Onnistuuko "köyhältä" laihdutus
Vauvani on puolivuotias, raskauden jälkeen painoa on vielä ylimääräistä n. 8kg. Laihdutin ennen raskautta tuon 8kg joten periaatteessa olen normaalimitoissani jo.
haluaisin painaa taas 60kg, olen 170 pitkä. Tahtoisin myös kiinteytyä ja salikortti on ostettu.
ongelmana on raha. Syömme miehen kanssa samoja ruokia, ja ruokien on oltava sellaisia että mies voi ottaa seuraavana päivänä sitä töihin evääksi. Eli en voi tehdä päivälliseksi esim. Salaattia. Maitorahka on aika kallista.
Mitä vähätuloinen voisi ostaa esim. Leivän, makaronin ym "hötön" tilalle? :)
tavoitteena olisi -8kg jouluun mennessä :)
Kommentit (2)
Helposti onnistuu laihdutus köyhältäkin. Itse tein ruokaremontin keväällä ja painoa on tippunut nyt kuusi kiloa. Osittain syömällä terveellisemmin ja monipuolisemmin, osittain lisäämällä reippaasti liikuntaa. Ruokamenot eivät ole kasvaneet, mutta meillä tehtiin jo aikaisemmin kotiruokaa, syötiin kokojyväleipää ja -makaronia. Kasvikset ovat kesällä halpoja, marjoja ja sieniä saa luonnosta ilmaiseksi ja niistä saat tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita.
Kiloklubi on ilmainen, sinne syötät päivän ruoat ja alat seurata kaloreita ja viikottaista liikuntaa. Älä osta eineksiä, niin jää piilosuolat ja -sokerit pois. Kiloklubiin voi syöttää omia reseptejä. Sieltä saa myös vinkkejä ruokiin toisten resepteistä.
Kävely ja hölkkä/juoksu ei vaadi juuri muita hankintoja kuin hyvät kengät, jos niitä ei ennestään ole. Kuntosalikortteihin ei välttämättä kannata tuhlata rahaa. YouTubesta löytyy hyviä HIIT (high-intensive interval training)-kotijumppia, joilla kiinteytyy kivasti. Aikaa tehokkaaseen HIIT-treeniin menee alku- ja loppuverryttelyineen noin puoli tuntia, joten ei voi syyttää ajanpuutettakaan. Vauvan nostelu ja kärryjen työntely kannattaa ottaa kuntoiluna myös.
Haluaisin lisätä vielä aloitusviestiin: laihdutus ja kiinteytys tuntuu olevan nykyään rakettitiedettä kun pitää laskua oikeassa suhteessa kalorit, kulutus (nämä toki normaaleja juttuja), maitorahkaa ja lisäravinteita oikeassa suhteessa jne :/