Onko kaikkien pakko jauhaa SUOMEN SODASTA?
Kommentit (31)
Suomen sota käytiin 1808-1809. Ja venäjä voitti....
Samaa mieltä! Ärsyttävää, kun etusivulla ei ole yhtään pimppikarva- ja blogikeskustelus.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:27"]Ei se ole hupia. Sodan uhka on tällä hetkellä todellinen ja siitä on pakko jauhaa. Eivät ne, jotka eivät asiaa viimeksikään uskoneet, sitä pystyneet estämään.
[/quote]
Hohhoijaa.
Kuullos pyhä vala, kallis Suomenmaa: sinuun koskea ei väkivalta saa! Sua suojelemme, verin varjelemme. Ollos huoleton, poikas valveil' on!
Vaikka luen kuinka uutisia, en ymmärrä, miten Suomi olisi joutumassa sotaan? Voisitteko linkata ne uutiset, joista saa sen käsityksen että sota tulee? Tai voisitteko valottaa minulle ajatuskulkuanne, miksi/miten sota tulee Suomeen?
Venäjä härkkii kyllä ilmatilaloukkauksilla, mutta ei niillä sotaa aikaan saada.
Sota käydään Ukrainan ja Venäjän välillä, ei Suomessa.
No es im.huomenna ryssät voi alkaa tulittamaan Suomea ja jyrää panssarivaunuilla kohti ja pakkohan meidän on ampua takas niin siinä se sota jo ehti alkaa.
Nukun ase tyynyn alla valmiina listimään ryssät jotka tulee liian lähelle.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:33"]Oliko toi sotilasvala?
[/quote] ei itse vala, mutta pätkä siitä laulusta mikä lauletaan valan päätteeksi. Vala on rutosti pidempi.
"Minä N.N. lupaan ja vakuutan kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta. Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa. Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun. Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani. Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä. Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää."
Hysreerikot täällä vaan lietsoo toisiaan milloin mihinkin, tällä kertaa pitäisi saada sota suomeen. Mitähän seuraavaksi.
Täällä tuntuu oleva melko epävakaata porukkaa.
Talvisodan tausta
Mainilan laukaukset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Neuvottelujen päätyttyä marraskuussa tuloksettomina Neuvostoliiton poliittinen painostus Suomea kohtaan lisääntyi. Lopulta Neuvostoliitto lavasti 26. marraskuuta 1939 Mainilan laukaukset, joilla Neuvostoliitto perusteli sotaa puolustuksellisena toimenpiteenä.[38] 28. marraskuuta Neuvostoliitto sanoutui irti hyökkäämättömyyssopimuksesta ja katkaisi diplomaattisuhteet maiden väliltä 29. marraskuuta.
Mainilan laukauksista on todellakin vasta 75v aikaa!!!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:40"]"Minä N.N. lupaan ja vakuutan kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta. Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa. Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun. Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani. Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä. Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää."
[/quote]
Siis MITÄ?! Onko SATUOLENTO ihan OIKEASTI sotkettu mukaan sotilasvalaan?! Ja missä on ateistin oikeudet?! Huh huh sanon minä...
Älkää vain unohtako ebolaa tässä sotahysteriassanne. Ebola-aloitukset ovat nyt jääneet ihan retuperälle.
Veikkaan, että 9/10 tähän liittyvistä aloituksista on maksettujen propagandan levittäjien (venäläisetkin ovat vihdoin tajunneet, mikä some on, ainakin se pieni joukko lukutaitoisia) tekosia. Älkää provosoituko. Koko homman tarkoituksena on lietsoa paniikkia.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:40"]
"Minä N.N. lupaan ja vakuutan kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta. Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa. Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun. Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani. Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä. Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää."
[/quote]
Orja.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:33"]
Vaikka luen kuinka uutisia, en ymmärrä, miten Suomi olisi joutumassa sotaan? Voisitteko linkata ne uutiset, joista saa sen käsityksen että sota tulee? Tai voisitteko valottaa minulle ajatuskulkuanne, miksi/miten sota tulee Suomeen? Venäjä härkkii kyllä ilmatilaloukkauksilla, mutta ei niillä sotaa aikaan saada. Sota käydään Ukrainan ja Venäjän välillä, ei Suomessa.
[/quote]Venäjä on menettänyt valtavasti alueita ja liittolaisia sitten vuoden 1991. Se on suuri kansakunta, joka haluaa takaisin menettämänsä aseman. Laajentuminen ja puskurivyöhykkeen luominen on sille aivan normaali tavoite historiankin näkökulmasta. Ja ilmatilaloukkaukset/sukellusvenenäytökset ovat vain osa valmisteluista. Elintarvikkeiden vientikielto on jo voimassa. Venäläisiä on juuri kehotettu välttämään matkailua myös Suomessa. Omilta kansalaisilta salataan tietoa joukkojen liikkeistä ja miestappioista. Jne. Ja kun Suomessa kenraalit rauhoittelevat kansalaisia, ollaan jo selvästi uudessa tilanteessa, sillä normaalioloissa kenraalit ovat hiljaa ja poliitikot puhuvat.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:46"]
Hysreerikot täällä vaan lietsoo toisiaan milloin mihinkin, tällä kertaa pitäisi saada sota suomeen. Mitähän seuraavaksi.
Täällä tuntuu oleva melko epävakaata porukkaa.
[/quote]Ainakaan minä en ole tippaakaan hysteerinen. Ihan asiallisesti keskustelen sodan mahdollisuudesta. Silmät eivät kiilu eikä suusta pursua vaahtoa.
Ei se ole hupia. Sodan uhka on tällä hetkellä todellinen ja siitä on pakko jauhaa. Eivät ne, jotka eivät asiaa viimeksikään uskoneet, sitä pystyneet estämään.