Äitiyspakkauksen haalari myynnissä
Myisitkö sinä äitiyspakkauksen kevyttoppahaalaria hintaan 10 euroa? Minusta vähän mautonta koittaa kaupata ilmaiseksi saatua kymmenellä eurolla vaikka Tutta onkin.
Kommentit (27)
Ei kai sitä nyt ihan pilkkahintaankaan kannata myydä. Jos mä myisin esimerkiksi koko äitiyspakkauksen pyytäisin siitä ainakin sen 140e vai oliko se 120e. Minkä voi siis valita haluaako rahan tai sen pakkauksen.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:48"]
Ei kai sitä nyt ihan pilkkahintaankaan kannata myydä. [/quote]
Eri asia ostaako kukaan...
2
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:48"]
Ei kai sitä nyt ihan pilkkahintaankaan kannata myydä. [/quote]
Eri asia ostaako kukaan...
2
[/quote]
Nimenomaan ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:48"] Ei kai sitä nyt ihan pilkkahintaankaan kannata myydä. [/quote] Eri asia ostaako kukaan... 2 [/quote] Nimenomaan ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa.
[/quote]
Mä oon tuon sanonnan kanssa hieman eri mieltä, koska ne kirpparikamppeet voi jäädä käteen, jos niistä pyytää ylihintaa, ja sen takia voi jäädä jopa tappiolle. ÄP-kamppeista on sen verran tarjontaa, että haalaria etsivä ostaa sen sieltä, missä on edullisempi hinta. Esim. mä ostin eräältä lastentarvikekirpparilta ÄP:n vanuhaalarin siitä pöydästä, missä se maksoi 2 e, en siitä pöydästä, jossa hinta oli 7 e.
2
Mä olen vienyt äp:n toppavaatteet UFF:lle yms. :O Ei tullut mieleenkään, että joku niistä maksaisi, kun joka vuoden äitiyspakkauksessa ne ovat samankokoiset ja aika saman näköisetkin, ja jos haalarit nyt vauvalle ostaa, niin itse ostaisin mieluummin jotkut nätimmät. :D
Minäpä olen säilyttänyt ne lapsille muistona
Mä kävin viime lauantaina Kaarinan Seesamilla ja Turun Pikku-Siilissä. Monessa pöydässä äitiyspakkauksen vanu- ja toppahaalareita myynnissä. Kunto oli kaikissa hyvä, mutta hinta vaihteli 1,5€ - 10€. Vähänkö nauratti nähdä sama toppahaalari yhdessä tangossa hintalapulla "äitiyspakkauksen toppahaalari 1,5€" ja toisessa "uusi toppahaalari 10€". Vanuja myytiin 3€ ja 7€ välillä.
Hyviä kirppiksiä muuten. :)
Heips! Itse haluaisin sen haalarin nimenomaan ostaa: en ottanut pakkausta, koska ainoa, jota olisin tarvinnut oli se haalari.
Eli jos jollain on 10e myydä se viime vuoden tai tän vuoden haalari, niin kiitos ostan heti!
10 jatkaa, asun Helsingissä, Viikissä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:11"]
Mä kävin viime lauantaina Kaarinan Seesamilla ja Turun Pikku-Siilissä. Monessa pöydässä äitiyspakkauksen vanu- ja toppahaalareita myynnissä. Kunto oli kaikissa hyvä, mutta hinta vaihteli 1,5€ - 10€. Vähänkö nauratti nähdä sama toppahaalari yhdessä tangossa hintalapulla "äitiyspakkauksen toppahaalari 1,5€" ja toisessa "uusi toppahaalari 10€". Vanuja myytiin 3€ ja 7€ välillä.
Hyviä kirppiksiä muuten. :)
[/quote]
Mua ärsyttää ne Seesamin myyntiohjeet. Ei esim. saisi myydä yli 5 vuotta vanhoja vaatteita. Menen muualla myymään, jos noin tarkkaa on.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:25"]
Mua ärsyttää ne Seesamin myyntiohjeet. Ei esim. saisi myydä yli 5 vuotta vanhoja vaatteita. Menen muualla myymään, jos noin tarkkaa on.
[/quote]
Meillä ei varmaan uudempia olekaan... Ostan alesta edellisen sesongin vaatteet. Lapsi käyttää niitä aikasintaan reilun puolen vuoden päästä ja käyttöaika on 2 vuotta.... vaate on tuossa kohtaa lähtenyt kiinasta vähintään 4 vuotta aiemmin. Eli yhden lapsen vähän käyttämää vaatetta ei saa tuoda myyntiin kun se on yli-ikäinen. Hekoheko.
Koskaan en myy lastenvaatteita tai leluja. Hyvät lahjoitan lastenkotiin ja huonot laitan roskiin tai annan tutuille jos haluavat.
Minäkin olen ostanut äp vaatteita, nyös vanuhaalarin ja villapuvun. En aio ottaa pakkausta koska siinä niin paljon vaatteita joista en pidä. Äp vaatteista olen maksanut max 3€.
Miten ap ajattelet, että se pakkaus sisältöineen on jotenkin myyntikiellossa? Toiset ottaa pakkauksen, toiset rahat ja rahalla ostamansa tavarat voi sitten myydä, mutta pakkauksen ottaneet eivät saa myydä.
Eihän sitä ilmaiseksi ole saatu. Pakkaushan maksaa de facto 140 euroa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:21"]
Miten ap ajattelet, että se pakkaus sisältöineen on jotenkin myyntikiellossa? Toiset ottaa pakkauksen, toiset rahat ja rahalla ostamansa tavarat voi sitten myydä, mutta pakkauksen ottaneet eivät saa myydä.
[/quote]
Siksi ajattelen näin, koska se on niin noloa myydä jotain ilmaiseksi valtiolta saatua ja koittaa saada siitä vielä kiskurihintaa! Eikö niitä voi lahjottaa sen sijaan, että yrittää hyötyä muutaman euron? Ja ei, kukaan ei joudu maksamaan äitiyspakkauksesta 140 euroa eikä sen kustannus myöskään ole tuon Kelan maksaman korvauksen verran, vaan enemmän.
ap
Mä lahjoitin Torissa. Kun itsekin ilmaiseksi saanut niin en viitsi alkaa rahaa kiskomaan,
Ei minustakaan ole mitään vikaa myydä äitiyspkakkauksen kamoja, mutta tuo on kieltämättä aika kova hinta. Itse olen ostanut monetkin bodyt ja potkarit kirppikseltä, ja vasta myöhemmin hoksannut, että ne ovat jotain vanhojen ä-pakkausten tuotteita. Mutta hinta, jonka käytetystä bodystä maksan, on max. 2e merkistä riippumatta.
En ymmärrä miksi ilmaiseksi saadusta ( mitä se ei ole) ei voisi myydä. Vai onko vaate arvoton jos se on ollut ilmainen. Täytyykö seuraavankin saada se ilmatteeksi? Älytöntä minusta. Itselläni on myynnissä äitiysakkauksen haalari 9e, kylläpä on hintaa uudella käyttämättömällä haalarilla.
Mä olen ostanut äitiyspakkauksen vaatteita kirpparilta, eikä niiden myymisessä mun mielestä ole mitään noloa. Tuo 10 e on kyllä sellainen hinta, että en ostais.