kenellä kokemuksia raskausoireista? auttakaa :)
Tarvitsisin apua, koska en tiedä olisiko mahdollista, että olisin raskaana..?
Kuukautiseni olivat 16.8.-22.8.2014 ja ovulaation ennuste oli 2.8.
Käytän siis sovellusta womanlog, johon merkitsen kuukautiseni normaalikiertoni (28) mukaan, mikä sitten kertoo hedelmällisyyden ja ovulastion ennusteen.
Pari päivää kuukautisten jälkeen minulla tuli vessakäynneillä punaista/haalean punaista verta vain pyyhkiessä ja sitä kesti pari päivää ja loppui yhtäkkiä. Lisäksi alaselkäni oli kipeä samaan aikaan olinpa sitten missä asennossa tahansa.
Minulla on poikaystävä, jonka kanssa harrastamme lähes päivittäin seksiä ilman ehkäisyä, olemme seurustelleet 3 vuotta, joten ehkäisyä ei ole tullut käytettyä melkeinpä lainkaan.
Haluaisin saada vastauksia kokeneilta, jotta saisin enemmän varmuutta siihen, että kuvittelenko vai en. Tottakai muutki voivat vastata joilla samanlaisia epäilyjä kuin minulla.
Se, että minulla oli juuri kuukautiset, hämää enemmän vaikka tiedän, että raskaana voi olla normaalien kuukautisten aikaankin.
Help meee!
Kommentit (3)
Kuukautisten jälkeen kahtena päivänä ei ole kyse kiinnittymisvuodosta....raskautua toki voit, mutta hedelmöityminen tapahtuu noin 14 päivää ennen kuukautisia ja liian pienillä kierroilla ei pitäisi onnistua. Kiinnitysvuoto taas tulee hedelmöitymisen jälkeen noin 5 päivän päästä jos sellaista tulee...keskeytettyä ehkäisyä kun käyttää niin riski on olemassa jos esim mies ei kerkiäkään vetään ajoissa pois ja toisaalta taas niitä siittiöitä voi olla jo ennen siemensyöksyä tippa....jos ei kuitenkaan ole ennenkään raskautunut niin helpolla todennäköisyys että tulisi raskaaksi on aika pieni. En kyllä suosittele ennen kuin on sellaisessa parisuhteessa ettei ole väliä jos vahinko käy...muuten kyllä mukavan luonnollista ehkäisyä....
Ite olen tullu raskaaksi aina kp5 eli viimeisinä vuotopäivinä. Nyt 3. raskaus menossa. Olemme käyttäneet ehkäisynä keskeytettyä n.20 vuotta ja niistä en ole tullut raskaaksi. Vain ja ainoastaa silloin kun on ollut tarkoitus ja menty loppuun saakka. Raskauden tunnistaa hyvin ekalla kertaa kipeytyvistä rinnoista ja pahoinvoinnista.
Lisäksi unohdin mainita, että käytämme "ehkäisynä" keskeytettyä..