Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä neuloa erivärisistä lankajämistä?

Vierailija
28.08.2014 |

Katselin just tossa mun lankavalikoimaa ja mulla on tollasia ärsyttäviä erivärisiä langanjämiä ihan älyttömästi! Mitä kivaa noista sais tehtyä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyn stalkkaamaan saman ongelman kanssa.

Vierailija
2/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumppuja, töpösiä, kaulahuiveja, pipoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin just saman ongelman ratkomisen. En halua tehdä sukkia tai lapasia, koska langanvaihdot ja päättelyt ärsyttää. Alan neuloa tilkkuja, joista teen peiton.

Vierailija
4/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä pehmoleluja (anigurumi?), vauvan sukkia, tiskirättejä, isoäidinneliöistä vaikkapa tyyny, ryijy, solmupuulla tehty tyynynpäällinen, täytteenä isompiin töihin jne, onhan noita ideoita. :)

Vierailija
5/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkalapaset. Olen joskus törmännyt ohjeeseen, jossa langanpätkiä solmitaan yhteen (jätetään solmun toiselle puolelle muutaman sentin langanpäät), neulotaan lapaset siten, että aina solmukohta jätetään nurjalle puolelle. Langanpäät jäävät siis nurjalle puolelle, ulkopuolesta tulee sen verran kirjava kuin itse haluat tehdä. Ovat kuulemma lämpimät. Itselläni on ollut aikomus joskus testata kun on myös noita jämälankoja kertynyt.

esim. tähän tyyliin: http://oikeaajanurjaa.blogspot.fi/2011/11/nukkalapaset.html

Vierailija
6/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä aika seventies-idea, mutta oon itse neulonut niistä sekavärisiä tuppuja ja sukkia. Siis ihan vaan niin, että ottaa muutaman (keränlopun ja vuorottelee niitä neuloessaan, esim yhtä lankaa aina 2-3 kerrosta. Sitten kun yksi kerä loppuu, otetaan toinen tilalle. Kun värejä on tarpeeksi, ei vaihdot näytä niin pöllöltä.

Oon myös virkannut lasinalustoja (kuningatar annan tähdistä, lähinnä).  Samaisista tähdistä voi säveltää myös talvisen kaulakorun (pienemmässä koossa) tai rintakorun kun niitä tekee eri kokoisina ja laittaa päällekäin.

Vierailija
8/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:n jämälankaideoita on yllättävän hyvä.

Terv. Jämälanka "ongelma" tälläkin

Vierailija
11/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb.ssä on ryhmä jämälankaideoita sieltä löytyy hienoja vinkkejä.

Vierailija
12/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa, onko jonnekin hyväntekeväisyyteen tms. mahdollista neuloa villasukkia/lapasia? Noissa ei varmaan olis niin nökönuukaa, vaikka vähän värikkäät sukat/lapaset olisikin? Mulla ei itse olisi tarvetta millekään, mutta ihan varmasti jollakulla toisella olisi.

Vierailija
13/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki (työläs) on neuloa Kaffe Fasset -tyyliin. Tee jämäkeristä yksi iso kerä pätkimällä samansävyisiä lankoja eri pituisiksi ja solmi ne yhteen. Ei haittaa, vaikka langat on eri vahvuisia ja tekstuurisia, neulepinnasta tulee vaan jännempi. Olen itse tehnyt tällä konstilla yhden villapaidan, ja olen käyttänyt sitä varmaan 15 vuotta. Siis esim. sinisävyiset, sitten punertavat jne omiksi kerikseen, ja niistä tein leveäraidallisen neuleen.

Vierailija
14/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein juuri neljä kassillista vajaita Seitsemän veljestä - keriä meidän seurakunnan Äiti Teresa -peittopiirille. Inhoan käyttää vajaita keriä ja eri värjäyseriä, joten langanloppuja oli kertynyt ihan liikaa vuosien varrella. Nyt tulevat hyvään käyttöön. Mammoilla riittää tekemistä ja lämpöisiä tilkkuja valmistuu.

Vierailija
15/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatossuja :)

Vierailija
16/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon joka vuosi lasten lapasia ja sukkia Jouluan alla olevaan patakeräykseen. Olen tehnyt näin jo tostakymmentä vuotta. Neulokaa te toisetkin, suomessa on paljon lapsia jotka niitä tarvitsee. Pelastusarmeija on harvinainen järjestö, jonka toiminta on pyytteetöntä eikä välistä vedetä.

Moni avustusjärjestö vie yli puolet varoista itselleen omaan hyvinvointiin.

Vierailija
17/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:41"]

Onko kellään tietoa, onko jonnekin hyväntekeväisyyteen tms. mahdollista neuloa villasukkia/lapasia? Noissa ei varmaan olis niin nökönuukaa, vaikka vähän värikkäät sukat/lapaset olisikin? Mulla ei itse olisi tarvetta millekään, mutta ihan varmasti jollakulla toisella olisi.

[/quote]

Googleta "asunnottomien yö", lähetin justiinsa Hkiin ja Ouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme