Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset äidit jakso 2, eikö todellakaan KETÄÄN huolestuttanut/

Vierailija
28.08.2014 |

pistänyt silmään tuo, että se pieni tyttö vietiin sinne mihin lie herätyskokoukseen jossa selkeästi oli ihan hämmennyksissä, välillä tylsistynyt (haukotteli), ja ihan suu auki tuijotti sitä touhua kun äitiä suurieleisesti ja kovaan ääneen siunattiin..

Olen lukenut kaikki ketjut koskien tätä Piian jaksoa, ja kaikkeen muuhun ketsupin merkkiä myöten on kiinnitetty huomiota, mutta kukaan ei maininnut mitään tästä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä eroa paljon siitä, kun lapset viedään vaikka Hevisauruksen tai Robinin keikalle, samalla tavalla siellä heilutaan ja huudetaan kädet pystyssä! Tuo ei ollut vielä huolestuttavaa lapsen puolesta, mutta toki tuonkaltaisissa seurakunnnissa voi tapahtua ahdistaviakin juttuja, manaamista jne.

En oikein itse jaksaisi tuollaista huutamalla sanan julistusta, jotenkin liian tulenpalavaa minun rauhaa rakastavalle sielulleni, mutta itse en ole taas ikinä ymmärtänyt "maallisten" idolien palvontaa. En paheksu sitä, enkä pidä syntinä, mutten itse voisi pitää käsiäni ylhäällä kuin Jeesukselle, hän ja Taivaan Isä on mun ainoa ylistyksen kohde.

Vierailija
2/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuon pitäisi huolestuttaa? Eikö lapsi saa olla hämmästynyt, pitkästynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noista uskonnoista muutenkaan mitään, joten en tiedä, onko tuo ihan normaalia touhua vai jotenkin ylimenevää uskontotouhua.

Ketsupin merkin ymmärrän, tosin en ole sitä missään ketjussa kommentoinut.

Vierailija
4/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolestuttaa kaikenlainen lasten kirkkoon jne raijaaminen, mutta en jaksa edes kommentoida asiaa... Eihän se minulle kuulu.

Vierailija
5/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että se pikkutyttö on niin ihastunut uuteen isäpuoleensa että halusi itse mukaan. Eipä tuo nyt niin järkyttävää ollut kun toljotti siellä ihmeissään sitä menoa. 

Vierailija
6/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kamalaa. Itse olin pienenä jatkuvasti helluntailaisten kokouksissa mukana koska vanhempani olivat helluntailaisia ja oli se kamalaa katsoa kun aikuiset kaatuilivat lattialle,nauroivat ja sätkivät ja potkivat maassa,puhuivat yhtäkkiä vierailla kielillä yms. En todellakaan pidä sellaista lapselle hyvänä asiana. Minusta tulikin sitten aikuisena ateisti ja lapseni ei joudu tuollaisiin juttuihin osallistumaan.

Vierailija
7/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:42"]

pistänyt silmään tuo, että se pieni tyttö vietiin sinne mihin lie herätyskokoukseen jossa selkeästi oli ihan hämmennyksissä, välillä tylsistynyt (haukotteli), ja ihan suu auki tuijotti sitä touhua kun äitiä suurieleisesti ja kovaan ääneen siunattiin..

Olen lukenut kaikki ketjut koskien tätä Piian jaksoa, ja kaikkeen muuhun ketsupin merkkiä myöten on kiinnitetty huomiota, mutta kukaan ei maininnut mitään tästä?

[/quote]

Sinunko mielestä lapsia ei saa viedä kirkkoon, hautausmaalle, kappeleihin tms. ollenkaan vai?

Vierailija
8/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se tyttö olisi ollut peloissaan tai vaikka itkenyt siellä, niin sitten olisi minuakin huolestuttanut. Nyt katseli vaan hoomoilasena touhua ja kuten sanoit, oli vähän tylsistynytkin. Ei mielestäni mitenkään vaarallista. Kyllähän normaalistikin lapset välillä joutuu vanhempien kanssa kulkemaan paikoissa, joissa eivät ollenkaan välittäisi olla.

Vierailija
9/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestutko jos lapsia viedään ev.lut kirkkoon? Käsittääkseni vanhemmilla on oikeus viedä lapsensa kirkkoon jos haluavat. Ei tuolla nyt niin ihmeellistä edes tapahtunut. Aika iisiä menoa.

Vierailija
10/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kaikki muutkin lapset olleet siellä? Miksi vain tytöstä olet huolissasi? Ja ei nyt minusta mitenkään huolestuttavaa ollut. Varmaan tyttö katseli ihmeissään kun ei ole ennen tuommoista touhua nähnyt.

Vierailija
11/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:42"]

[/quote]

Ennemin mä huolestuisin sun sijassa kantasuomalaisten lestalaisten touhuista, siellä ei lapsetkaan ole turvassa helvetintulelta

Tää on lievää, itse kävin lapsena mummoni mukana seuroissa ja näin pahoja unia muutaman kuukauden sen jälkeen. Suojelkaa lapset lestoilta

Vierailija
12/20 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ollut sitä suomalaista kulttuuria? Valtionuskonto, pakkokaste jne. Viedään lapset pitkästymään ja hämmentymään kirkkoon, kerhoon ja koulunpenkillekin.

Vierailija
13/20 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon roskaruokaa noi lapset söi ekaks ranskalaisii ja kalapuikkoi ja sit taustalla poika veti mikro pizzaa

Vierailija
14/20 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestojen kokoukset ym.on paljon pahempia kun tuo..ei ehkä kuulu tähän keskusteluun..mutta miten ne lestadiolais äidit jaksaa kun on jatkuvasti paksuna.

Vierailija
15/20 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 00:34"]Lestojen kokoukset ym.on paljon pahempia kun tuo..ei ehkä kuulu tähän keskusteluun..mutta miten ne lestadiolais äidit jaksaa kun on jatkuvasti paksuna.
[/quote]

Milloinkas olet viimeksi käynyt kun noin hyvin tiedät asioista?

Vierailija
16/20 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:14"]

Onhan tuo kamalaa. Itse olin pienenä jatkuvasti helluntailaisten kokouksissa mukana koska vanhempani olivat helluntailaisia ja oli se kamalaa katsoa kun aikuiset kaatuilivat lattialle,nauroivat ja sätkivät ja potkivat maassa,puhuivat yhtäkkiä vierailla kielillä yms. En todellakaan pidä sellaista lapselle hyvänä asiana. Minusta tulikin sitten aikuisena ateisti ja lapseni ei joudu tuollaisiin juttuihin osallistumaan.

[/quote]

Minäkin kävin lapsena paljon helluntaiseurakunnan kokouksissa ja tapahtumissa, mutta ei pelottanut koskaan. Oikeastaan muistan kivoina tapahtumina, oli kavereita ja muiden lasten kanssa saatiin sivusalissa ja muissa tiloissa leikkiä ja touhuta. En muista nähneeni ikinä mitään lattialla sätkimisiä tai muuta sairauskohtausta muistuttavaa toimintaa (aikuisempana kyllä jossain nuorten tapahtumissa, mutta äkkiä lakkasin käymästä sen porukan jutuissa) :D Kielillä puhumista ja ääneen rukoilemista joo, mutta se ei ollut pelottavaa, eikä omituistakaan kun siihen tottui. Vierastan kyllä nyt aikuisena esimerkiksi ev.lut. kirkon menoja, joissa noustaan ja istutaan takaisin penkkiin jonkun kaavan mukaan ja mumistaan yhteen ääneen jotain ulkoa opeteltuja   mantroja. (Ja tämän manitsin ihan esimerkkinä, kun muiden seurakuntien tapoja helposti oudoksutaan ja pidetään jotenkin epäilyttävinä, mutta eipä tuokaan touhu tottumattomalle ihan selväpäiseltä vaikuta... :) )

Omia pieniä lapsia en vie minkään uskonnollisen yhteisön kokouksiin (en käy enää itsekään), mutta saavat toki isompana osallistua ja käydä katsomassa jos haluavat.

Vierailija
17/20 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noustaan ja istutaan takaisin penkkiin jonkun kaavan mukaan ja mumistaan yhteen ääneen jotain ulkoa opeteltuja   mantroja

xD kiitos nauruista, hauska. siltähän se ulkoapäin näyttää

Vierailija
18/20 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua huolestuttaisi vieraiden kakaroiden viemiset herätyskokoukseen?

Vierailija
19/20 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:14"]

Joku pieni ryhmittymä käyttäytyi hysteerisesti. Liekö siellä edes puhuttu hengen sanaa, jos nuo fyysiset oireilut noin jäivät mieleen. Ja sitten tämän perusteella päätät, että jumalaa ei ole olemassa.

[/quote]

Vierailija
20/20 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:50"]

Eikö tuo nyt ollut sitä suomalaista kulttuuria? Valtionuskonto, pakkokaste jne. Viedään lapset pitkästymään ja hämmentymään kirkkoon, kerhoon ja koulunpenkillekin.

[/quote]

Eihän se ollut mikään suomalainen jumalanpalvelus, siinä ei ollut rahtuakaan suomalaista kulttuuria. Et tainnut edes nähdä koko jaksoa. Tyttö oli varmaan sen takia hämmentynyt, kun ei ymmärtänyt englanninkielistä saarnaamista ja sitä, että pappi pökki äitiä päähän ja huusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi