Hyväksyisittekö mieheltänne sen, että juo joka päivä yhden kaljan
Esimerkiksi töiden jälkeen? Siis joka ainoa ilta se kalja pitää saada kouraan. Kyseessä on muuten varsin ihana tapaus, mutta tämä asia mietityttää.
Paheneekohan ajan myötä? Onko teillä kokemuksia? Alkaisitteko suhteeseen tälläisen miehen kanssa?
Kommentit (81)
En kyttää miehen juomisia tai pidä kirjaa oluiden määrästä jääkaapissa. Joten tuskin edes huomaisin, jos mies joisi yhden oluen joka päivä.
Suomalaiset aina epäilevät ihmistä, joka juo alkoholijuomaa ei-humaltumishakuisesti. "Mitä järkee? Eiks oo sama olla ilman?" Yhtälailla voisi kysyä miksi joku syö karkkia? Juo kahvia? Ottaa jälkiruokaa? Mitä järkee kun voi olla ilmankin?
Meillä tuo ukon-käppänä juo vaihtelevasti oluen illassa. Joskus joka ilta ja välillä kerran viikossa. En pidä sitä mitenkään pahana. Yleensä juo sen vielä niin, että tenavat on menneet jo nukkumaan.
Parikymmentä vuotta sitten tuo olisi minulle ollut ihan ok, mutta nykyisin miehellä yksikin olut voi laukaista muutaman päivän juomaputken. Minulle ei siis käy ollenkaan, että mies juo kotona olutta tai mitään muutakaan. Alkoholiriippuvuudesta on vaikea päästä eroon.
Entäs jos puoliso avaakin heti suklaalevyn töistä tultuaan ja syö koko levyn illan mittaan. Missä vaiheessa siihen pitää toisen puuttua? Jos joka päivä on ihan normaalia juoda pullo olutta, onko suklaalevy joka päivä syötynä myös normaalia?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 09:33"]
Esimerkiksi töiden jälkeen? Siis joka ainoa ilta se kalja pitää saada kouraan. Kyseessä on muuten varsin ihana tapaus, mutta tämä asia mietityttää.
Paheneekohan ajan myötä? Onko teillä kokemuksia? Alkaisitteko suhteeseen tälläisen miehen kanssa?
[/quote]
Tekee vuodessa lähes neljäsataa euroa. Sillä saisi yksi ihminen jo kanarinamatkan kerran vuodessa. Syötävä ja elettävä sitä on kotimaassakin., mutta matkan sillä saisi.
Yhden joo. Seurusteluainkana se menee. Mut onko suvussa alkoholismia? Ja mitä muuta se mies tekee? Urheilee, harrastaa, onkiinnostunut asioista? Pidemmän päälle se yks voi muuttua kahteen ja kolmeen. Ite sun pitää päättää.
En ehkä ite olis ruvennut vakavaan suhteeseen sellaisen kanssa, jolla on toi tuttipulloilmiö. Pelottaa sen verran paljon alkoholismi. On kokemusta.
Toisaalta voihan se lopettaa sen kaljan käytön. Ei kai se tabu ole. Ja on se on tabu ja siitä suuttuu, niin silloin tietää, että ongelmia saattaa tulla.
En jaksa lukea muiden vastauksia.
Vastaus: tottakai hyväksyisin ja en oikein ymmärrä mitä merkitystä minun hyväksynnällä noin yleinsäkään on?Eiköhän aikuinen ihminen saa itse juoda mitä haluaa? Jos minä en pidä siitä, niin olen vapaa eroamaan.
Joo, kyl se osaa päättää. Puutu sit, jos se sua alkaa häiritä, se alkoholin määrä. tai jos se alkaa häiritä lapsia. Noi on niin henk.koht. Ja perhejuttuja.
Jos mies pitää oluen mausta ja haluaa janoon nauttia yhden oluen päivässä, niin hän voi nauttia alkoholittoman oluen. Ei ole pakko alkoholipitoista olutta juoda.
Eihän tuo nyt maailmaa kaatava asian ole. Mutta jos se lisääntyy niin, että täytyy ollakkin useampi pullollinen olutta joka päivä. Silloin on jo kyseessä alkoholiongelma.
Olen vähän nipo kun en tykkää kaljan hajusta ja yhdistän ryyppäämiseen, mutta kun luin alkoholin terveysvaikutuksista sydän ja verisuonisairaksissa, niin siinä jopa kehoitettiin juomaan kaksi alkoholiannosta päivässä, joten kyllä antaisin, se taitaa olla oma henkinen este että pitää sitä ongelmana, eihän se yks ees nouse päähän,
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 11:51"]
[/quote]
Tekee vuodessa lähes neljäsataa euroa. Sillä saisi yksi ihminen jo kanarinamatkan kerran vuodessa. Syötävä ja elettävä sitä on kotimaassakin., mutta matkan sillä saisi.
[/quote]
Vaimoni ostaa joka päivä ilta-sanomat, se tekee vuodessa suuremman summan..jne. Eli jos jokaista ostosta mikä ei ole pakkollista tarvitsee noin tarkkaan miettiä, niin eipä ole hääviä. Kanarian matka ei myöskään ole välttämätöntä ja siitä nauttii 1-2viikkoa, jokapäiväiväisestä oluesta saa nautinnon 365 päivälle. Itse en juo olutta koska en pidä siitä, joten mikään oluen puolesta puheenvuoro tämä ei ollut.
Hyväksyisitkö itse jos mies puuttuu jokapäiväiseen kahvipullaasi tai suklaapatukkaasi? Lähteekö sulta karkinmässytys lapasesta jos joka päivä otat vähän? Kohta ei suklaalevy illassa tunnu missään ja viikonloppuna menee tukkulaatikko irtsaria.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 11:51"]
[/quote]
[/quote]
Vaimoni ostaa joka päivä ilta-sanomat, se tekee vuodessa suuremman summan..jne. Eli jos jokaista ostosta mikä ei ole pakkollista tarvitsee noin tarkkaan miettiä, niin eipä ole hääviä. Kanarian matka ei myöskään ole välttämätöntä ja siitä nauttii 1-2viikkoa, jokapäiväiväisestä oluesta saa nautinnon 365 päivälle. Itse en juo olutta koska en pidä siitä, joten mikään oluen puolesta puheenvuoro tämä ei ollut.
[/quote]
Saman lehden uutiset saa lukea netin kautta ilmaseksi. Ainakin vielä. Jotkut vaan joutuu ajattelemaan jokaisen kuluttamansa euron, että mihin voi laittaa ja mihin ei kannata, koska olisi tärkeämpääkin käyttökohdetta.
Se on tässä tärkeää jääkö yhteen. Yksi ei ole ongelma. Mun mies käy lähes joka ilta lenkillä ja juo lähes joka kerta sen jälkeen yhden kaljan koska kuulema jano ei muuten lähde. Juoksee yleensä 15-20 km.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:16"]
Kyllähän se pitkässä juoksussa alkaa keskivartalossa näkyä jos joka ilta juo yhden oluen.
[/quote]
Piti tarkistaa vähän kalorimääriä mitä jääkaapista löytyy.. Olvin III-olut 37kcal/100ml ja Fazerin suklaalevy 525kcal/100g. 1 olut = 0,3l ja suklaalevy = 200g. Pienellä laskutoimituksella selviää, että yksi suklaalevy vastaa 9.5 olutta pientä oluttölkkiä.
Eli jos mies juo joka päivä yhden oluen, niin rouva ostaa sitten vaan sen yhden suklaalevyn joka kymmenes päivä. Silloin kalorit menee tasan. Kenen huushollissa käy näin kivasti..? =)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:12"]
Jos mies pitää oluen mausta ja haluaa janoon nauttia yhden oluen päivässä, niin hän voi nauttia alkoholittoman oluen. Ei ole pakko alkoholipitoista olutta juoda.
[/quote]
Sanoo nainen, joka ilmeisesti ei itse pidä minkään oluen mausta, eikä siis oikeasti voi käsittää, ettei se alkoholiton olut nyt vain maistu samalta. Tämä on puhtaasti maun kannalta vähän sama juttu kuin jos ehdottaisit Fazerin Sinisestä pitävää siirtymään Maraboun suklaaseen. Se maku ei nyt vain ole sama, vaikka kumpikin on periaatteessa maitosuklaata, koska toisessa maito on jauheena ja toisessa on käytetty maitoa. Minä olen itse nainen, ja tykkään juomista, en siis pelkästään alkoholipitoisista, yleensä, ja olut kuuluu ehdottomiin lemppareihini. Join noita alkoholitoomia oluita paremman puutteessa ollessani raskaana ja imettäessäni, ja edelleen saatan valita alkoholittoman oluen janojuomaksi (hikoillessa kun kehosta poistuu muutakin kuin pelkkää vettä, joten kun on hikoiltu paljon, pelkkä vesi ei välttämättä auta palautumaan), vaikka jonkun mehun sijasta (kalorimäärä on samaa luokkaa), mutta itkin melkeinpä onnesta, kun pystyin taas jakamaan Urquell-pullon (0,5 l) mieheni kanssa. Että tällaista rappioalkoholismia täällä meillä harrastetaan!
Jos miehen suvussa on paljon alkoholisteja, en ehkä hyväksyisi sitä yhtäkään, koska se voi johtaa helposti sitten useampaan, jos on tietty taipumus. Mutta jos ei ole mitään ikäviä esimerkkejä, voisin hyväksyä tuon tavan, kun se sitten vain on tapa ja tottumus eikä pakko saada.
En hyväksyisi. Jos jotain ON PAKKO saada, se on pakkomielle ja rajoittaa elämää. Pitäisin alkoholinkulutusta muutenkin liian suurena, vaikkei yhdestä annoksesta humallukaan. lisäksi uskoisin tavan vain pahenevan vanhetessa - ensin viikonloppuisin parikin annosta kun ei tarvitse aamulla aikaisin nousta töihin, eläkkeellä taas juomisen aloittaminen jo päivällä ja annosmäärän nouseminen.... Ei kävisi alkuunkaan.
Miehellä on kohta kaljamaha. Niissä on kamalasti energiaa. En sietäisi tuollaista. Ei ole normaalia ja vuodessa tekee huimia summia.
Meillä on kahden aikuisen ihmisen parisuhde mieheni kanssa ja hän kyllä voi alkoholikulutuksensa päättää ihan itse. Vieläkin tuo meinaa kysyä, että sopiiko, jos yhden ottaa, mutta olen koittanut sanoa, että tässä huushollissa ei tarvitse lupaa kysyä.
Meillä on kaksi lasta ja olen itse alkoholiston lapsi. Ja nähnyt, minkälaiseksi valtapeliksi toisen kontrollointi menee niin juomisen kuin muunkin suhteen pahimmillaan.