Mies lyttää itsetuntoni
Nykyinen suhteeni on kestänyt kymmenisen vuotta. Alussa mies oli tosi mustasukkainen täysin syyttä, ja väittää joskus edelleen (!), että siihen oli aihetta, vaikka asia on puhuttu.
Sitten alkoi haukkuminen. Olen saanut kuulla olevani ällöttävä, itsekäs, ilkeä, ties mitä.
Lisäksi mies uhkailee riitatilanteissa erolla. Riitaa syntyy milloin mistäkin, turhista jutuista. Asioista ei voida keskustella, mies haluaa että tehdään hänen tavallaan. En enää tiedä, mitä uskallan sanoa, koska en jaksa jatkuvaa riitelyä. Jos olen jostakin eri mieltä, riitaa tulee lähes varmasti. Olen itsekäs ja pahanilmanlintu.
Keskustelu on usein mahdotonta, koska mies ei pysty siihen, että yritettäisi yhdessä ratkoa ongelmia ja puhuttaisi asioista. Sitä vastoin hän menee henkilökohtaisuuksiin, syyttää ja haukkuu. Eli riita syntyy taas.
Huomaan tämän kaiken vaikuttavan itsetuntooni. Tiedän olevani lempeä ja hyvä tyyppi, en sitä mitä mies väittää. Mutta silti huomaan miehen vuosien mittaan syytämien haukkujen vaikuttavan.
Ero on käynyt useasti mielessä. Tämä on tosi kuluttavaa. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä taas nainen lyttää koko ajan. Ainakin teen jonkin asian kuuluu wow wau tai vastaavaa sarkastisella äänen sävyllä. Ei kiinnosta enää tehdä mitään kun mitään ei saa tehdä itse miten haluaa. Vasta porasin reikiä seiniin ja hain imurin niin kuului että kannattaako sinun vielä imuroida kun vielä pitää lisää reikiä tehdä. Lapsen hoitokin pitäisi mennä hänen aikataulun mukaan eikä vauvan. Sit äksyillään kun vauva ei nukahda. En sano että olisin itsekään mikään täydellinen mutta eikö sitä voisi välillä vaan olla hiljaa ja antaa toisen tehdä asioita omalla tavallaan. Onneksi kohta pääsen itse isyysvapaalle ja toinen menee töihin niin saa kotona tehdä asiat silloin kun toinen ei ole paikalla niin ei tule vittuilua paitsi ehkä sarkastisia vau kommentteja kun toinen tulee töistä.
Tuollaiseen tilanteeseen teitte sitten vauvan!
Enpä tiennyt että siitä kun raskaaksi pamahtaa alkaa kiukuttelu ja vittuilu kaikesta mitä teen 🙄
Itsellä taas nainen lyttää koko ajan. Ainakin teen jonkin asian kuuluu wow wau tai vastaavaa sarkastisella äänen sävyllä. Ei kiinnosta enää tehdä mitään kun mitään ei saa tehdä itse miten haluaa. Vasta porasin reikiä seiniin ja hain imurin niin kuului että kannattaako sinun vielä imuroida kun vielä pitää lisää reikiä tehdä. Lapsen hoitokin pitäisi mennä hänen aikataulun mukaan eikä vauvan. Sit äksyillään kun vauva ei nukahda. En sano että olisin itsekään mikään täydellinen mutta eikö sitä voisi välillä vaan olla hiljaa ja antaa toisen tehdä asioita omalla tavallaan. Onneksi kohta pääsen itse isyysvapaalle ja toinen menee töihin niin saa kotona tehdä asiat silloin kun toinen ei ole paikalla niin ei tule vittuilua paitsi ehkä sarkastisia vau kommentteja kun toinen tulee töistä.