Korkeasti koulutettuja ei liene tällä palstalla ...
Tuntuu, että WT-yksilöt parkuvat tyhjänpäiväisyyksiä. Korjatkaa, jos olen väärässä - tämä tulkinta tulee väistämättä mieleen, kun ajoittain seuraa tämän palstan juttuja (ei millään pahalla, eikä hyvällä).
Kommentit (30)
Olen FM, IT-alalla. Käyn täällä vain töistä. Työn luonne on sellaista että hetkittäin vaatii sitä että lopettaa työhön keskittymisen ja tekee jotain ihan muuta - sen jälkeen taas ajatus luistaa ja koodia syntyy. Minulle usein se "joku muu" on käväistä katsomassa mistä AV:lla puhutaan.
Täällä yks 50 000 työttömästä korkeakoulutetusta.
Riippuu siitä, mitä pidät korkeasti koulutettuna. Itse olen FK.
Eikös täällä lähes jokainen mamma ole akateemisesti koulutettu...
Täälläkin yksi tohtori yriittää siirtyä seuraavaan asiaan. Käyn täällä seuraamassa ja ihmettelemässä mitä kansa puhuu.
OTM & KTM. Käyn täällä lounastauolla ihmettelemässä maailman menoa.
Kyllä täällä on korkeast koulutettuja. Välillä on pitkiäkin ketjuja, joissa vain tietyn alan ihmisiä. Useimmat tavalliset aiheet eivät edellytä koulutuksen julki tuomista.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:32"]
Täälläkin yksi tohtori yriittää siirtyä seuraavaan asiaan. Käyn täällä seuraamassa ja ihmettelemässä mitä kansa puhuu.
[/quote]Ihanko vakavissasi yrität asettua "kansan" yläpuolelle? :D Tohtoreita on tätä nykyä pilvin pimein, myös työttöminä, ja typerimmät kirjoitukset tältä palstalta olen lukenut juurikin erään tohtorin näppikseltä. Koulutus ei automaattisesti korreloi elämänkokemuksen eikä avarakatseisuuden kanssa, eikä varsinkaan hyvyyden ja kunniallisuuden kanssa.
Mä oon ylinjohto. Tarvitseeko siinä olla muita titteleitä? Silti luokittelet ulkonäön perusteella minut wt.
DI täällä hei...
Mutta ei se koulutus tosissaan kerro kaikkea, sen verran idioottia sakkia valmistui ainakin minun kanssani samaan aikaan.
Mulla on maisterin paperit ja toimin opettajana.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:46"]
DI täällä hei...
Mutta ei se koulutus tosissaan kerro kaikkea, sen verran idioottia sakkia valmistui ainakin minun kanssani samaan aikaan.
[/quote]
ja voi olla että itsekin kuulun siihen sakkiin. :D
Täällä yksi. Häröilen, provosoin, kyselen tyhmiä ja luen muiden juttuja. Avartavaa, koska ei mulla kaveripiirissä ole näin laajaa kattausta erilaisista ihmisitä. En edes yritä edustaa täällä itseäni koulutukseni tai työni kautta.
En ehtinyt näkäjään ekana kommentoimaan.. mutta siis et sä täällä kyllä kovin usein käy, kun et tiedä, että jos kysytään koulutusta (aina kaikilla vähintään 1 väikkäri alla, normi on kaksi), ammattia (AINA ylempi asiantuntija tai johtotehtävä) ja palkka (ei koskaan alle 4000e/kk kellään)...
Täällä on ihan fiksujakin keskusteluja, ap, älä sentään yleistä. Kyseessä on palsta, jonka keskusteluja lainataan useille nettisivustoille ja sen vuoksi täällä liikkuu väkeä laidasta laitaan. Tietenkin on myös tyhjänpäiväisyyksia, sekä ylilaudan poikien harrastamaa "naiset ovat huoria, femakoille kuolema" -tyylistä paskaa, jotka valitettavasti usein keskeyttävät asiallisetkin keskustelut.
täälla on paljon melko hyvää pohdintaa ja myös sitä, että korkeastikoulutettujen todellinen junttisisin paljastuu, mikä sekin on oikein mielenkiintoista.
sinänsä vaikka olisi mikä tuplatohtori, niin ihminen on aika samanlainen kuin n. ekaluokkalaiset lapset. Tärkeät asiat eivät muutu sen jälkeen kun osaa lukea, laskea ja kulkea itse liikenteessä ja lämmittää kaakaonsa... ihminen janoaa rakkautta läheisiltään, mielekästä tekemistä päiviin ja sosiaalista yhteisöä (jos nämä jälkimmäiset väliaikaisesti puuttuvat esim. mammalomalla, ne löytyvät täältä palstalta)
Täällä yksi tekniikan tohtori tuli 5 minuutiksi hengähtämään, kun sai yhden homman valmiiksi ja pitäisi aloittaa seuraava. (Työaika on erittäin liukuva, joten en varsinaisesti ole täällä työajalla.)