En usko että lapsemme saa yhtään kaverisynttärikutsua tänäkään vuonna.
On nyt eskarissa mutta samassa päiväkodissa ollut ennen eskaria 2v. Ollaan pidetty kaverisynttärit 5v ja nyt tänä vuonna mutta vanhemmat katsovat meitä kieroon koska olemme köyhiä.
Kommentit (48)
Mulla on sääntönä, että jokainen joka on kutsunut meidän lapsen synttäreilleen, kutsutaan meidän lapsen synttäreille. Tästä on vain yksi poikkeus: poika, joka ensin kuristi, sitten löi niskaan ja lopuksi potki munuaisille koulun pihassa meidän lasta. Se EI meille tule, eikä metriä lähemmäs meidän lastakaan, enää ikinä. Oisko syy sama ap:n tilanteessa? Sattumoisin tämäkin poika on köyhistä oloista..
Tuskinpa köyhyys on ainoa syy. Onko lapsellasi kavereita siellä eskarissa, leikkivätkö vapaa-ajallakin yhdessä kavereiden kanssa?
Voi kurjaa, toivottavasti lapsesi ei ole kovin surullinen asiasta. Kaverit ovat niin tärkeitä jo tuossa iässä.
Meillä tilanne on onnekkaampi, lapsi on kovin suosittu ja saa kutsun synttäreille usein. Omille synttäreilleen kyllä kutsuu itse ne, jotka kokee ystävikseen, me vanhemmat eivät kutsulistan kokoonpanoon puutu. Ikävää jos jotkut puuttuvat karsimalla lapsia perheen taloudellisen tilanteen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:27"]Mulla on sääntönä, että jokainen joka on kutsunut meidän lapsen synttäreilleen, kutsutaan meidän lapsen synttäreille. Tästä on vain yksi poikkeus: poika, joka ensin kuristi, sitten löi niskaan ja lopuksi potki munuaisille koulun pihassa meidän lasta. Se EI meille tule, eikä metriä lähemmäs meidän lastakaan, enää ikinä. Oisko syy sama ap:n tilanteessa? Sattumoisin tämäkin poika on köyhistä oloista..
[/quote]
Meidän lapsen koulussa on yksi kiusaaja joka kontrolloi helvetillistä kiusaushelvettiä ja käyttää väkivaltaa. On todella hyvätuloisesta perheestä ja vastaus kiusattujen yhteydenottoihin on aina: "ei meidän esa-pelka-niilo ole sellainen!! Tuuttuuttuut".. Eli luuria saa jopa opetaja näiltä bisnesvanhemmilta..
Onneksi ola lapseni ei ooe lähtenyt kiusaamiseen mukaan, mutta ei harmikseni ole tarpeeksi rohkea leikkiäkseen kiusattujen kanssa sillä kiusaaminen on niin fyysistä!
Ja kerroin tämän nyt ihan vain koska sylettää tuo köyhien dissaus.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:27"]
Mulla on sääntönä, että jokainen joka on kutsunut meidän lapsen synttäreilleen, kutsutaan meidän lapsen synttäreille. Tästä on vain yksi poikkeus: poika, joka ensin kuristi, sitten löi niskaan ja lopuksi potki munuaisille koulun pihassa meidän lasta. Se EI meille tule, eikä metriä lähemmäs meidän lastakaan, enää ikinä. Oisko syy sama ap:n tilanteessa? Sattumoisin tämäkin poika on köyhistä oloista..
[/quote]
Poikani ei ole väkivaltainhen vaikka köyhä onkin. Hän osaa kyllä käyttäytyä.
Tuskinpa köyhyys on ainoa syy. Onko lapsellasi kavereita siellä eskarissa, leikkivätkö vapaa-ajallakin yhdessä kavereiden kanssa?
[/quote]
Kyllä hän siellä leikkii kaikkien kanssa. On sosiaalinen ja reipas lapsi joka osaa käyttäytyä hyvin. Mitään muuta syytä en keksi kuin köyhyytemme. Vapaa-ajalla hänellä ei ole kuin kahden tuttavaperheen lapset kavereina.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:34"]
[/quote]
Kyllä hän siellä leikkii kaikkien kanssa. On sosiaalinen ja reipas lapsi joka osaa käyttäytyä hyvin. Mitään muuta syytä en keksi kuin köyhyytemme. Vapaa-ajalla hänellä ei ole kuin kahden tuttavaperheen lapset kavereina.
[/quote]
Ei, köyhyys ei ole syynä vaan se, ettei pojallasi ole kavereita, ne siellä eskarissa eivät ole ns kavereita.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:34"]
[/quote]
[/quote]
Ei, köyhyys ei ole syynä vaan se, ettei pojallasi ole kavereita, ne siellä eskarissa eivät ole ns kavereita.
[/quote]
Mistä niitä kavereita sitten löytäisi? käy harrastuksessakin mutta ei sieltäkään ole ketään löytynyt ja pari naapuriakin on tuossa joissa lapsia mutta eivät halua että lapsensa leikkivät meidän lapsemme kanssa ja juuri tuo tuloero ja asuminen syynä.
etsikää kavereita toisista köyhistä perheistä sitten
ei ne lapset ole köyhiä, lapset on lapsia. Minä voin olla köyhä tai rikas, sillä ei saa olla merkitystä Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:49"]
etsikää kavereita toisista köyhistä perheistä sitten
[/quote]
En tiedä missä heitä oikein olisi. Asutaan varakkaalla omakotitaloalueella, meillä pienin ja huonokuntoisin talo, täälläpäin ei muita köyhiä ole. Pä'iväkodissa vaikka on kunnallinen on hyvin toimeentulevien lapsia ainakin suurin osa ja tuolla harrasteessakin on rikkaiden lapsia.
Kun meidän poikamme ei meinannut saada ekaluokalla kavereita eikä synttärikutsuumme vastannut kukaan, otin puhelimen käteeni ja soitin kahden perheen vanhemmille. Kerroin, että pojallamme ei taida olla vielä kavereita, mutta niitä kovasti toivottaisiin, ja kutsuin koko perheen syntymäpäiville. Ja he tulivat, ja uusia ystävyyksiä alkoi löytyä. - Älä jää toimettomaksi, vaan auta lastasi omilla aikuisen taidoillasi.
Älä uskottele itsellesi, että vieroksumisen syynä on köyhyys. Lapset ovat huonoja kutsujia (ehkä muistavat, keitä oli edellisvuonna ja kutsuvat vain ne), ja jos et itse tunne perheitä, eivät heidän vanhempansakaan oivalla kutsua teidän poikaa. Tutustukaa koko perheet
Onpa todella kurjaa. Olen pahoillani :( Onko iso ryhmä? Mä kutsuin pojan koko eskariryhmän, kun siinä on vain 9 lasta, päiväkodissa en kerta kaikkiaan pystynyt kutsumaan edes kaikkia samanikäisiä, joten kutsuttiin läheisyysperiaatteella (siis, poika sai päättää n. 8 lasta). Todella ikävää kyllä, jos yksi tietty lapsi jää aina tuolla perusteella ulos kaikkien juhlista. Miten poika itse kokee tuon?
Aikuisen pitää auttaa. Järjestä lapselle kivoja leikkitreffejä teillä kotona, ei ole kustannuskysymys. Kyllä se siitä lähtee, jos vaan lapsesi on normaali eikä mikään kiusaajahäirikkö.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:30"]
Meillä tilanne on onnekkaampi, lapsi on kovin suosittu ja saa kutsun synttäreille usein.
[/quote]
Koit niinkuin asiaksesi kertoa tämän asian tässä ketjussa?
Mun lapsi jätti tänä vuonna ns. köyhän lapsen kutsumatta. Koska ei ole koskaan saanut vastakutsua ja tämä lapsi on aika pelottava.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:05"]
Onpa todella kurjaa. Olen pahoillani :( Onko iso ryhmä? Mä kutsuin pojan koko eskariryhmän, kun siinä on vain 9 lasta, päiväkodissa en kerta kaikkiaan pystynyt kutsumaan edes kaikkia samanikäisiä, joten kutsuttiin läheisyysperiaatteella (siis, poika sai päättää n. 8 lasta). Todella ikävää kyllä, jos yksi tietty lapsi jää aina tuolla perusteella ulos kaikkien juhlista. Miten poika itse kokee tuon?
[/quote]
23 lasta on ryhmässä ja poika ei vielä oikein tajua että häntä ei ole kutsuttu synttäreille vaikka muita on kutsuttu. Olen pyytänyt meille lapsia leikkitreffeille,yrittänyt tutustua vanhempiin yms mutta eivät tuo lastaan meille. Varmasti olen kaikkeni yrittänyt.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:21"]
Mun lapsi jätti tänä vuonna ns. köyhän lapsen kutsumatta. Koska ei ole koskaan saanut vastakutsua ja tämä lapsi on aika pelottava.
[/quote]
Millä lailla pelottava?
se riippuu siitäkin jos jollain on synttärit. Itse olisin iloinen jos ei kutsuja tulisi.