Ihan kamala tunne kun toinen vaan lakkaa rakastamasta
Siihen meidän kuuden vuoden suhde päättyi. Mä olin ja olen ihan korvia myöten rakastunut mieheen, mutta hänellä se rakkaus kuulemma vain loppui. Ei kai siihen mikään auta. Ei toista voi saada rakastumaan itseensä. Mä voin itkeä ja raivota tai yrittää olla mieliksi, mutta kun mikään ei auta. Ja tulee vain niin epätoivoinen olo. Useimmat ongelmat parisuhteessa kuitenkin pystyy edes jotenkin korjaamaan, tälle ei voi tehdä mitään.
Kommentit (24)
On ihan normaalia että rakkaus joskus loppuu. Helvetistihän se sattuu siihen joka vielä rakastaa mutta ei siitä tarvitse mitään suurempia tunnontuskia kantaa, kaikkesi olet ihan varmasti antanut ja tehnyt. Ole itsellesi armollinen ja jonain päivänä voit olla kiitollinen niistä kuudesta rakkauden vuodesta.
Minua ei ole yksikään mies rakastanut 10 kk pidempään. Ei voi mitään, elämä ei aina anna sitä mitä niin kovasti itse haluaisi. Syvällisemmin asiaa ei kannata alkaa märehtimään, siinä kolhiutuu vaan mielenterveys.
Minusta on outoa että vain puolen vuoden jälkeen mies luovuttaa. Uskon että tiiviin parisuhteen jälkeen osapuolet jäävät rakastamaan toisiaan ja välittämään suhteen loputtuakin, tämä näkyy yleensä niin että toivoo toisen löytävän jonkun uuden ja että hänen elämä jatkuu. En voi uskoa että olitte molemminpuolin yhtä rakastuneita jos mies noin lyhyessä ajassa jättää oli se todennäköisesti hänellä jo mielessä kauan, ehkä alusta asti...
Mikä puoli vuotta? Ap sanoi, että olivat yhdessä 6 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 07:21"]Minusta on outoa että vain puolen vuoden jälkeen mies luovuttaa. Uskon että tiiviin parisuhteen jälkeen osapuolet jäävät rakastamaan toisiaan ja välittämään suhteen loputtuakin, tämä näkyy yleensä niin että toivoo toisen löytävän jonkun uuden ja että hänen elämä jatkuu. En voi uskoa että olitte molemminpuolin yhtä rakastuneita jos mies noin lyhyessä ajassa jättää oli se todennäköisesti hänellä jo mielessä kauan, ehkä alusta asti...
[/quote]
kuvittelepa itsesi sanomassa noin ystävällesi, kun hän istuu sohvallasi vedet silmissä avautumassa samaisesta aiheesta. noin.
vaikutatpa tutustumisen arvoiselta tyypiltä :)
-Nainen 19v-
Kyllä sun täytyy, Ap, vaan sopeutua tilanteeseen, ja uskon että järkevän kuuloisena naisena näin teetkin - kivusta huolimatta. Tämä tapahtumahan antaa sinullekin mahdollisuuden löytää jonain päivänä itsellesi vielä sopivampi kumppani.
Mun mielestä osoittaa äärimmäistä luottamusta ja arvostusta mieheltäsi kertoa asia sinulle suoraan. Lukemattomat ovat minunkin työpaikallani ne miehet ja naiset, jotka ovat jääneet niihin rakkaudettomiksi muuttineisiin liittoihinsa liian pitkäksi aikaa...
Kaikkea hyvää sinulle.
No voin sanoa, että joskus on tuntunut meistä molemmista samalta.
Kai se on se alamäki.
Nyttenkin menee paremmin, kun ikinä vaikka on ne parisuhteen kriisitkin päällä (vauva ja taloa rakennetaan).
Kai se on sitä, kun on pitkään yhdessä. Meillä takana 13v
Mi8nulla on todella paha mieli puolestasi. Kuten edellinenkin viestiä totesi, vaikutat älykkäältä ja tasapainoiselta ihmiseltä, uskon, että selviät tästä ja löydät uuden ihmisen lähellesi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 07:45"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 07:21"]Minusta on outoa että vain puolen vuoden jälkeen mies luovuttaa. Uskon että tiiviin parisuhteen jälkeen osapuolet jäävät rakastamaan toisiaan ja välittämään suhteen loputtuakin, tämä näkyy yleensä niin että toivoo toisen löytävän jonkun uuden ja että hänen elämä jatkuu. En voi uskoa että olitte molemminpuolin yhtä rakastuneita jos mies noin lyhyessä ajassa jättää oli se todennäköisesti hänellä jo mielessä kauan, ehkä alusta asti... [/quote] kuvittelepa itsesi sanomassa noin ystävällesi, kun hän istuu sohvallasi vedet silmissä avautumassa samaisesta aiheesta. noin. vaikutatpa tutustumisen arvoiselta tyypiltä :) -Nainen 19v-
[/quote]
Joo sori vaan. Unohtakaa viestinöi. Korjaan: mies varmasti rakasti sinua todella paljon ja syvästi, tälläinen rakkauden yhtä äkkinen loppuminen on ihan tavallista, tsemppiä, kyllä se siitä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 07:39"]
Mikä puoli vuotta? Ap sanoi, että olivat yhdessä 6 vuotta.
[/quote]
Luin ketjusta että olivat rakastuneita, mutta viimeiset puolivuotta oli kiireistä ja etääntyivät.
Itse olen sitä mieltä, että jos parisuhteen perusta on vain tunne rakastamisesta, niin se on vain ajan kysymys milloin se loppuu. Jos taas yksi ihmisen perusarvoista on perhe ja/tai pitkäaikainen parisuhde, niin se antaa jo paljon vakaamman pohjan. Itse en omiin tunteisiin luota pätkääkään, ihastun kuin tuuliviiri ihan tulisen epätoivoisesti silloin tällöin, mutta jätän nuo tunteet omaan arvoonsa, en petä enkä jätä miestäni. Arvostan liittoamme ja avioliitto ja ehjä ydinperhe on mulle arvo sinänsä.
Ehkä se on ollut miehestäkin ihan kamala tunne havaita, ettei rakastakaan.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:04"]
Itse olen sitä mieltä, että jos parisuhteen perusta on vain tunne rakastamisesta, niin se on vain ajan kysymys milloin se loppuu. Jos taas yksi ihmisen perusarvoista on perhe ja/tai pitkäaikainen parisuhde, niin se antaa jo paljon vakaamman pohjan. Itse en omiin tunteisiin luota pätkääkään, ihastun kuin tuuliviiri ihan tulisen epätoivoisesti silloin tällöin, mutta jätän nuo tunteet omaan arvoonsa, en petä enkä jätä miestäni. Arvostan liittoamme ja avioliitto ja ehjä ydinperhe on mulle arvo sinänsä.
[/quote]
Aika monet luulevat että sen rakkauden tunteen kuluu olla kokoajan voimakkaasti läsnä ja sitten kun näin ei ole erotaan. Miksi ihmiset eivät tajua että se on vaihe, kuuluu asiaan. Olet niin oikeassa, suhteeseen täytyy olla sitoutunut, pelkkä rakkaus ei kanna pitkälle.
Kyllä se pahalta tuntuu sen rakastamattomankin puolelta :/ kokemuksesta voin sanoa. Vaikka se varsinainen rakastaminen tai rakkaus on hiipunut, se ei silti tarkoita etteikö välittäisi. Olen hiljalleen tekemässä eroa avopuolisostani ja tuntuu ihan hirveältä ajatella kuinka toinen pärjää, kuinka toista sattuu. Jos yhdessä ei voi jatkaa niin eihän silloin muuta vaihtoehtoa ole kuin ero.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 01:03"]
Aito rakkaus ei kuole. Olitko aina enemmän kiinnostunut miehestä kuin hän sinusta?
[/quote]
En halua kuulostaa kyyniseltä, mutta "aito rakkaus ei kuole" kuulostaa aika naiivilta. Kyllä mun mielestäni meidän suhteessa oli rakkautta yhtä paljon molemmin puolin, mutta tässä viimeiset puoli vuotta meni sitten vähän alamäkeen kun kumpikin oltiin älyttömän kiireisiä ja elettiin ihan omia elämiämme, etäännyttiin. Melko varmasti joku tulee vielä tähän keskusteluun sanomaan, että mies luultavasti on pettänyt ja/tai löytänyt jonkun toisen.
[/quote]
Jos on välittänyt syvästi jostakusta ei se seinään lopu, vaikka ei yhdessä haluttaisi enää olla. On naiivia uskoa miehen selitys, on varmasti törmännyt mielenkiintoisempaan kinkkuun.
Onko teillä lapsia? Onko kaikki keinot yritetty? Joskus voi tuntua, että rakkaus loppuu, mutta se onkin vain huono vaihe, joka menee ohi, jos molemmat haluavat tehdä töitä suhteen eteen.
Epäiletkö sinä että puolisolla toinen kun uskot niin tänne kommantoitavan?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 01:25"]
Onko teillä lapsia? Onko kaikki keinot yritetty? Joskus voi tuntua, että rakkaus loppuu, mutta se onkin vain huono vaihe, joka menee ohi, jos molemmat haluavat tehdä töitä suhteen eteen.
[/quote]
Niinpä. Ihmiset vaan kyllästyvät joten se siitä sitten, ei kannata enää olla yhdessä. Turha tämmösten kanssa on mitään oikeaa suhdetta yrittääkään.
Osa luovuttaa osa ei.[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 01:25"]
[/quote]
Niinpä. Ihmiset vaan kyllästyvät joten se siitä sitten, ei kannata enää olla yhdessä. Turha tämmösten kanssa on mitään oikeaa suhdetta yrittääkään.
[/quote]
Ainahan ihmiset muuttuu. Ei voi olettaa puolison pysyvän samanlaisena vuosikausia, suhde vaatii töitä ettei erilleenkasvu tee liian isoa railoa.