Miksi pyykki haisee
Hei. Kertokaa joku viisaampi, miksi pyykkini haisee!! :D se tuoksuu yksinkertaisesti pahalta; ummehtuneelta, tunkkaiselta.. Vaikea sanoin määrittää. Luulin että vika oli vanhassa pyykinpesukoneessani, mutta nyt kun ostin uuden niin sama homma jatkuu. Lakanoissa tuo tuoksu ei ole, mutta omissa ja lapsen vaatteissa kyllä. Tuo paha haju peittää pyykinpesuaineen tuoksun, tosin en tiedä pitäisikö koittaa jotain voimakkaamman tuoksuista. Neuvoja?!
Kommentit (46)
Pyykinpesukoneen huoltoon kuuluu silloin tällöin pesu 90 asteessa. Voi "pestä" tyhjän koneellisen ilman aineita.
Jotkut vaatteet vaan haisee: keinokuidut etenkin.
Meillä oli kerran huuhteluainelokero umpihomeessa. En muista, miksi sitä ruvettiin irrottamaan, mutta irrottamisen yhteydessä huomattiin. Ei ollut tosin mitään hajua pyykissä, mutta epämiellyttävä ajatus, kun ei tiennyt, kauanko se oli ehtinyt olla siinä kuosissa... Kannattaa sinnekin joskus kurkata!
Taitaa monet nykyiset pesukoneet olla olevinaan niin hemmetin ekoa ja käyttää vettä liian vähän, sit kyllä ajallisesti junnaa iät ja ajat. Laittaisin lisähuuhtelulla ja/tai esipesulla että varmasti puhdistuu. Ja kyllä minä olen kaikki halvatkin hm rytkyt pessyt 60 asteessa ja eivät ole miksikään menneet. Pyyhkeet ja lakanat pesen aina 95 asteessa. Ei haise pyykki muuta kuin ihanan puhtaalle, varsinkin kun ulkona kuivattaa edes osan ajasta, talvellakin.
ethän jätä märkää pyykkiä lojumaan pitkäksi aikaa koneeseen pesun päätyttyä? Alkavat äkkiä haisemaan.
Kiitos hyvistä vinkeistä! Kokeilen pestä 60 asteessa ja nyt minulla on mahdollisuus väljempään kuivatukseen. Petivaatteet ja pyyhkeet olen toki 60 asteessa pessyt aina. (Ap)