19-24-vuotiaat äidit, miten äitiysneuvolassa suhtauduttiin?
Entä muualla lääkärissä? Kommentoiko henkilökunta koskaan ikääsi?
Kommentit (29)
Sain kolmannen lapseni 24 vuotiaana. Olisko jonkun pitäny iästäni nähdä vaivaa? Nyt kun alle 30v saan 8:nnen, vaivaa ei näe edelleenkään muut kuin lapsettomat.
Ei kukaan kommentoinut mitään. Tulin raskaaksi 22-vuotiaana, synnytin 23-vuotiaana (samana vuonna täyttäen 24).
Ei sanottu koskaan mitään iästäni. Oikein mukavasti suhtauduttiin. Olen itsekin terveydenhoitaja, joskaan en kertonut sitä neuvolassa. Synnytin 23-v.
Odotin lasta 19-vuotiaana, äitiysneuvolassa ei ollut mitään erikoista, olinhan jo reilusti täysi-ikäinen ihminen, vuosia asunut omillani satojen kilometrien päässä vanhemmista. Lapsen kanssa kun kävin neuvolassa, oli se akka ihan idiootti, en usko että sillä oli tekemistä mun iän kanssa.
Sain esikoisen 20v ja kuopuksen 23v eikä ole suhtauduttu mitenkään erikoisesti. Tosi ihanat th:t sattuneet kohdalle ja meidän nyk oma th:kin on kommentoinut vain, että "sullahan on asiat sitten tosi hyvin jo noin nuorena", positiivinen kommentti tuokin :) en ole kokenut että minuun olisi suhtauduttu mitenkään erilailla vrt esim 3-kymppisiin äiteihin.
Ja onneksi sekä nkl:lla että kättärillä sain myöskin erinomaista palvelua. Parempaa kuin ikinä keneltäkään asiakaspalvelijalta, ihan käsittämätöntä! :)
23-vuotiaana tulin raskaaksi ja neuvolassa kehuttiin että onpa hyvä kun teen niin nuorena lapsen
Olin minun 6kk vauvan kanssa yksityisellä lääkärillä vauvan vatsakipujen, itkun ja unettomien öiden takia. Itse olen 21 vuotias. Lääkäri ei ottanut asiaa tärkeänä ja lässytti minulle kuinka olen varmasti ohjeiden mukaan syöttänyt mutta lapset itkevät välillä jos en sitä tiennyt. Siinä tämä käynti, ohjeisti nukumaan päiväunia vauvan kanssa että jaksan. 2 KK tämän jälkeen vauvalla todettiin maitoallergia......
Ei mun iästä mainittu mitään suuntaan tai toiseen kenenkään toimesta, ei edes synnärillä. Täysin samalla tavalla suhtauduttiin siis kuin kehen tahansa muuhunkin :) Olin 21 kun sain esikoiseni vähän alle vuosi sitten.
Ikä ei tullut missään vaiheessa neuvolassa esille. Sain lapseni 22-vuotiaana.