Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä juomisen tilalle? Mistä saa raittiita ystäviä?

Vierailija
29.08.2014 |

Kyllästyttää alkoholi ja huuruiset viikonloput. Mitä te raittiit touhuatte vapaa-aikanne kun muut juovat?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä... Olin 7kk täysin raittiina. Harmi vaan etten tunne ketään raitista ihmistä. Aika paljon tuli sitten selvinpäin istuttua kapakassa, juoppokuskina jne. Keikoilla olen käynyt ja uimassa. AA ei ole mun juttu. Ehkä noita pähteettomiä olohuoneita voisi kokeilla. alkaa kyllästyttää tämä juominen itseänikin. Haluan takaisin raittiiksi nyt kostean kesän jäljiltä, raitis seura vaan puuttuu. Noh, ehkä saan huomenna kaverin lähtemään sienimetsään, ehkä en. Enkä ole edes teini, mut silti tuttavapiirissä ei ole yhtään raitista, enempikin ongelmakäyttäjiä. Tsemppiä sulle!

Vierailija
22/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu tänne av:lle illalla. Ollaan molemmat selvinpäin, jutellaan mukavia ja katellaan kun mammat ensin riemukkaasti siemailevat ja loppuillasta tappelevat vietsit kijortusbihreitä vilistäen..=)

t. juomisen lopettanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joogaan, lenkkeilen, luen, katson telkkaria, käyn kävelyllä metsässä (koiran kanssa), kavereita näen esim. kahviloissa, joskus myös baarissa, tai lähinnä syömässä käydään, lähden kotiin ennen baariin menoa, en selvin päin jaksa sitä meteliä. Menen ajoissa nukkumaan ja herään aikaisin, minulle se sopii, olen aamuihminen.

Vierailija
24/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Lopetin kanssa juomisen noin 3kk sitten ja olo on paljon parempi. Viikonloppu illat kuluu elokuvien parissa kotona miehen kanssa. Mies saattaa kyllä lauantaisin kotona tissutella mutta se ei häiritse mua eikä mies ole humalassa. Niihin entisiin kavereihin jotka juo paljon, ollaan tehty pesäero. Ovatkin nytten huomannu että meitä on turha pyytää juomaan. Muissa merkeissä pidetään yhteyttä, päivisin :D

Vierailija
25/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa että vältellään myös tilanteita missä on humalaisia. Ei niitä jaksa kattella :)

Vierailija
26/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta tapaa lopettaa juominen kuin ottaa vastaan herramme jeesuksen kristuksen sanoma sydämmeensä. tule joskus kokouksiimme helluntaiseurakuntaan niin saat 100% varmuudella kokea raittiuden ihmeen!

Vierailija
27/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu tanssipiireihin. Valitsitpa lavatanssit, kilpa-tanssin tai swing-tanssit, niin löydät liudan ihmisiä, jotka juovat vähän tai ei ollenkaan. Ihan parasta sosiaalista kanssakäymistä ja hauskapitoa ilman alkoholia :) West coast swingiä suosittelen, musa on tätä päivää ja meininki tasa-arvoista (ei mitään miesten ja naisten hakuja tmv).

Vierailija
28/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on sosiaalinen eristys, kun en ole parisuhteessakaan. Kaipaan ihmisten seuraa mutta aina siihen liittyy alkoholi. Joku harrastus olisi kenties ratkaisu.

Ap

Vierailija
29/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 16:43"]

Pahinta on sosiaalinen eristys, kun en ole parisuhteessakaan. Kaipaan ihmisten seuraa mutta aina siihen liittyy alkoholi. Joku harrastus olisi kenties ratkaisu. Ap

[/quote]

Mulla vähän sama. Minulla ei tosin tällä hetkellä ole yhtään ystävää. Välillä olen pitkään raittiina ja nyt viime aikoina olen mennyt yksin baariin että pääsisi puhumaan edes jollekin. Ei aina jaksaisi vetää kännejä kuitenkaan. Toisaalta raittiudessa on se hyvää että siihen tottuu aika nopeasti. sitten kun on pitkään juomatta niin alkoholia ei edes kaipaa. Nyt kyllä tekisi mieli ryypätä tosin.

Vierailija
30/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Mä en oo 11/2013 jälkeen oikeastaan ottanut mitään. No joo yks saunan jälkeen joskus. Kaverit ihmeissään ja sanoneet oonko alkanut jeesustelemaan jne. No en ole! Ihana herätä viikonlopun aamuina fressinä ja olis mahd lähtee esim kirppiksiä kiertää MUTTA...ne kaverit onkin krapulaisia ja rahattomia. Sienestäminen vois olla kiva uusi juttu mutta tarvitsen ehdottomasti mukaan asiantuntijan

Vierailija
31/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastamaan retkeilyä. Suomen Ladun tai vastaavan kautta voisi löytyä seuraakin.

Vierailija
32/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 15:30"]

Ei ehkä auta sua välttämättä, mutta punk-piireistä löytyy helposti raittiita ihmisiä. :) Mutta ei ehkä auta jos ei musiikki iske.

[/quote]Kuka negaa alapeukulla?

Vierailija
33/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pistin korkin kiinni ja huomasin ettei minulla olekaan kuin 1 ystävä muut olivat ryyppykavereita.
Mutta olo mitä mainioin ja se yksikin ystävä riittää =)
Viikonloput kuluu samoin kuin arkisin.

Vierailija
34/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienestäminen ja valokuvaus kiinnostaisi. Yksin vaan ankeaa pidemmän päälle :/
Ap

Vierailija
35/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tulin juuri Lidlistä ja söin sieltä ostamani suklaapallerojogurtin. Liikun, pyöräilen, välillä näen muita raittiita kavereita (olen saanut niitä AA:n kautta vaikka en mikään himojäsen olekaan). Melko yksinäistähän tämä elämä on, mutta paljon parempi kuin kännitörttöilyt ja viikon krapula, morkkiksista puhumattalaan.

Vierailija
36/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olet havahtunut! Mieti itsellesi jokin kiva harrastus, sen parista voit löytää oikeita ystäviä. Vietä joskus aikaa (SELVINPÄIN) humalaisten ystävien kanssa, vain huomataksesi miten  typerästi ihmiset käyttäytyvät humalassa. Tee jotain semmoista mistä olet aina haaveillut, kiertele taidenäyttelyissä, tai mikä nyt sinulle mieluista onkin. Nauti elämästä! Tutustu rohkeasti uusiin ihmisiin! Tsemppiä toivon!

Vierailija
37/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA

Kunnassasi on varmasti muutakin päihteetöntä toimintaa, googletapa.

Vierailija
38/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huomenta ap ja muut! Sori ap, kun en tullukaan jorisemaan illalla, sänky kutsui minuakin. Ennen jaksoin viinin voimalla pitkälle aamuyöhön, mutta nykyään tuntuu hyvältä mennä ajoissa nukkumaan (joo, tylsää kai jonkun mielestä).

Nyt tässä kahvikupposen äärellä ja mietin jaksaisinko lähteä lenkille..pakko kai se olisi kun senkin lupauksen menin itselleni tekemään..=)

Ukko makaa vielä krapuloissaan, voi että kun sais tuokin lopetettua tän joka viikonloppuisen kännäämisensä. Sitä katsoessa en voi kuin ihmetellä, miten tuhlasin niin monta vuotta elämästäni..

Mutta however, ihana lauantai! Ei kai se auta muuta kuin lähteä sinne lenkille! =)

-5

Vierailija
39/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu ja pikkuhiljaa alkaa löytymään raitista tekemistä ja ystäviä :) sanoit että kiinnostais valokuvaus ja sienestäminen, niin koita selvittää löytyisikö joku valokuvauskerho/kurssi (esim. kansanopistolla) tai jonkinlainen ryhmä joka yhdessä menee sienestämään (esim. facebookista voisi löytyä) ja meet sitten vaan mukaan :) Uusia ystäviä voisi löytyä töistä/koulusta, harrastuksista (esim. liikunta missä olisi harjoituksia myös vaikka la aamuisin :)), erilaiset järjestöt jos jokin kiinnostaa (esim. vapaaehtoistyö), ihan netissäkin voi ystävystyä vaikka erilaisilla keskustelupalstoilla, erilaiset yhdistykset (esim. AA) usein järjestävät vapaa-ajan toimintoja joita voisi myös kokeilla. Kyllä ne omat jutut alkaa hiljalleen löytymään kun raittius jatkuu :) mulle se korvaava asia on seurakunta (ev.lut), jossa muuten on sielläkin kaikenlaista toimintaa (sopii kaikille, ei ainoastaan uskoville, esim. perhekerhot on usein srk:n järjestämiä).

Vierailija
40/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista ja yhdistyksistä. Toki niissäkin on sitä juomaseuraa, mutta osa ei. Seurakuntanuorista myös, seurakunnan illanistujaisiin ei tartte olla uskovainen. Tai lähde ap Saappaaseen mukaan pelastamaan sammuneita nuoria, sieltä uskoisin ystäviä löytyvän.