Alkuvaiheen deittailu / muiden tapailu samaan aikaan
Vihaan yli kaiken uuden ihmisen kanssa tapailemisessa sitä, että ennen kun suhde syvenee ja vakinaistuu ja sovitaan pelisäännöt, ei voi tietää tapaileeko toinen kovin montaa muuta samaan aikaan, puhumattakaan seksin harrastamisesta. Tämä asia ahdistaa minua aina aivan suunnattomasti, mutta haluaisin että se ei ahdista ja pystyisi ennemminkin ottamaan päivän kerrallaan ja jotenkin vaan ignooraamaan sen tosiasian että tällä ihmisellä saattaa olla useampi nainen kierroksessa.
En myöskään itse halua painostaa toista ihmistä sitoutumaan ennen aikojaan, omalle luonteelle tämä vaihe on vaan niin tuskallinen :D
Onko kellään kokemusta asiaan liittyen / vertaistukea etten ole yksin asian kanssa?
Kommentit (41)
Itse en suostu tapailin ketään joka pyörittää useampaa ihmistä samanaikaisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löydätte useita ihmisiä, joista kaikista olette sekä henkisesti että fyysisesti kiinnostuneita? Kun minä löydän ehkä kerran vuodessa sellaisen, jonka haluan nähdä toistekin.
Juuri tämä. Tämä minuakin ihmetyttää. Olin sinkkuna noin seitsemän vuotta ennen nykyisen puolisoni tapaamista ja sinä aikana kävin vain muutamilla treffeillä... olisinkohan neljän kanssa käynyt treffeillä tai tavannut heitä 1-3 kertaa.
Ihmiset ovat vaan erilaisia. Jotkut syttyvät melkein kaikista vastaantulijoista, koska tarvitsevat läheisyyttä ja seksiä niin paljon ettei sillä toisella ihmisellä edes ole niin väliä kuka se on. Sitten on minun kaltaisia ihmisiä, joka kyllä myös tottakai haluaa läheisyyttä, haluaa olla toisen kanssa ja nauttii seksistä mutta en vaan yksinkertaisesti syty niin monesta ihmisestä. 1-2 treffit per vuosi tahdilla ollaan menty jo vuosia.
Jotenkin hassu ajatus, että treffeillä kävisi vain ihmisten kanssa jotka sytyttää. Hitaasti lämpenevät ihmiset käyvät treffeillä nimenomaan selvittämässä sitä kuka voisi sytyttää. Ja jos niitä on tyyliin 1/1000, niin aika monilla treffeillä saa käydä jos meinaa sen elämänkumppanin löytää.
En minä tavannut kuukausittain ihmisiä, joista olisin voinut edes selvittää, voisinko heistä syttyä jos lähtisin treffeille. Teen sosiaalista työtä, olen mukana monenlaisessa toiminnassa, mutta suurin osa kohtaamistani ihmisistä on epäkiinnostavia ja/tai varattuja. Ja asuin jopa pääkaupunkiseudulla silloin, kun olin sinkku. En ihan oikeasti edes muista, milloin olisin viimeksi jossain tavannut miehen, josta olisin ajatellut, että "ellen olisi varattu, niin tuohon olisi kiva tutustua paremmin".
t. Se seitsemän vuotta sinkkuna ollut
Nainen saa tavata, ja tietenkin harrastaa seksiä, niin monen miehen kanssa kuin haluaa. Miehen täytyy osata hyväksyä se! Ja jos mies paneskelee samaan aikaan muita naisia, niin sellaisen "miehen" pystyy helposti jättämään.
Naiset voitti.
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa tavata, ja tietenkin harrastaa seksiä, niin monen miehen kanssa kuin haluaa. Miehen täytyy osata hyväksyä se! Ja jos mies paneskelee samaan aikaan muita naisia, niin sellaisen "miehen" pystyy helposti jättämään.
Naiset voitti.
Tyhmä. Kummatkin saavat ihan vapaasti valita, mihin suostuvat.
Aikanaan sinkkuna n. 10 vuotta sitten tuli yllätyksenä tuo miehen harrastama monen ihmisen tapailu, siipeenhän siitä tuli. Tapailtiin viikon- parin välein, ehkä olisi pitänyt arvata. Sitten tuli vastaan nykyinen kumppani, jolle ekslusiivisuus oli itsestään selvää. Tosin tapailtiinkin alusta lähtien niin tiiviisti ettei siinä olisi aikaa muille jäänytkään. En ymmärrä miksi pitää pyörittää monta yhtäaikaa, pystyykö silloin keskittymään keneenkään kunnolla? Ihme tehokkuusajattelu tässäkin, ihmiset on näköjään käyttötavaraa..
En vaan tajua nykyajan deittailua. Ihmisiä poimitaan nettikaupasta kuin halpamuotia. Ällöttävää mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua nykyajan deittailua. Ihmisiä poimitaan nettikaupasta kuin halpamuotia. Ällöttävää mielestäni.
Ei tuohon kannata lähteä mukaan ollenkaan. Mielummin etsii sitä oikeaa rakkautta ihan rauhassa. Ei mikään ihme, että ihmiset nykyään eroavat jatkuvasti kun aina haetaan markkinoilta parempaa.
N29
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan sinkkuna n. 10 vuotta sitten tuli yllätyksenä tuo miehen harrastama monen ihmisen tapailu, siipeenhän siitä tuli. Tapailtiin viikon- parin välein, ehkä olisi pitänyt arvata. Sitten tuli vastaan nykyinen kumppani, jolle ekslusiivisuus oli itsestään selvää. Tosin tapailtiinkin alusta lähtien niin tiiviisti ettei siinä olisi aikaa muille jäänytkään. En ymmärrä miksi pitää pyörittää monta yhtäaikaa, pystyykö silloin keskittymään keneenkään kunnolla? Ihme tehokkuusajattelu tässäkin, ihmiset on näköjään käyttötavaraa..
Yleensä vanhempien antama esimerkki näkyy tässäkin. Ne keillä on vanhemmat olleet aina yhdessä deittailevat eksklusiivisemmin ja ottavat sen hetkisen treffikumppanin tosissaan kun taas eroperheistä tulleet pyörittävät mahdollisimman montaa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja erityisesti yksi asia mitä en ymmärrä on tämä ghoustaaminen. Miten voi vaan hävitä kuin tuhka tuuleen sanomatta sille toiselle ihmiselle mitään. Itse en osaa edes lopettaa keskustelua asiakaspalvelun chätin kanssa ilman, että toivotan päivän jatkoja joten olisi ihan mahdoton ajatus, että hylkäisi toisen ihmisen kenen kanssa on jo saattanut käydä treffeilläkin tuosta vaan sanomatta mitään.
Mä tapailen useampaa miestä samaan aikaan. Olen ollut asiasta avoin. Ottakoon tai jättäköön. Ei mulla ole kiirettä sitoutua. Yhden kanssa keskustellaan ja tehdään juttuja yhdessä, toinen taas on enemmän seksiä varten. Ne, jotka vaativat sitoutumaan heti, jätän suosiolla rauhaan. Mä haluan tutustua ennen kuin lupailen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja erityisesti yksi asia mitä en ymmärrä on tämä ghoustaaminen. Miten voi vaan hävitä kuin tuhka tuuleen sanomatta sille toiselle ihmiselle mitään. Itse en osaa edes lopettaa keskustelua asiakaspalvelun chätin kanssa ilman, että toivotan päivän jatkoja joten olisi ihan mahdoton ajatus, että hylkäisi toisen ihmisen kenen kanssa on jo saattanut käydä treffeilläkin tuosta vaan sanomatta mitään.
Maailma on raaka paikka eikä tuollaiselle kilttiydelle ole tilaa. Kannattaa sopeutua
Jokainen omalla tyylillä. Jos mulle yksien treffien jälkeen ehdotetaan, ettei saa tapailla muita, niin hän ei ole oikea henkilö mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen aika helposti voi tietää. Jos treffikumppani on hemmetin hyvännäköinen ja lisäksi sosiaalisesti taitava, voit olla varma ettet ole ainut.
Puolisoni eli silloinen treffikumppanini oli (on) hemmetin hyvännäköinen ja sosiaalisesti taitava, silti olen aika varma, ettei hän deittaillut muita samaan aikaan. Tuskinpa me kumpikaan olisimme olleet sinkkuja useita vuosia ennen tapaamistamme, jos kumppaniehdokkaita olisi ollut tarjolla edes vuosittain saati kuukausittain.
Eikä hän tietääkseni ole koskaan käyttänyt mitään nettideittailusovellusta.
Se on aivan eri asia treffi palstan ihmisillä. Monta on kierroksessa ja jonoakin on.
Vierailija kirjoitti:
Itse en suostu tapailin ketään joka pyörittää useampaa ihmistä samanaikaisesti
Asennatko heti ekojen treffien jälkeen miehen asunnolle kameravalvonnan että pystyt jäljittämään keitä hän tapailee? Ihan sairasta rajoittamista jos ei vielä virallisesti seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Itse kerron jo heti alussa, että keskityn vain yhteen henkilöön kerralla. Ei mulla olisi edes aikaa deittailla koko kylää samaan aikaan.
M31
Sama täällä, yksi ihminen kerrallaan. Minä väitän, että osa ihmisistä ei sen vuoksi "löydä" nettideiteistä mitään, koska pyörittävät useaa ihmistä samaan aikaan. Mutta jokainen tietysti tavallaan, ei ole minulta pois ja vastaan vain omista tekemisistäni.
Olen samaa mieltä ja ajattelen samoin kuin ap. Se on vaikeaa kun tunteet lähtee peliin enemmän joten se myös satuttaa sit enemmän jos kuuleekin toisella muita. Mulla sama tilanne kuin ap lla mutta ei olla sovittu mistään tapailusta, mies kuitenkin hetki sitten sanoi että toivoisi et hän haluaa meidän väliset asiat pitää omanaan.. tarkoittaakohan tämä et sit varmaan enemmän tapaillaan? vinkkejä? (en ole tapaillut kuin aiemmin kerran ennen pitkää entistä parisuhdetta) Vinkkejä? En tosiaan tiedä tapaileeko muita mutta tosta päätelin josko tapailu alkaisi olla "tapailua"
Siis tää on yhtä hlvettiä. Oon välttänyt aina viimeiseen asti useamman deittailua samaan aikaan. Ja nyt kun olis parikin kiinnostavaa kiikarissa ni niin hirveät omantunnontuskat edes laittaa viestiä toiselle. Miten kukaan voi käydä jopa treffeillä asti useamman kanssa? Tuntuu että tossa satuttaa ihan jokaista osapuolta eikä vähiten itseä. Seksiä en nyt ikinä voisi harrastaa niin että sen jälkeen vielä arpoisin että pitäisikö kokeilla jotain toista kans. Ei ei. Ku viestinkin laittaminen on musta väärin. Tai ei ehkä muutaman mutta jos se viestittely jatkuu välimatkan takia pidempään kuin hetken.
Uskova kristitty ei oman käsitykseni mukaan tapaile useampaa samaan aikaan tuossa alkuvaiheessakaan. M58
Olipas ylimielinen vuodatus.