Virkatun tai kudotun peiton ohje, mistä löytyy?
Virkatun tai kudotun peiton ohje, mistä löytyy?
Pitäisi löytää joku nätti ohje, yhden löysin mutta oli aika vaikean oloinen. Kutonut olen jonkun verran mutta virkannut en olen ala-asteen jälkeen, joten jokin aika helppo ohje saisi olla.
Netistä en oikein löytänyt mitään joten jos tiedät sivun mistä löytyisi niin kerrohan minulle :)
Kommentit (7)
yhden puuvillaisen peiton vanhoista langoista, kotoa löytyneen ohjeen mukaan. Muuttelen hieman aina ohjeita, mutta kyllä niitä löytyy netistä sekä kirjastosta ihan helpostikkin, jälkimmäisestä helpoimmin.
Tein peiton ihan perussilmoukoista, en mitään erikoista kuviota, sillä löysin hyvin vihjeen omasta kirjastani. Kun virkkaa *ks,ks,kjs,ks, kjs,ks* ja Seuraavalla kerroksella niin, että tuo ks, osuu tuohon ketjuun, mutta muuten samoin. Ei tarvi ihmeellistä kuviota ja tulee hienot raidat, vaikka vain kahdella värillä.
Seuraavaksi aion kokeilla neule ohjetta, jossa käskettiin luoda 3s ja sitten lisätä joka puikon alussa1. ja 2. silmukan välissä langankierrosta yksi silmukka. sitten kun olet halutussa " leveydessä" alat kutomaan aina 2. ja 3. silmukan yhteen. Lopputulos on neliönmallinen peitto jossa neule menee nurkasta nurkkaan :), hauskaa vaihtelua. Minulla oli kaikenlaisia käsityösivuja tallessa, mutta kone söi kirjanmerkit, joten nyt pitäisi itsekkin niitä etsiä uudelleen.
Yksi hyvä sivusto, jos et muista kaikkia virkkausjuttuja on Viivin
virkkausnetti http://www.kallamedia.com/virkkaus/index.html
Siellä on jopa ohjeitakin, mm isoäidin neliöön, johon minulla itsellä ei riitä innostus. Saattaisin jaksaa tehdä muutamia neliöitä, mutta kun ne pitäisi vielä kasata peitoksikkin, niin se on jo vähän liikaa :D
t.Punkeli, joka ei aikonut tehdä mitään vauvajuttuja ennen ultraa... ultraan on siis vielä 6 päivää :)
Tämä on tosi helppo ohje sen voi tehdä yhdeksi isoksi peitoksi tai sitten palasista. Itse tein isoksi ja eipä tarvi katsella ohjeita alun jälkeen ollenkaan. Sitä sanotaan Isoäidin neliöksi. Siis tehdään virkaten.
Ohjeen löytää lähes kaikista virkkauskirjoista ja se on helppo tehä kuvankin perusteella.
Tuon kallamedian sivun löysinkin itse eilen, mutta en sieltä oikein löytänyt sopivaa.
Tuo garnstudio oli ihan mahtava, löytyi kaksikin peittoa jotka haluaisin tehdä jos vain osaan, onneksi olen äitiltä saanut jotain vanhoja 80-luvun käsityökirjoja joissa on aika hyvät ohjeet kaikille silmukoille ym. niin niistä kyllä löytyy apu. Ajattelin kokeilla tehdä sen babydropsista löytyneen ohjeen 14-24 ja jos se onnistuu niin sitten myös se 14-20, molemmat oli tosi nättejä.
Joutuu vain tehdä sellaisesta väristä joka sopii sekä tytölle että pojalle kun ei vielä ole vauvasta hajuakaa. Kaksi vuotta yritetty, toivottavasti pian tärppäisi. Kuitenkin olen kahdessa vuodessa kerennyt tehdä vähän kaikenlaista kutomalla ja ristipistoilla, että alkaa jo laatikot täyttyä. Vaatteita en ole ostanut mutta jotenkain itse tehdyt on eri asia, niitä kun vois sitten vaikka antaa lahjaksi vaikka sisaruksille jos käy niin huonosti ettei haikara meille koskaan osaakkaan.
En nyt muista nickiäsisinä joka tämän garnstudion osoitteen annoit, mutta mitä peittoa olet tekemässä?
että ne vauvojen neuleet oli myös tosi nättejä ja niin oli myös kaikki muutkin. Huiveissa oli sellaisia joita voisi kokeilla tehdä itselle.
Teen ohjeen 6-13 mukaan pienempää peittoa. Koko oli vaikea päättää kuten myös langan väri, mutta en halunnut vielä ahnehtia. Jos saan nopeasti valmiiksi saatan tehdä isomman eri värillä kuin nyt. Jos vaikka esikoinenkin saisi sitten oman peiton!
Tiinulia
http://www.yhteishyva.net/yhteishyva/vapaaaika/harrastukset/neuleohjeet…
Tuolta löytyy nätti peitto myös mutta en ihan saanut siitä ruudusta loppua tehtyä oikein, ehkä joskus sitten.
Tuo peitto oli myös nätti ja varmaan aika yksinkertainen tehdä, voipi käydä niin et joudun itsekkin tehdä sen jos en osaa noita toisia tehdä.
http://www.garnstudio.com
Olen itse juuri kutomassa peittoa täältä löytyneen ohjeen mukaan ja uskoisin että onnistuu ihan kaikilta, jotka ovat joskus vähänkään kutoneet!!
Tiinulia & pikkukakkonen rv 32+3