MÄ en nyt kyllä ymmärrä!!!!
Hain hotiolisää ensimmäisestä lapsesta. Toinen lapsi syntyy ihan näinä viikkoina.
Kelan laskujen mukaan tulorajassa on otettu huomioon 3 henkilöä! MITEN IHMEESSÄ??? Kun meitähän on silloin jo 4???
Vai pitääkö mun uudestaan hakea sitten sitä hoitolisää kun toinen lapsi on syntynyt?
Mä en ymmärrä!!!!!!
Kommentit (7)
ei niihin kuule mikään logiikka pelaa.
Ei sinne varmaan uutta hakemusta tarvii lähettää, mutta kannattaa soittaa kunhan lapsi on syntyny. Luultavasti osaavat sillon sanoa mitä pitää tehä.
mulla oli sama tilanne..eli asia menee näin:perhekokoa määritettäessä otetaan huomioon korkeintaan 2 lasta joista vanhempainpäivärahaoikeus on jo päättynyt.ärsyttää ku ei voi missään niitten esitteis lukee totakaan...
Jos 3 hengen taloudessa tuloraja hoitolisälle on 1430e ja 4 hengen taloudessa se 1700e/kk, niin tottakai kelalle tulee halvemmaksi se 3 hengen talous!!!
AARRGGHHH!!!
Mä meen huomen kysymään asiaa kelasta. Katsotaan mitä ne mulle selittää! tai siis jos menenkin vasta silloin kun toinen lapsi on syntynyt...
Aina saa ton kelan kans tapella!
ap
voin sanoo et turha mennä,ite kävin samaisesta asiasta takkuamassa,en tiä mistä ne noi repii,olis kyllä kohtuullista ottaa se vauvakin huomioon koska rahaa siihenkin menee...ne on noi päättäjät joilla ei aivot leikkaa...t:6nen
Vauvahan voi vaikka kuolla yms (mitä ei todennäköisesti tuu tapahtumaan) Mut ymmärsit varmaan pointin..
laskelmissaaan,esim meitä on perheessä 5,kela huomioi 4.