Velat hyysää elukoita
Aina useempia karvasia perheenjäseniä hyysättävänä. Niin, jollainhan se luonnollinen hoivavietti pitää tyydyttää... On niin läpinäkyvää.
Kommentit (22)
No ne on niitä niiden vauvoja. ;-)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:26"]No ne on niitä niiden vauvoja. ;-)
[/quote]
Nii on!
Jaa, ei mulla ole muite elukoita kuin villakoiria sohvan alla. Täytyy varmaan huomanna vähän hyysätä imuria.
Totta. Meillä on kissa, joka on aivan mahtava karvapallero. Kyllä minä sitä pusuttelen, sylissä pidän ja rapsuttelen ihan joka päivä. Enkä ollenkaan häpeä myöntää sitä. t. vela
Mä hyysään mun elukoita, vaikka en ole vela. Kaksi ihmislastakin löytyy kahden kissalapsen ja yhden koiralapsen lisäksi. Koti ilman lemmikkieläimiä ei ole oikea koti.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:29"]
Eläimet ovat likaisia.
[/quote]
Vahinko yläpeukku :(
Rakastan eläimiä!
Leikit kuuluu pihalle, ei sisälle
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:24"]
Aina useempia karvasia perheenjäseniä hyysättävänä. Niin, jollainhan se luonnollinen hoivavietti pitää tyydyttää... On niin läpinäkyvää.
[/quote]
Ja haittaa sinun elämääsi, koska...?
Hyvä että ihmisillä on hoivaviettiä. Se tekee maailmasta paremman paikan. Minusta on hyvä, että ihmmisillä on kykyä pohtia mitä he haluavat elämältä, kuuluuko siihen lapsia vai ei. Monet lapset elävät traumaattisen lapsuuden vanhempien kanssa joista ei ole vanhemmiksi. Heidänkin olisi ollut hyvä pohtia, onko heistä vanhemmiksi ollenkaan, ja on myös paljon ihmisiä, joista ei ole lemmikkieläinten huoltajiksi. Kaikista ei ole vanhemmiksi, ja monet joista olisi, eivät halua lapsia muista syistä. Hoivaviettiä ei ole mikään pakko kohdistaa ihmislapsiin.
Itsekin kohdistan hoivaviettiä mm. lapsiin (äitinä ja ammattikasvattajana), lemmikkieläimiin sekä kasveihin. Kaikki ne ovat tärkeitä. Joillekin riittää vähempikin, tai joku muu kohde. Onneksi joillain ihmisillä on mahdollisuus valita, kaikillahan sitä ei tosiaankaan ole!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:29"]
Totta. Meillä on kissa, joka on aivan mahtava karvapallero. Kyllä minä sitä pusuttelen, sylissä pidän ja rapsuttelen ihan joka päivä. Enkä ollenkaan häpeä myöntää sitä. t. vela
[/quote]
Sama :)
Kissani on ihana! Kaunis, pehmeä, lämmittää varpaitani kun nukun. Mikään ei korvaa juuri tätä kisuani.
En ymmärrä tätä velojen moittimista. Jokaisella ihmisellä, ainakin demokratiassa, on oikeus lapsiin tai lapsettomuuteen, päätös on jokaisen oma. En ymmärrä, kuinka jonkun lapsettomuus voi ärsyttää toisia, ellei sitten moittija ole pettynyt omaan valintaansa. Kokonaisuutena ihmiskunta on lisääntynyt hurjasti, monen mielestä liikaakin.
Ja ihan sama toisinpäin. En ymmärrä lapsettomia, jotka suhtautuvat nyreästi lapsiin. Suvunjatkaminen on ihmisen olemassaolon päätarkoitus, aivan kuten eläimilläkin. Ihmisten kohdalla, ainakin länsimaissa, on lisäksi kyse siitä, että tarvitsemme uuden sukupolven maksamaan eläkkeitä, muuten meidän käy kalpaten.
Mä olen vela eikä mulla ole koskaan ollut yhtäkään lemmikkiä. Eikä tule. Hoivaviettiä minulla tuskin on, en tosin oikein tiedä mikä moinen on.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:40"]
Ihmisten kohdalla, ainakin länsimaissa, on lisäksi kyse siitä, että tarvitsemme uuden sukupolven maksamaan eläkkeitä, muuten meidän käy kalpaten.
[/quote]
Jos ymmärtää säästää vanhuutensa varalle ajoissa, ei käy kalpaten. Ei se eläkejärjestelmä mikään luonnon sanelema systeemi ole.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:40"]
Ihmisten kohdalla, ainakin länsimaissa, on lisäksi kyse siitä, että tarvitsemme uuden sukupolven maksamaan eläkkeitä, muuten meidän käy kalpaten.
[/quote]
Jos ymmärtää säästää vanhuutensa varalle ajoissa, ei käy kalpaten. Ei se eläkejärjestelmä mikään luonnon sanelema systeemi ole.
[/quote]
Jälkeläiset hoitamassa vanhempiaan on ikivanha systeemi.
Not me, mä hyysäämään siskon lapsia. Olen kiva täti.