Kuinka monet silmälasit sinulla on jatkuvassa käytössä?
Ostin juuri kahdet, mutta haluaisin lisääkin, kun en noihin malleihin ole ihan 100 % tyytyväinen. Kai jotain Specsaversin halpiksia saa samalla reseptillä (eri puljun siis)? Jos ostaisi parit vielä...
Kommentit (27)
Minulla on yhdet hyvät. Ja sitten toiset töissä, tietokoneelle mitatut. En aina käyttää työlaseja.
Mulla oli kahdet, mutta laserin jälkeen nolla :)
Yhdet. Sama kuin kakkosella. Eipä näillä vahvuuksilla ostella kovin monia kerralla.
Yhdet vain :) pidan kehysmallistani todella paljon, enka nae tarvetta toiselle parille. Laserleikkaus on kuitenkin tahtaimessa :)
Mä en halua harkita laserleikkausta kun yksi tuttuni kertoi sen vieneen hämäränäön. Ja muutenkin elättelen toiveita josko näkö tästä paranisi kun ikänäköä alkaa tulla. Nyt voimakkuudet ei ole kummoisetkaan eivätkä ole vaihtuneet mihinkään suuntaan vuosikausiin. ap
Yhdet tietenkin. Näyttäisihän se vähän hassulta jos olisi kahdet... =)
https://1.bp.blogspot.com/-q3oXTw48SOY/Ux9ugWbm51I/AAAAAAAAHY4/XgM_1EQiPrM/s1600/20140226_124547.jpg
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:53"]
Yhdet tietenkin. Näyttäisihän se vähän hassulta jos olisi kahdet... =)
https://1.bp.blogspot.com/-q3oXTw48SOY/Ux9ugWbm51I/AAAAAAAAHY4/XgM_1EQiPrM/s1600/20140226_124547.jpg
[/quote] :) Just tolleen ajattelin niitä mun kaikkia neljää paria pitää! ap
Kolmet. Arkilasit, sporttilasit ja vaihtelunhalulasit :)
Minulla on vain lukulasit eli en käytä laseja muuten. Niitä on kahdet samanlaiset mutta erivärisillä sangoilla. Toiset ovat yleensä yläkerran yöpöydällä ja toiset jossain päin alakertaa. Jälkimmäiset kulkevat myös mukana kodin ulkopuolelle käsilaukussa.
Yhdet tottakai, ne kun maksaa mun kuukausitulojen verran, en todellakaan ostele huvikseni, ja erilaisiin kehyksiin tottuminen vie aikaa, olisi hullua vaihdella koko ajan. Aurinkolasit erikseen, yli 10 vuotta vanhat, mutta edelleen hyvät.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:04"]
Yhdet tottakai, ne kun maksaa mun kuukausitulojen verran,
[/quote]
Tienaat neljäkymmentä euroa kuussa?
Neljät hyvät ja yhdet varalasit. Valitsen lasit aina päivän asun mukaan.
Jätän ehkä tahtomattani ymmärtämättä kysymyksen ja vastaan: yhdet.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:08"]
[/quote]
[/quote]
mun lasit maksoi tonnin. Ei mitkään erikoiset, monitehot,
[/quote]
[/quote]
Työttömyyskorvaus on n. 660€ käteen kuussa, ja mulla lasit maksaa jopa halvimmissa paikoissa monta sataa, ei ole varastovahvuudet, nykyään on kyllä onneksi hinnat tulleet alas pahimmista ajoista. Yli 300€ maksaa vähintään jos ostaa tosi halvat kehykset. Joskus on maksaneet yli 550€.
[/quote]
[/quote]En ole edellinen, mutta esim. minulla pelkät linssit maksavat tonnin. Eivät ole varastovahvuuksisia, joten tajoukset eivät niitä ikinä koske.
-2
Yhdet vain. Etsin aina laseja niin kauan, että löydän täydellisen kehysmallin. Jostain syystä päädyn aina saman merkkisiin merkkikehyksiin, jotka valitettavasti eivät ole halvat. Jos olisivat halvempia, saattaisin ehkä ostaa useat saman malliset, mutta eri väriset kehykset.
Toki linssitkin ovat Suomessa järkyttävän kalliita. Esim. Italiassa saa kaksi linssiä helposti samaan hintaan kuin Suomessa yhden. Ja merkkikehyksetkin ovat halvempia, koska tehtaat (lähes kaikki kehykset ovat kahden italialaisen firman lisenssllä tekemiä) ovat lähempänä. Jopa netistä tilaaminen Suomeen tulee kalliimmaksi.
Mun optikko sanoi, että liki kaikki kehykset tehdään Kiinassa. Tosin sanoi, että siellä tietotaito on nykyään tosi hyvä. Mun lasit on käsintehty Ranskassa....( siis kehykset)
Yhdet. Sen verran kalliit linssit minun vahvuuksillani, että ei ole varaa useampaan pariin.