Koiran vakuutus
Hei kaikki koiranomistajat tai muuten vain vakuutuksista tietävät!
Mistä tällä hetkellä kannattaisi ottaa koiralle vakuutus? Koira tulee viikon päästä ja en ole vielä päättänyt mistä otan vakuutuksen. Kokemuksia, ongelmatilanteita vakuutusyhtiön kanssa korvausasioissa...? Tottakai haluamme halvan, mutta kattavan vakuutuksen, mutta myös sellaisen vakuutusyhtiön, jonka kanssa on helppo asioida vakuutusta käyttäessä. Kiitos kaikille jo etukäteen!
Kommentit (25)
Lähitapiolassa mullaki molempien vakuutukset. :)
Nartulla ell. kuluvakuutus, maksaa n. 200e/vuos (4 erässä). Tarvetta ei oo ollu, mutta tuo suora -tsydeemi on kätevä, jos jotai sattuu. :) maksetaan tosin nartun vakuutukset (kuten kaikki ell. käynnitkin) avopuolison kanssa puoliksi, yhteinen koira.
Urokselle just otin pelkästään henki- ja vastuuvakuutuksen, maksaa sen 51e/vuos (4 erässä), tän maksan kokonaan yksin, koska ensimmäinen ''oma'' koira.
Toki se ell. vakuutus olisi hyvä olla, mutta itselläni on säästötili, johon säästän (hitaasti, mutta varmasti) rahaa, just ell. käyntejä varten, mikäli jotain tapahtuu.
Ifiltä ku tänään vertailin hintoja, oli huomattavasti kalliimpaa ja ei saanu erikseen otettua henkivakuutuksen yhteyteen vastuuvakuutusta(? korjatkaa jos väärässä). Lisäks pitäis olla kotivakuutus samassa, että vakuutuksen saa sieltä otettua.
Ei kai mikään vakuutus korvaa, jos koira jätetty autoon ja järsii sitä. Kotivakuutus korvaa esim kaadetun television, nimim kokemusta on, mutta ei korvaa tuhottua sohvaa tai muuta hampailla aiheutettua vahinkoa.
If antaa alennusta esim koiravakuutuksista, jos siellä on muita vakuutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tapiolan Vastuuvakuutus ei korvaa Auton sisältö! itsellä koira söi autonvaihdekepin ratin ja viikset! vastuuvakuutus ei korva. koska on jätetty ilman valvontaaa.. auto on ollut myös mun hyöty käytössä vaikka ei ollut mun auto. auton korjaus tulee maksaa 1700€
No haloo, ei tietenkää korvaa! :D
Semmoinen pikkuinen vinkki koiran vakuutuksiin liittyen
Otin koiralle (3kk ikäinen) kattavan vakuutuksen pohjolasta v.2013 joka oli kokonaisuudessaan voimassa kunnes koira on 10-vuotias, silloin vakuutus loppuisi kokonaan.
Pohjola lähetti 2019 asiakastiedotteen laskun yhteydessä, tiedotteen lopussa luki että koiravaakutuksen hoitokuluvakuutus on nyt elinikäinen, hyvä juttu, ajattelin(koira oli tuolloin 6-vuotias)
Koiran vaakuutus lakkasi kuitenkin kun koira täytti 10.v, soitin vakuutusyhtiöön että mitenkäs se elinikäinen hoitokuluvakuutus
Niin tosiaan, vakuutus olisi pitänyt uusia silloin vielä kun koira oli alle 7.v. Nyt oli myöhäistä.
Pohjola oli myynyt toukokuusta 2015 lähtien hoitokuluvakuutuksia,jotka kattavat koiran koko eliniän, niin ja olemassa oleville asiakkaille tästä informoitiin vasta vuonna 2019.
Tapiolan Vastuuvakuutus ei korvaa Auton sisältö! itsellä koira söi autonvaihdekepin ratin ja viikset! vastuuvakuutus ei korva. koska on jätetty ilman valvontaaa.. auto on ollut myös mun hyöty käytössä vaikka ei ollut mun auto. auton korjaus tulee maksaa 1700€