Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien noloimmat fb-päivitykset

Vierailija
28.08.2014 |

Huh, kyllä tulee ihan myötähäpeä niitä lukiessa tai sitten minä olen itse noloa kun en tajua. Joo, voisin poistaa/piilottaa nää mutta jos ne joskus tulee järkiinsä. Siis ja kun niitä kompataan vielä typerämmillä itsestäänselvyyksillä... Tässä jotain;

Tuli itkuikävä murusia (ollut poissa yön)

Pupunen nukkuu, harvinaista. Pitäs vielä siivota... Sitten 10 vakuuttelee ettei tarvii ja päivittäjä on saanut sen mitä lähti päivityksellään hakemaan.

Jassu 6v. Mihin tää aika on oikein menny?? Mutta onneks äippä ei vanhene ;) ;) ;)

Voi vi**u näitä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on alkanut nyt kaksi tyyppiä ärsyttää, kun eivät laita yhtään mitään muita päivityksiä enää kuin lapsistaan. Ei vaan jaksa peukuttaa niitä kuvia enää, kun joka päivä tulee niitä samoja kuvia samoista lapsista. Etenkin kun niissä kuvissa ei ole mitään ideaa. Räpsäisty vain, että saa faceen.

Vierailija
22/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin myönnän suoraan että päivitän lapsista just siksi, miksi luulettekin: MULLA EI OLE MUUTA ELÄMÄÄ. 3 lasta ja niitten kanssa kotona. Nuorin vauva. Ei ole bile-iltoja (enkä kyllä kaipaakaan), ei brunsseja tai kasvohoitoja. Ihan vaan kotia, kuskaamista sinne ja tänne, unettomia öitä, sairastelua ja välillä niitä hauskoja lasten juttuja tai tekemisiä. Mistä mä sitten päivitän, jos en noista? Se ON mun elämää. Poistakaa mut kavereistanne jos ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:29"]

Mä ainakin myönnän suoraan että päivitän lapsista just siksi, miksi luulettekin: MULLA EI OLE MUUTA ELÄMÄÄ. 3 lasta ja niitten kanssa kotona. Nuorin vauva. Ei ole bile-iltoja (enkä kyllä kaipaakaan), ei brunsseja tai kasvohoitoja. Ihan vaan kotia, kuskaamista sinne ja tänne, unettomia öitä, sairastelua ja välillä niitä hauskoja lasten juttuja tai tekemisiä. Mistä mä sitten päivitän, jos en noista? Se ON mun elämää. Poistakaa mut kavereistanne jos ärsyttää.

[/quote]

Minulla on ihan samalainen elämäntilanne. En siltikään päivitä vain lapsista. Koko ajan vain vähemmän ja vähemmän heistä, koska olen ymmärtänyt, ettei ulkopuolisia vaan nyt kiinnosta meidän lapset niin paljoa kuin minua itseäni. Jos mulla ei ole mitään päivitettävää, niin silloin en päivitä. Nyt on mennyt varmaan kuukausi, etten ole laittanut  mitään, koska ei vaan ole mitään laitettavaa. Tai no olisihan nuo lapset, joista raportoida, mutta kuten sanoin - ei muita kiinnosta. Eikä ne fb-kaverit ole mun lasten kaverina siellä vaan minun. Minustahan he haluavat kuulla eikä vain pelkästään lapsista.

Vierailija
24/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nykyään fb:ssa melkein kaikki, siksi olenkin jättäytynyt taka-alalle ja tsekkailen vain ylimalkaisesti muutaman päivän välein, onko mitään kiinnostavaa tapahtunut. Koko touhua on vain niin naurettavan falskia, ei minua huvita katsella millaista kuvaa kaverini haluavat ylläpitää, koska tiedän millaista se heidän elämänsä oikeasti on. Just olen puhelimessa kuullut, kuinka kaverin kotona vaan tapellaan ja mies on ihan p*ska ja tadaa, hetken päästä facessa on saman kaverin postaama kuva viinilaseista terassinpöydällä ja kuinka vietetään ihanaa iltaa kullan kanssa...

Mutta asiaan: noloimmat ja ärsyttävimmät äiti-päivitykset on niitä, joissa muka huomaamattomasti korostetaan omaa erinomaista äitiyttä. "Käytiin lasten kanssa ihanalla metsäretkellä ja nyt juodaan yhdessä tehtyä terveellistä kaurahitulitkusmoothieta iltapalaksi."

Vierailija
25/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:37"]

[/quote]

Minulla on ihan samalainen elämäntilanne. En siltikään päivitä vain lapsista. Koko ajan vain vähemmän ja vähemmän heistä, koska olen ymmärtänyt, ettei ulkopuolisia vaan nyt kiinnosta meidän lapset niin paljoa kuin minua itseäni. Jos mulla ei ole mitään päivitettävää, niin silloin en päivitä. Nyt on mennyt varmaan kuukausi, etten ole laittanut  mitään, koska ei vaan ole mitään laitettavaa. Tai no olisihan nuo lapset, joista raportoida, mutta kuten sanoin - ei muita kiinnosta. Eikä ne fb-kaverit ole mun lasten kaverina siellä vaan minun. Minustahan he haluavat kuulla eikä vain pelkästään lapsista.

[/quote]

Mutta se mitä teet lastesi kanssa jne on yhtä kuin sinä tällä hetkellä. Tuolla periaatteellahan mistään ei voisi päivittää. Päivität töistä: Sehän on sun TYÖTÄ, ketä kiinnostaa? Päivität harrastuksista: Jonku salitreenit? Ketä ne kiinnostaa? Päivität miehestäsi: Sehän on sun MIES, et sä. Mun mielestä faceen päivitetään sitä mitä itselle kuuluu ja mitä tekee. Mulla se on ulkoilua, kotona puuhailua, sairastamista jne lasten KANSSA, eli siis minun kuulumisiani. Mulle vastailee toiset äidit jotka tekevät sitä samaa, päivästä toiseen, kuten minäkin. Mutta totta on että en mäkään jaksa usein kommentoida biletysjuttuja, koirajuttuja tai lapsettomien brunsseja. Ovat niin kaukana mun elämästä. Silti mun mielestä heillä on oikeus omiin päivityksiinsä. Ja musta on kuitenkin aika mielenkiintoista lueskella välillä miten erilailla toiset elävät. Sitten kun lapset kasvaa, meen töihin ja mulla on aikaa itsellenikin, musta varmaan tulee se ärsyttävä töitten/salitreenien raportoija. ;)

Vierailija
26/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Eikö sinulla ole ystäviä, joita tapaat? Harrastuksia? Omia mielenkiinnonkohteita? Etkö lue lehtiä, edes netistä Hesaria/Yleä? Eikö mikään lukemasi koskaan herätä mitään ajatuksia, joita tahtoisit jakaa?

Vierailija
27/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla olemassakaan sellaista postausta, joka ei jotakuta ärsyttäisi. Jos postaat jostain kivasta, olet ärsyttävä leuhkija. Jos jostain ikävästä, olet ärsyttävä valittaja. Älä vain postaa lapsistasi, koska ne kakarat eivät kuule kiinnosta ketään! Äläkä urheiluharrastuksesta, koska se on leuhkimista. Älä ota kuvaa ruoka-annoksestasi, koska se on vaan noloa, äläkä kotikuvaa, koska kaikki tietävät, että se on lavastettu.

Ehkä minä sitten olen outo ihminen, mutta pidän Facebookissa kavereinani vain oikeita kavereitani, ja heidän asiansa kyllä kiinnostava minua ihan oikeasti, onpa sitten kyse lomamatkasta, lapsista tai urheiluharrastuksesta. Kaikkea kohtuudella.

Vierailija
28/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:50"]

[/quote] Eikö sinulla ole ystäviä, joita tapaat? Harrastuksia? Omia mielenkiinnonkohteita? Etkö lue lehtiä, edes netistä Hesaria/Yleä? Eikö mikään lukemasi koskaan herätä mitään ajatuksia, joita tahtoisit jakaa?

[/quote]

Tottakai mulla on, mutta en tapaa kovin syvällisiä pohdintoja laittaa faceen, musta ne on liian intiimejä asioita. Poliitiikasta olen hyvinkin kiinnostunut, seuraan päivittäin uutisia, Ukrainan tilannetta ja luen ennusteita ja arvioita taloustilanteesta Suomessa ja maailmalla. Mutta sen jonkun kerran kun olen laittanut jotain politiikkaan liittyvää, varsinkin jotain hiemankin arvostelua sisältävää, kas kummaa, KUKAAN ei ole tykännyt, ei kommentoinut mitään. Viimeksi laitoin päivityksen Laura Rädyn juttuun liittyen, kukaan ei kommentoinut ja olen kokenut että politiikka-juttuja varsinkin pidetään "noloina". Leimautuu persuksi tai muuten vaan kiihkoilijaksi. Joten pysytään tässä "arkiosastossa" sitten. Kerran kun laitoin jotain syvällistä elämän pohdintaa, miehen äiti oli kysynyt mieheltäni että mikä mua nyt vaivaa. :D

Ystäviäkin mulla on useita, muita äitejä. Mutta en laita koskaan päivityksiä tyyliin että "ystävän kanssa kahviteltiin ja juteltiin sitä tai tätä" mun mielestä ne varsinkin on mun ja ystävieni välisiä juttuja. En myöskään laita reissuista, varsinkaan etukäteen. Täällä missä me asutaan, liikkuu välillä hämäräporukoita, jotka vievät pihoilta pyöriä ym, joten en halua mainostaa että ollaanpa muuten silloin ja silloin poissa kotoa!

Menikö vaikeeks? :D Vitsit, mä taidan ollakin aika rajoittunut päivittäjä

T: Se äiti jolla ei ole muuta elämää kuin lapset

Vierailija
29/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää toisten facebookpäivityksistä ärsyyntyjät. Epäilen heidän olevan sellaisia joilla on iskent facebook kateus, jota puretaan ärsyyntymällä. Facebookkateus on sitä kun huomaa että muiden juttuja kommentoidaan ja tykkäillään mutta ei omia. Happamia sanoi kettu...

Vierailija
30/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:00"]

[/quote]

Tottakai mulla on, mutta en tapaa kovin syvällisiä pohdintoja laittaa faceen, musta ne on liian intiimejä asioita. Poliitiikasta olen hyvinkin kiinnostunut, seuraan päivittäin uutisia, Ukrainan tilannetta ja luen ennusteita ja arvioita taloustilanteesta Suomessa ja maailmalla. Mutta sen jonkun kerran kun olen laittanut jotain politiikkaan liittyvää, varsinkin jotain hiemankin arvostelua sisältävää, kas kummaa, KUKAAN ei ole tykännyt, ei kommentoinut mitään. Viimeksi laitoin päivityksen Laura Rädyn juttuun liittyen, kukaan ei kommentoinut ja olen kokenut että politiikka-juttuja varsinkin pidetään "noloina". Leimautuu persuksi tai muuten vaan kiihkoilijaksi. Joten pysytään tässä "arkiosastossa" sitten. Kerran kun laitoin jotain syvällistä elämän pohdintaa, miehen äiti oli kysynyt mieheltäni että mikä mua nyt vaivaa. :D

Ystäviäkin mulla on useita, muita äitejä. Mutta en laita koskaan päivityksiä tyyliin että "ystävän kanssa kahviteltiin ja juteltiin sitä tai tätä" mun mielestä ne varsinkin on mun ja ystävieni välisiä juttuja. En myöskään laita reissuista, varsinkaan etukäteen. Täällä missä me asutaan, liikkuu välillä hämäräporukoita, jotka vievät pihoilta pyöriä ym, joten en halua mainostaa että ollaanpa muuten silloin ja silloin poissa kotoa!

[/quote] Tykkäilyn toivossako sinne pitää asioita päivitellä? Etkö uskaltaisi vain olla oma itsesi. 

Eikö sinun ja lapsesi väliset tekemiset ja juttelut sitten ole vain teidän välisiä?

Etkö koskaan käy missään kivoissa paikoissa ja ota kuvia? Etkö koskaan bongaa uuttaa kauppaa, kahvilaa tai tuotetta, tai saa hyvää palvelua, josta haluisit kertoa ystävillesikin? Etkö koskaan huomaa ympärilläsi pieniä hauskoja yksityiskohtia, joista nappaat kuvan? 

Vaikka sinulla on lapset, niin onhan sinulla edelleen omat ajatukset ja oivallukset. 

Vierailija
31/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:00"]

[/quote]

[/quote] Tykkäilyn toivossako sinne pitää asioita päivitellä? Etkö uskaltaisi vain olla oma itsesi. 

Eikö sinun ja lapsesi väliset tekemiset ja juttelut sitten ole vain teidän välisiä?

Etkö koskaan käy missään kivoissa paikoissa ja ota kuvia? Etkö koskaan bongaa uuttaa kauppaa, kahvilaa tai tuotetta, tai saa hyvää palvelua, josta haluisit kertoa ystävillesikin? Etkö koskaan huomaa ympärilläsi pieniä hauskoja yksityiskohtia, joista nappaat kuvan? 

Vaikka sinulla on lapset, niin onhan sinulla edelleen omat ajatukset ja oivallukset. 

[/quote]

Joo ei pidä ja voin olla oma itseni, mutten ehdoin tahdoin halua laittaa sellaista mistä heti näkee että ihmiset eivät halua lukea. Fb on kuitenkin sosiaalinen media, jonne on tarkoitus laittaa juttuja jotka voivat kiinnostaa edes joitakin muitakin. Jos haluan kirjoitella henkilökohtaisia, mulla on päiväkirja sitten sitä varten.

Nuo uudet kahvilat ym. kuulosti mun korvaan vähän lapsettomien harrastuksilta. En mä lähde vilkkaiden lasten kanssa kaupungille pyörimään ja kahviloita etsimään. Puistoissa tosin käydään ja uusia puistoja etsitään sekä muita kivoja leikkipaikkoja ja niistä saatan päivittää. Mutta. Siinähän tuli taas ne lapset jotka ei saanu liittyä siihen? Mä en nyt oikein ymmärrä sun pointtia, siis uusista paikoista ja kivasta palvelusta ym. voi päivittää mutta se ei saa olla uusi löydetty leikkipuisto tai hyvä palvelu korvalääkärillä? Ja tosiaan, en tällä hetkellä harrasta muuta liikuntaakaan kuin pyörälenkkejä ja kävelylenkkejä lasten kanssa. En oikeesti ehdi ja se riittää nyt mulle. Mulla on pienet lapset ja vauva, elämä on niissä ja tässä.

Vierailija
32/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt, kun koulut/päiväkodit alkaneet & taudit kiertää kiertävät myös ah niin ihanat joka syksyiset tautipäivitykset "yrjö kylässä", " koko perhe valuu räkää ja pienimmällä kuumettaki kiva juttu", " taas täitä!"

YÄK! :X ketä kiinnostaa?!

Vierailija
33/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:21"]

Joo ei pidä ja voin olla oma itseni, mutten ehdoin tahdoin halua laittaa sellaista mistä heti näkee että ihmiset eivät halua lukea. Fb on kuitenkin sosiaalinen media, jonne on tarkoitus laittaa juttuja jotka voivat kiinnostaa edes joitakin muitakin. Jos haluan kirjoitella henkilökohtaisia, mulla on päiväkirja sitten sitä varten.

Nuo uudet kahvilat ym. kuulosti mun korvaan vähän lapsettomien harrastuksilta. En mä lähde vilkkaiden lasten kanssa kaupungille pyörimään ja kahviloita etsimään. Puistoissa tosin käydään ja uusia puistoja etsitään sekä muita kivoja leikkipaikkoja ja niistä saatan päivittää. Mutta. Siinähän tuli taas ne lapset jotka ei saanu liittyä siihen? Mä en nyt oikein ymmärrä sun pointtia, siis uusista paikoista ja kivasta palvelusta ym. voi päivittää mutta se ei saa olla uusi löydetty leikkipuisto tai hyvä palvelu korvalääkärillä? Ja tosiaan, en tällä hetkellä harrasta muuta liikuntaakaan kuin pyörälenkkejä ja kävelylenkkejä lasten kanssa. En oikeesti ehdi ja se riittää nyt mulle. Mulla on pienet lapset ja vauva, elämä on niissä ja tässä.

[/quote] Eihän kukaan sanonut, ettei leikkipuistoista tai korvalääkristä voi päivittää. Yritin vain avartaa ajatusmaailmaasi, älä ota kaikkea kirjaimellisesti. Kahvila, kauppa ja hyvä palvelu olivat esimerkkejä. On kai sinun elämässäsi kuitenki jotain muutakin kuin koti ja leikkipuistot. Ulkopuolisena en voi nähdä, että mitä. Minusta kohdallasi on enemmän kyse ideattomuudesta ja kapealaisesta ajattelusta. Ajatuksesi menevät lastesi kautta. Keksit korvalääkärin, mutta kai itsekin käyt joskus lääkärissä? Kerroit, että käyt pyörälenkeillä, kai siinäkin löytää uusia maisemia, mutta taas mieleesi tuli vain leikkipuistot. 

Vierailija
34/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva vessanpöntöstä (onneksi oli sentään kansi kiinni) kuvatekstillä: "Ihanaa, kun saa käydä rauhassa kakkosella!". 

Joo, onhan se luksusta pienten kanssa, mutta oikeesti?

Vierailija
35/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa päähän ne kerjäämiset.... tekis mieli mennä sinne, mut ei oo lippua...tekis mieli mennä tallinnaan, onks kellää lippua, tekis mieli seuraa, sanokaa hep niin lähden lasteni kanssa heti sinne, olis kiva saada mennä valmiiseeen pöytään, kuka sanoo ekaks hep ni täältä tullaan, kuka ottais meen söpöliinin kun mentäis pitkästä aikaa ulos kahestaa....   Voi helvetti. Kuinka usein sulla on ollu jonkun lapsi hoidossa, kuinka usein olet antanut ilmaisen laivalipun jollekin tai kutsunut jotain ihmisiä teille... never ever, koska sen olisit tikkukirjaimin facebookin laittanut

Vierailija
36/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä MIKÄÄN facebook päivitys itsessään ei ole ärsyttävä. Ei bileillan hehkutus, tehtyjen töiden luettelo, lapsiin liittyvä päivitys, oman onnellisuuden hehkutus tai parisuhteeseen liittyvä päivitys jne. Ainoastaan sitten ärsyttää jos samalta ihmiseltä tulee pelkästään tietynlaisia päivityksiä.

Vierailija
37/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen (aina välillä täytyy sen takia tykätä...):

"mun rakas poikani teki itselleen ruokaa!!!" 10 v, valokuvassa voileipä. Jep, jep.

"pojat hiljaa, ihana rauha <3 <3 <3" ...?

"pojat riehuu, mä EN JAKSA :I" ..? Sano niille, että lopettavat sen, tai ei tule viikkorahaa?

"pojat isällään viikonlopun, mistä mulle mies, PANETTAA!!!" Voi nyt vattu sentään, miksi luulet että mua kiinnostaa?

"mun ihanat pojat <3 <3 <3" Pikselimössövalokuva esiteini-ikäisistä pojista jotka löhnöttää hämärässä sohvalla hakkaamassa tablettejaan, toinen kaivaa nenää. Aina perustellaan, että kyllä intternettiin kuvia mahtu. No ei mahdu.

Tämän ihmisen päivitykset ovat kaikki näitä. Lisähöystettä tuo nää "apua, kauhea tilanne päällä!"-päivitykset, joihin ei edes vastata kommenteissa. "En voi kertoo". Hohhoijaa, pidä sitten omana tietonasi.

Vierailija
38/52 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää tää oli tänne etusivulle pompsahtanut :) Siis ei ap ole lapsipäivitys vastainen muuten , mutta kun muutamilla ei oo koskaan mitään muuta, ei ikinä! Sitten 100 kuvaa samasta lapsesta, ei mitään uutta. Emmä siinänsä jaksa lukee eläin-, tai treenauspäivityksiikään joka päivää ja parhaimmillaan monta kertaa päivässä. Sitä samaa, aina. Äitien päivitykset on kuitenkin parhaita kun ne on välillä nii-in ärsyttäviä! Ap.

Vierailija
39/52 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kakaroihin liittyvät päivitykset ovat niin turhia!

Vierailija
40/52 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:20"]

Kaikki kakaroihin liittyvät päivitykset ovat niin turhia!

[/quote]

Epäilemättä ovat, kun itse olet vielä päivitysten aiheena :D "Mutsi, miks sä taas latasit musta noloja kuvia Faseen?" Prislös :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi