Venäjän toimet pelottavat ...
3 ilmatilanluokkausta 1 viikon ajalta ei ole sattumaa, vaan Venäjä selvästi juonii jotain. Huh.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:49"]
JOS SOTA SYTTYY, NIIN MIETIN, JOITUVATKO NAISET RINTAMALLE, KOSKA MEILLÄ VALLITSEE TASA-ARVO MIESTEN JA NAISTEN VÄLILLÄ.
[/quote]
Me luodaan oma av-armeija, koska meille ei vittuilla!
[/quote]
Laitoin vahingossa alapeukkuja vaikka nauratti. Ajattelin selventää ettei tuu pataan
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:22"]
Kannattaako sinne natoon mennä? Mä oon ihan ulalla näistä asioista. Saisi puolustusta joo, mutta jos tässä sotimaan aletaan niin olisiko se nato käytännössä lupa alkaa sotimaan tässä suomen yllä? Rajanaapureita kun kerta ollaan...
[/quote]Ei Venäjä sentään Naton jäsenmaahan hyökkää. Kyllä sen verran on tervettä itsesuojeluvaistoa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:49"]
JOS SOTA SYTTYY, NIIN MIETIN, JOITUVATKO NAISET RINTAMALLE, KOSKA MEILLÄ VALLITSEE TASA-ARVO MIESTEN JA NAISTEN VÄLILLÄ.
[/quote]
Luuletko, että nykyajan sota käydään samalla tavalla rintamalla, kuin toisen maailmansodan aikaan:)
Mietin just noita ilmatilaloukkauksia, tuohan on aivan sama kuin jos kahdesta kaveruksesta toinen läpsii toisen päätä. Tarkoitus on provota ja saada aikaa reaktio toisessa jotta taas itse voidaan koventaa paukkuja. Eikö?
Aika selkeää. Pelottelee ja varoittaa natoon liitymisestä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 06:18"]
[/quote]
Vrt. Ukraina, tuskin kukaan olisi vuosi sitten uskonut, että Venäjä on sodassa (enemmän tai vähemmän) Ukrainan kanssa. Sama voi tapahtua Suomessa, piruja maalaamatta nyt seinille kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:36"]
Onkohan Putin hullu? Siis ihan oikeasti jossain grandioosiharhassaan luulee olevansa Staln Tsaari , tms.
[/quote]
On, psykopaatti-hullu. Täysin vallanhimonsa kourissa. Pelottava tapaus.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:49"]
[/quote]
Sinne ei kouluttamattomia tarvita, olisivat vain vaaraksi itselleen ja muille. Mutta älä huoli, Suomessa on jokaisella maanpuolustusvelvollisuus, ja jokaisen rintamasotilaan takana on pitkä huoltoketju, kyllä sinullekin tehtävää löytyy.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 06:18"]
[/quote]
Ja saa Suomen kansan mielipiteet kääntymään Naton kannalle.
Putin pukee oman toimintansa ns. hyvän kaapuun. On olevinaan niin Venäjän kansan puolesta, että. Todellisuudessa hänellä ei ole mitään väliä, miten ihmiset voivat niin kauan kuin hän saa käyttää silmitöntä valtaansa. Diktaattori pahimmasta päästä.
Ilmatilaloukkaukset ovat ärsyttämistä. Ihan vaan viattomasti tullaan Suomen alueelle, rikotaan yleisiä sääntöjä ja sitten ollaan olevinaan vaan hyvää tarkoittavia. Todellisuudessa kyse uhkailusta ja pelottelusta. Kun Suomi provosoituu, niin sitten Venäjällä on propagandaa lehdissä ja mediassa, että Suomi on alkanut öykkäröidä ja hyökkäillä Venäjää vastaan ihan suotta. Eli annetaan kuva, että Suomi aloitti ärhentelyn. Sen jälkeen panokset kovenevat ja avot, sota voi alkaa, sillä pitäähän Venäjän toki puolustautua uhittelevaa Suomea vastaan.
Nyt Suomen pitää säilyttää maltti ja pitää silti puolensa. Ja Natoon kannattaisi todellakin liittyä samantien. Onneksi en asu itärajalla. Täältä lännestä pääsee helpommin loikkaamaan Ruotsiin.
Ei naisia oteta rintamalle, kun jonkun on hoidettava asiat myöskin kotirintamalla.
Voi helvetti lopettakaa nyt tuo lietsominen ja menkää töihin ja hoitakaa lapsenne. Mökkeilkää itärajalla ja menkää vaikka Kiovaan lomalle, pelko perseessä elämisestä ei tule yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:29"]
Putin pukee oman toimintansa ns. hyvän kaapuun. On olevinaan niin Venäjän kansan puolesta, että. Todellisuudessa hänellä ei ole mitään väliä, miten ihmiset voivat niin kauan kuin hän saa käyttää silmitöntä valtaansa. Diktaattori pahimmasta päästä.
Ilmatilaloukkaukset ovat ärsyttämistä. Ihan vaan viattomasti tullaan Suomen alueelle, rikotaan yleisiä sääntöjä ja sitten ollaan olevinaan vaan hyvää tarkoittavia. Todellisuudessa kyse uhkailusta ja pelottelusta. Kun Suomi provosoituu, niin sitten Venäjällä on propagandaa lehdissä ja mediassa, että Suomi on alkanut öykkäröidä ja hyökkäillä Venäjää vastaan ihan suotta. Eli annetaan kuva, että Suomi aloitti ärhentelyn. Sen jälkeen panokset kovenevat ja avot, sota voi alkaa, sillä pitäähän Venäjän toki puolustautua uhittelevaa Suomea vastaan.
Nyt Suomen pitää säilyttää maltti ja pitää silti puolensa. Ja Natoon kannattaisi todellakin liittyä samantien. Onneksi en asu itärajalla. Täältä lännestä pääsee helpommin loikkaamaan Ruotsiin.
[/quote]
Tosiasia on, että Venäjä voi tehdä mitä tahansa, ei Suomea kukaan ole auttamassa, jos aseellinen konflikti syntyy. Siksi Nato olisi varteenotettava vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:22"]
Kannattaako sinne natoon mennä? Mä oon ihan ulalla näistä asioista. Saisi puolustusta joo, mutta jos tässä sotimaan aletaan niin olisiko se nato käytännössä lupa alkaa sotimaan tässä suomen yllä? Rajanaapureita kun kerta ollaan...
[/quote]Ei Venäjä sentään Naton jäsenmaahan hyökkää. Kyllä sen verran on tervettä itsesuojeluvaistoa.
[/quote]
Niin niin, mutta jos tilanne kärjistyy muualla maailmassa vielä pahemmaksi, niin kait suomen kautta voisi hyökätä joukkoja Venäjälle jos ollaan natomaa eli käytännössä täällä meillä sodittaisiin sitten...
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:22"] Kannattaako sinne natoon mennä? Mä oon ihan ulalla näistä asioista. Saisi puolustusta joo, mutta jos tässä sotimaan aletaan niin olisiko se nato käytännössä lupa alkaa sotimaan tässä suomen yllä? Rajanaapureita kun kerta ollaan... [/quote]Ei Venäjä sentään Naton jäsenmaahan hyökkää. Kyllä sen verran on tervettä itsesuojeluvaistoa. [/quote] Niin niin, mutta jos tilanne kärjistyy muualla maailmassa vielä pahemmaksi, niin kait suomen kautta voisi hyökätä joukkoja Venäjälle jos ollaan natomaa eli käytännössä täällä meillä sodittaisiin sitten...
[/quote]
Luuletko oikeasti että Suomi olisi taisteluista vapaa vyöhyke sodan syttyessä. Ensimmäisenä Venäjä pommittaisi strategisesti tärkeät paikat ja pyrkisi valtaamaan tärkeimmät alueet. Mahdollisessa hyökkäyksessä taas Nato iskisi varmasti myös Suomen maaperälle ja tekisi sen Suomen pyynnöstä (koska Venäjä tänne olisi jo hyökännyt.) Toinen vaihtoehto olisi venäjän "ystävällismielinen" tarjous suomelle päästää venäläisjoukot maahan ja sen jälkeen itsenäisyysolisikin sitten siinä ja Natolla syy hyökätä venäläisjoukkoja vastaan.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:46"]
Mietin just noita ilmatilaloukkauksia, tuohan on aivan sama kuin jos kahdesta kaveruksesta toinen läpsii toisen päätä. Tarkoitus on provota ja saada aikaa reaktio toisessa jotta taas itse voidaan koventaa paukkuja. Eikö?
[/quote]
Näin juuri, tyypilliseen koulukiusaajan tapaan. Ja mehän tiedämme, mitä sille pitää tehdä. Ja ei, ei todellakaan riitä, että huudetaan: lopeta!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:22"] Kannattaako sinne natoon mennä? Mä oon ihan ulalla näistä asioista. Saisi puolustusta joo, mutta jos tässä sotimaan aletaan niin olisiko se nato käytännössä lupa alkaa sotimaan tässä suomen yllä? Rajanaapureita kun kerta ollaan... [/quote]Ei Venäjä sentään Naton jäsenmaahan hyökkää. Kyllä sen verran on tervettä itsesuojeluvaistoa. [/quote] Niin niin, mutta jos tilanne kärjistyy muualla maailmassa vielä pahemmaksi, niin kait suomen kautta voisi hyökätä joukkoja Venäjälle jos ollaan natomaa eli käytännössä täällä meillä sodittaisiin sitten...
[/quote]Suomi on NATOn isäntämaa, eli Nato-joukot saavat käyttää Suomea läpikulkupaikkana sotatilanteessa. Kuitenkaan Suomi ei ole NATOn täysjäsen, joten sotilaallista turvaa ei siitä Suomelle ole. Hyvä sopimus.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:48"]
[/quote]
Luuletko oikeasti että Suomi olisi taisteluista vapaa vyöhyke sodan syttyessä. Ensimmäisenä Venäjä pommittaisi strategisesti tärkeät paikat ja pyrkisi valtaamaan tärkeimmät alueet. Mahdollisessa hyökkäyksessä taas Nato iskisi varmasti myös Suomen maaperälle ja tekisi sen Suomen pyynnöstä (koska Venäjä tänne olisi jo hyökännyt.) Toinen vaihtoehto olisi venäjän "ystävällismielinen" tarjous suomelle päästää venäläisjoukot maahan ja sen jälkeen itsenäisyysolisikin sitten siinä ja Natolla syy hyökätä venäläisjoukkoja vastaan.
[/quote]
Tässä elämän varrella on vaan oppinut niin skeptiseksi. Mä en jaksa uskoa että tuo tuomisi käytännössä niin hienosti miltä se kuulostaa paperilla. Sori vaan. :( Sodan yllättäessä meillä lähetettäisiin joku kuulapyssy ja sanotaan että saittehan te apua. Olkaa tyytyväisiä. :(