Yk:sta on vaikea sanoa tarkkaan mitään, mutta tosissaan asiaan on kiinnitetty huomiota nyt kolmatta kiertoa, koska ennen tätä mies liiteli reissutöissä.
Ja Legolatar... mä olen pohtinut itse samaa. Toki on hassua sanoa, että hyvä ettei tärpännyt heti, mutta asioilla aina kaksi puolta. Meillä ainakin muutaman kuukauden odottelun seurauksena mies ottaa vauva-asiaa koko ajan enemmän omakseen, vaikka toki ollut alusta asti mukana ja oli jopa se joka ehkäisyn poisjättämistä ensin ehdotti. Mä en myöskään vielä osaa ajatella niinkään epätodennäköistä asiaa, kuin lopullista lapsettomuutta, mutta hän on vienyt ajatuksen sinnekin asti. Seurauksena paljon syvällisiä keskusteluita tästä ja muista aiheista, jotka on lähentäneet meitä.
Ainoa ongelma on se, että yrittäminen on tehnyt jo ennestään temperamenttisesta naisesta entistä äkäisemmän. Myönnän olevani vähän pirttihirmu, kilahtavani helpommin kuin ennen ja joudunkin siis usein nöyrtymään ja pyytämään anteeksi. Hormonit ilmeisesti vaikuttaa ja uusi mahdollinen elämänmuutos mietityttää, vaikken vauva-asiaa varsinaisesti stressaakaan. Oletteko huomanneet itsessänne samaa?
Tervetuloa taas uusille!
Legolatar: Hihi, eikö olekin hullua ;) Mutta kyllä mulla oli yöllä kurkku ihan oikeasti kipeä. Saa kattoa mihinkä suuntaan kehittyy. Plääh. Yöllä kävin paijaamassa pientä, kun näki painajaista ja totesin, että myös molempia muniksia pakotti. Aamulla oli sitten vasen tissi kipeä. Tiedä sitten mitä muka-oireita nää nyt sitten on. Tajusin vielä tänään aamulla, että oon vahingossa vetänyt keltsuja vaan kerran päivässä. Hups. Täytyy korjata tilanne.
Toggolino kp 18/26, dpo mikä lie, yk 11, km 08/14
Tervetuloa uusille! Ja pahoittelut Äiti11 :(
Täällä pohditaan, että mahtaako sitä ovista tulla ollenkaan tässä ensimmäisessä kierrossa.. Jo kp20, koko ajan näyttänyt ovistestit hailakkaa viivaa, mutta muutosta mihinkään suuntaan ei tapahdu. Eli taitaa koko ovis jäädä väliin tai sitten kierrosta tulossa pitkä :/ Tässä alkaa odottamaan vaan niitä menkkoja saapuvaksi, niin pääsisi sitten oikeesti yrittämään jos seuraavassa kierrossa ovuloisi. Ei olisi pitänyt alkaa heti tässä ensimmäisessä kierrossa tikuttamaan!
Peitot on kyllä heilunut siihen malliin, että jos se ovulaatio nyt olis kuitenkin tapahtunut niin raskauden mahdollisuus on kyllä varmasti :P
Töpötin, kp20, yk1
Kiitos kaikille pahoitteluista. Joku kyseli, että mistä tiesin jonkin olevan pielessä. Siitä kun mulla raskaushormoni nousi tosi hitaasti. Tein siis useamman testin ja viiva vahvistui tosi heikosti. Mulla on nyt siis kaksi kertaa käynyt samalla tavalla ja molemmat raskaudet ovat päättyneet varhaiseen keskenmenoon. Yleensä hitaasti nouseva raskaushormoni (hcg) kertoo raskaudessa olevan joku pielessä.
Voi ei Äiti11! Olen todella pahoillani! :(
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
Voi ei Äiti11! Osanottoni. :(
Toggolino: oireista päätellen ovis oli eilen (tai ihan näillä näppäimillä). Se leikkaus on siis dpo max. 10. Et eihän siinä vaiheessa varsinaisesti raskaana vielä ole vaikka simpat ja munikset oliskin kohdannu... (ihanat sanat noi simppa ja munis...)
Kaziska: kiitos synninpäästöstä! Samoin mäkin järjellä ajattelen. Tunnepuolella mieli kuitenki pohtii että mitäs jos... ja pieni ääni pään sisällä ruoskii että huono äiti, kun altistat mahdollisen syntymättömän lapsesi lääkeaineille. Enköhän minä tästä jonkunlaiseen ratkaisuun päädy... :)
Painoasioista ja liikunnasta oli puhetta. Yksi reilusti ylipainoinen (bmi 35) lähes liikkumaton sohvapottu täällä ilmoittautuu. (Kerran viikossa ystävän kanssa lenkkeily on kai enemmän sielunhoitoa, kun liikuntaa) Hyvähän sitä ois enemmän tehdä ja painoa tiputtaa. Mulla toi painon pudotus onnistuu kyllä helposti, oon viimeisen 15 vuoden aikana laihduttanu 3x20kg. Itsekuri ei vaan riitä siihen että paino pysyy alhaisemmissa lukemissa. Painoakin on tällä hetkellä se 20kg enemmän kun silloin ekan kerran laihduttaessa. Ei toi jojoilukaan voi kovin tervettä olla, joten päätin opetella elämään niin, etten ainakaan liho enempää. Ja mullahan on paino ollu samassa tuota esikoista tehdessä, ettei se ainakaan kokonaan lisääntymistä estä, vaikkakin varmasti vähän vaikeuttaa raskautumista. Ja raskausaikanahan mulle tuli painoa lisää huimat 2,4kg! :)
Minustakin ois kiva lukea plussanneiden oireita (ja luulotautisena löytää itsestäni ne kaikki) ja katsella niitä kuvia niistä kauniista tuplaviivoista... ja haaveilla et omakin testitikku näyttäis joskus samalta. :)
Nuppunella (Toggolinolle Nuppineula ;) ) 16/30-35, yk5, 33-v toista touhutaan