Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto maalle?

Vierailija
27.08.2014 |

Nykyisestä kodista 20km päähän.
Kaikki palvelut 15-20km päässä.
Lapsilla koulut vaihtuisi, samoin asuinkunta.
Kannattaako repiä irti kavereista? Toisaalta voisivat käydä yökylässä.
syy muuttoon olisi isompi talo ja tontti, sekä huomattavasti alempi hinta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttais.

t. maalla kasvanut

Vierailija
2/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan myös maalle takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös maalla kasvanut. Ap

Vierailija
4/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:31"]

[/quote]

No sittenhän osaat punnita erilaisia asioita, mitkä liityy maalla asumiseen (liikkuminen auraukset ym). Asun itse maalla vajaa 20 kilometriä kaupungista, eikä kyllä tee mieli pätkääkään takas kaupunkiin. Maalaisvuosia takana jo 15.

Vierailija
5/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:57"]

[/quote]

No sittenhän osaat punnita erilaisia asioita, mitkä liityy maalla asumiseen (liikkuminen auraukset ym). Asun itse maalla vajaa 20 kilometriä kaupungista, eikä kyllä tee mieli pätkääkään takas kaupunkiin. Maalaisvuosia takana jo 15.

[/quote]

Asun maalla, eikä täällä ole sinä aikana, kun olen täällä asunut, ollut koskaan aurausongelmia (toisin kuin esim. Helsingissä).

Vierailija
6/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen unohtanut kaikki negatiiviset asiat.
Ongelmana on, että lapseni ovat syntynyt kaupungissa, lähellä palveluita. Eivät välttämättä ymmärrä mitä maalla asuminen tarkoittaa.
En tiedä asuuko koko kylällä saman ikäisiä lapsia.
AP

Vierailija
7/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:58"]

[/quote]

[/quote]

Asun maalla, eikä täällä ole sinä aikana, kun olen täällä asunut, ollut koskaan aurausongelmia (toisin kuin esim. Helsingissä).

[/quote] 

Niin siis asut jo nyt maalla? Miksi sitten otsikoit jutun Muutto maalle?

Auraus ei tietysti julkisilla teillä ongelma olekaan, mutta se oma tie olis jonkun hyvä aurata, ellei sitten asu ihan maantiessä kiinni, mutta kuka tervejärkinen haluais muuttaa  maaseudun "rauhaan" valtatien viereen? Saako sitä omaa tietä/pihaa jonkun auraamaan ja mikä on hinta, vai hoitaako auraukset kokonaan itse ja millä kalustolla. Tällaisia seikkoja on hyvä pohtia, kun tänne maaseudun rauhaan on muuttamassa. Mutta sinullehan nuo lie tuttuja, jos kerran jo maalla asustat.

Vierailija
8/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutrn ap varmaan tietää, maalla on pikkulapsilla mukavaa, isompia alkaa ahdistaa kun ei pääse helposti minnekkään ja on itse keskellä ei mitään..ainakin itse päätin 13v että kun lukio on käyty niin pois siitä ahdistavasta pikku ympyrästä jossa kaikki tietää toisten asiat. Nyt voisin muuttaa takaisin jo maalle, toisaalta en kylläkään monen kilometrin päähän palveluista. Joukkoliikenne on pop, samoin kulttuurihuvit ystävät lähellä lähikauppa. Arvostusta luontoa kohtaan tuli maaseudulla kasvaessa oman ammatinvalinnankin puolesta, olen biologi.

Vierailija
9/9 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] 

Niin siis asut jo nyt maalla? Miksi sitten otsikoit jutun Muutto maalle?

Auraus ei tietysti julkisilla teillä ongelma olekaan, mutta se oma tie olis jonkun hyvä aurata, ellei sitten asu ihan maantiessä kiinni, mutta kuka tervejärkinen haluais muuttaa  maaseudun "rauhaan" valtatien viereen? Saako sitä omaa tietä/pihaa jonkun auraamaan ja mikä on hinta, vai hoitaako auraukset kokonaan itse ja millä kalustolla. Tällaisia seikkoja on hyvä pohtia, kun tänne maaseudun rauhaan on muuttamassa. Mutta sinullehan nuo lie tuttuja, jos kerran jo maalla asustat.

[/quote]

Asun maalla, mutta en ole ap.

Maaseudulla on muitakin teitä kuin valtateitä ja yksityisiä teitä. Meidän tie ei ole valtatie eikä kantatie, vaan ihan tavallinen tie, joka ei ole yksityinen. Pihan aurauksen voisi ostaa kyläläiseltä, jos sellaista palvelua tarvitsisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä