Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia viilentävistä geeleistä ikenille?

28.08.2006 |

Onko kellään kokemuksia ulkomailta ostetuille geeleille joita laitetaan vauvan ikenille? Yksi on nimeltään balsamo primeros dientes ja toinen on calgel. Jälkimmäistä olen saamassa tuttavalta. Hän on parhaillaan Latviassa. Onko turvallista käyttää ja auttaako? Meillä 4 kk ikäinen huutaa yläetuhampaiden takia jo torstaista lähtien. Alahampaat (2) on tullut n. kuukausi sitten. Suppoja olen käyttänyt, mutta nyt pitäisi siirtyä nestemäiseen Panadoliin kun pylly on tullut kipeäksi supoista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuttava lähetti Calgel-geeliä Englannista valmiiksi hampaiden tuloa varten. On itse käyttänyt lapsellaan ja kehui hyväksi. Eli odotellaan tarviiko ja toimiiko.

Piiki

Vierailija
2/4 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksestas. Lisää jos joku tietää, niin kommentoikaa. Nyt tarvii taas rientää ränkyisen vaavin luo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse uskaltaisi käyttää.

Vierailija
4/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin tuttavan kautta USA:sta (kirsikan makuista) ja ollaan sitä muutama kerta kokeiltu tytön (nyt 11kk) ikeniin. Laittaminen on hankalaa, eikä tyttö tykkää siitä yhtään! Mies kokeili sitä omaan suuhun ja helpostihan sitä menee kieleen kun lapsi alkaa sitä ikenistään/hampaistaan nuolemaan. Puuduttaa kielen pään ja se tuntuu tosi epämiellyttävälle, muttei kestä kauaa (mies sanoi näin).=)

2 viikkoa sitten käytiin 1-v hammashoitajalla ja näistä geeleistä kysyin. Kuulemma ovat täysin turvallisia käyttää, mutta Suomessa niitä ei myydä koska ajatellaan että lapsen tulee käydä hampaiden tulo läpi (luonnollinen asia). Jos kivut ovat kovia, meillä suositellaan annettavaksi vain suppoja tm. särkylääkettä.

Itse tuskin lapselleni geeliä enää laitan, koska en koe siitä olleen suurtakaan hyötyä, mutta ehkä se jollain auttaa paremmin ja onhan geelejä mitä ilmeisimmin montaa eri merkkiä. Näin kuitenkin meillä.