Äitiyspakkauksen haalari myynnissä
Myisitkö sinä äitiyspakkauksen kevyttoppahaalaria hintaan 10 euroa? Minusta vähän mautonta koittaa kaupata ilmaiseksi saatua kymmenellä eurolla vaikka Tutta onkin.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:08"]
Minä olisin voinut ostaa puvun 10 eurolla, jos olisin tarvinnut, kuitenkin uudesta puvusta lienee kyse. Edellisellä kerralla otettiin rahana ja se sijoitettiin turvakaukaloon. Nyt kaukaloa ei enää tarvitse, kun lapsi ei mahdu siihen. Kannattaako tuota vuoden vanhaa vähällä käytöllä ollutta uudenveroista kaukaloa yrittää myydä ollenkaan vai laitanko toriin annetaan ilmaiseksi pastalle, kun on ilmaisrahalla kuitenkin hankittu...
[/quote]
Juuri näin. Jos ilmatteeks sait niin kiskuria myydä ;) oikeesti on ihan typerä koko tämä aloitus.
Minä veisin ainakin äp vaatteet jonnekkin mistä ne saa ilmaiseks ottaa. Esim neuvolan aulassa on kori mihin saa viedä vaatteita ja siitä saa ilmaiseks ottaa. Jos pakkauksen ilmaiseks saan niin en mä siitä rahaa pyydä. Miks kukaan niistä sitten maksais ku saa ilmaseks Kelalta =D
Jos unohtaa sanan "äitiyspakkaus" siitä haalarin edestä, haalariksi 10 € on edullinen hinta mutta kun sen on "ilmaiseksi" saanut niin ilmaiseksi pitäisi myös laittaa kiertoon, niinkö? Eri asia sitten, kenen mielestä toi 10 € on liikaa, sen jokainen päättäköön itse.
Itse olen äp:n vaatteita ostanut aikoinaan kirppareilta. En haalareita mutta bodyja ym. sisävaatteita. Ihan hyviä vaatteita ovat olleet ja kaupassa se body olisi maksanut paljon enemmän kuitenkin.
Lukeeko siinä, että on äitiyspakkauksesta? Me emme ottaneet pakkausta, mutta haalari ostettiin tehtaalta. Todellakin myin eteenpäin kun itsekin siitä muutaman kympin maksoin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ne Seesamin myyntiohjeet. Ei esim. saisi myydä yli 5 vuotta vanhoja vaatteita. Menen muualla myymään, jos noin tarkkaa on.
Ihan totta...
Ostan vaatteen alesta vuonna 0. Vaikka joku juhlavaate tai joku mitä lapsi ei lopulta hirmusti välitä eli käyttökerrat jää vähäisiksi.
Lapsi käyttää sitä muutamia kertoja vuonna 1-2 ja mahdollisesti 3.
Unohtuu kaappiin / ei ehdi laittaa kirpparille ja menee vuosi 4.
Sitten se alkaakin olla jo yli-ikäinen myyntiin vaikka on vielä ihan uuden veroinen :)
Ymmärrän kyllä ettei 80-luvun kuosissa olevat toppavaateet tee enää / vielä kauppaansa.
Ja otsikon aiheeseen: jos mulla on hyväkuntoinen vauvan toppahaalari jota en itse tarvitse, niin totta mooses myyn sen muiden pienien vaatteiden ohella. Jos tuntisin jonkun joka niitä vaatteita tarvitsisi, voisin antaa koko kasan pois ilmaiseksi. Mutta meillä on suvun nuorin ja kaveripiirin pienikokoisin, niin mulla on lopulta kasakaupalla käytettyä vaatetta eikä jatkosijoituspaikkaa -> myyn pois. Kunto ratkaisee vaatteen myyntihinnan eikä se mistä se on joskus mahdollisesti saatu.
Vierailija kirjoitti:
Minä veisin ainakin äp vaatteet jonnekkin mistä ne saa ilmaiseks ottaa. Esim neuvolan aulassa on kori mihin saa viedä vaatteita ja siitä saa ilmaiseks ottaa. Jos pakkauksen ilmaiseks saan niin en mä siitä rahaa pyydä. Miks kukaan niistä sitten maksais ku saa ilmaseks Kelalta =D
Miksi kukaan ostaa lapselleen vaatetta kun Kelalta saa ilmaiseksi.... ööö, siksi ettei ne 3 bodyä riitä käytössä mihinkään. Ja jotkut ihan oikeesti taitaa tykätä äp:n vaatteista/kuoseista...ei niitä muuten olisi koskaan edes suunniteltu/valmistettu.
Minä olisin voinut ostaa puvun 10 eurolla, jos olisin tarvinnut, kuitenkin uudesta puvusta lienee kyse. Edellisellä kerralla otettiin rahana ja se sijoitettiin turvakaukaloon. Nyt kaukaloa ei enää tarvitse, kun lapsi ei mahdu siihen. Kannattaako tuota vuoden vanhaa vähällä käytöllä ollutta uudenveroista kaukaloa yrittää myydä ollenkaan vai laitanko toriin annetaan ilmaiseksi pastalle, kun on ilmaisrahalla kuitenkin hankittu...