Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoinnin ottamisesta...

Vierailija
28.08.2014 |

Olen miettinyt 10v.tatuoinnin ottoa, mutta aina homma tyssää siihen kun lukaisen hoito.ohjeita. Luettuna homma tuntuu siltä että on "petipotilas" kolme viikkoa. Pitäis jatkuvati rasvata ja kelmuja vaihdella muutaman tunnin välein ja ilmakylpyjäkin välissä olla aikaa ottaa. Kun lukee kieltoja ja ohjeita niin tuntuu, että sairaslomalla pitäis olla ja taksilla kulkea. Miten on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö :D Tatuoijalta tullessa peset tatuoinnin hellästi vedellä ja saippualla ja rasvaat. Jos kuva on iso niin kannattaa kelmuttaa ensimmäinen vuorokausi. Muuten voit olla normaalisti. Muistat vain pestä ja rasvata ja pitää muutenkin huolen hygieniasta. Uimisen ja saunomisen saat unohtaa ensimmäiseksi kuukaudeksi. Tatuointi saattaa alkaa kutiamaan parin päivän päästä kun se kuoriutuu. Muistat vaan olla raapimatta ja vaikka läpsit sitä. Itse harvoin edes pidän kelmua ensimmäistä päivää pidempään.

T. Läpeensä tatuoitu jonka jokainen tatuointi on parantunut ongelmitta

Vierailija
2/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt sentään :D rasvaukselta ja kelmulla vältyt ostamalla apteekista "kalvoa" esim. tegaderm. Sitä voi pitää huoletta viikon paikallaan, tatska paranee siellä alla hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ajattelin kuvan ottaa? Kyllähän se hoitamista vaatii, mutta ei nyt varmaan ihan petipotilaaksi tarvi ryhtyä.

Esim aamulla suihkun jälkeen rasvaus, ja kelmut, ruokatunnilla uudestaan, sitten töistä tullessa. Illalla voi ilmakylpeä. Ja NÄMÄ SIIS EIVÄT OLE MITKÄÄN OHJEET, ne saat omalta tauoijaltasi.

Oma kuva on jo niin vanha, etten tarkkaan muista miten tein, mutta hyvin pystyin töissä olemaan. Saunominen oli hetken kielletty, ja auringonotto. Hikoilua piti välttää kai pari päivää.

Vierailija
4/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:14"]

No höpö höpö :D Tatuoijalta tullessa peset tatuoinnin hellästi vedellä ja saippualla ja rasvaat. Jos kuva on iso niin kannattaa kelmuttaa ensimmäinen vuorokausi. Muuten voit olla normaalisti. Muistat vain pestä ja rasvata ja pitää muutenkin huolen hygieniasta. Uimisen ja saunomisen saat unohtaa ensimmäiseksi kuukaudeksi. Tatuointi saattaa alkaa kutiamaan parin päivän päästä kun se kuoriutuu. Muistat vaan olla raapimatta ja vaikka läpsit sitä. Itse harvoin edes pidän kelmua ensimmäistä päivää pidempään.

T. Läpeensä tatuoitu jonka jokainen tatuointi on parantunut ongelmitta

[/quote]

Näin. Itselläni on pari pienempää tatskaa ja kelmun olen aina ottanut seuraavana päivänä pois. Taisin rasvata tatskoja kunnes ruvet irtosivat mutta siinäpä se meni samalla kun muutenkin iltaisin rasvasin kropan. 

Ei siis tosiaan mikään kauhea homma hoitaa tatuointia eivätkä ne vaikuttaneet arkeen muutoin kuin että tosiaan saunaa ja uimista kannattaa välttää ekan kuukauden.

Vierailija
5/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:16"]No ei nyt sentään :D rasvaukselta ja kelmulla vältyt ostamalla apteekista "kalvoa" esim. tegaderm. Sitä voi pitää huoletta viikon paikallaan, tatska paranee siellä alla hyvin.

[/quote]
Oikeesti? Koska ei mulla ole töissä mahdollisuutta vedellä housuja kinttuihin ja rasvailla ja kelmuta. Jalkaan kun haluisin..
Ap.

Vierailija
6/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:16"]No ei nyt sentään :D rasvaukselta ja kelmulla vältyt ostamalla apteekista "kalvoa" esim. tegaderm. Sitä voi pitää huoletta viikon paikallaan, tatska paranee siellä alla hyvin.

[/quote]
Oikeesti? Koska ei mulla ole töissä mahdollisuutta vedellä housuja kinttuihin ja rasvailla ja kelmuta. Jalkaan kun haluisin..
Ap.
[/quote]

Joo ihan oikeesti. Se on uus käytäntö, mutta toimii. Joissain paikoissa tatuoijat ovat perillä uusista tuulista ja osaavat suositella tätä keinoa. Kaverini otti kesällä kuvan ja piti viikon kalvoa siinä päällä, hyvin parantui! Sitä ei vaan saa liian aikaisin ottaa pois, syynä taisi olla että silloin kalvon mukana lähtee rupi ja väriä. Saa siis jopa uida tuon kalvon kanssa, vedenkestävä kun on :) samalla hengittää, joten ei haudo ihoa.

Vierailija
7/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta tatuoijaltani sain ohjeet että ensin vuorokausi kelmun kanssa, seuraavana päivänä pesu+rasvaus, siihen päälle kelmu ja folio. Folion päälle zippo bensiiniin kasteltuja sideharsoja ja sit liekkeihin. Sen jälkeen peripotilaana 3 viikkoa.

Vierailija
8/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös opsite kalvo ajaa saman asian, muistelen että on halvempi kuin tegaderm. T. 7

Vierailija
9/9 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:16"]No ei nyt sentään :D rasvaukselta ja kelmulla vältyt ostamalla apteekista "kalvoa" esim. tegaderm. Sitä voi pitää huoletta viikon paikallaan, tatska paranee siellä alla hyvin. [/quote] Oikeesti? Koska ei mulla ole töissä mahdollisuutta vedellä housuja kinttuihin ja rasvailla ja kelmuta. Jalkaan kun haluisin.. Ap.

[/quote]

No onko just töissä pakko? Kait sä kotonakin joskus olet.