Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä eteisvärinä tuntuu?

Vierailija
26.08.2014 |

Rinnassa tuntuu hassulta, ihan kuin sydän hakkaisi 200. Mutta kun mittaan pulssin, se on jotain 80-100. Käsi tuntuu kanssa tosi hassulta. Näitä tulee mulle aina välillä. Lisäksi aina pelottaa, että se onkin sydänkohtaus, mutta nyt olen jo oppinut, ettei se varmaan ole kun ne menee ohi itsestään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pulssi säännöllinen? Saattaa olla kyse myös harmittomista eteisperäisistä lisälyönneistä. Jos kovin arveluttaa niin voit mennä aina lääkäriin.

Vierailija
2/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tasainen pulssi. Olen miettinyt, voisiko se olla jotain paniikkihäiriötä, kun sellaista on suvussa tosi paljon. Tarvitaanko noihin lisälyönteihin lääkitystä, jos kohtaukset menee ohi itsestään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisälyöntejä tulee harvoin ja niistä ei haittaa ole, ei lääkitystä tarvita. Liittyykö nämä tuntemukset sitten johonkin stressaavaan tilanteeseen kun pohdit paniikkihäiriön osuutta asiaan?

Jos lääkärille menet, niin aina mahdollisuus on päästä sydämen rytmihäiriö tutkimukseen (elektrofysiologinen tutkimus), jossa selvitetään mistä nämä rytmihäiriöt saavat alkunsa ja onko hoidettavissa.

Vierailija
4/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis hävettää myöntää, mutta tuo olo tulee aina, kun käyn tupakalla. Ei ikinä muuten. Olen kyllä vähentänyt tupakanpolttoa aika minimiin.

Vierailija
5/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätähän se rööki pois ihan ensin, siitä se johtuu :D

Vierailija
6/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:13"]

[/quote]

Ja energiajuomat!

Vierailija
7/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:13"]

[/quote]

Ja energiajuomat!

[/quote]

En juo energiajumia, mutta kahvi kyllä tekee myös tuon olon. Senkin juomisen olen lopettanut. :)

Vierailija
8/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset verenpaineet sinulla on?

Vierailija
9/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:26"]

Millaiset verenpaineet sinulla on?

[/quote]

No niitä ei ole hetkeen mitattu, mutta äitiysneuvolassa ne oli aina jotain yläpaine 110-120 ja alapaine noin 70. Tupakoinnin lisäksi ei kyllä ole mitään riskitekijöitä korkeaan verenpaineeseen. Suvussakin kaikilla normaalit paineet.

Vierailija
10/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitiysneuvola käynneistä on jo aikaa, niin suosittelen mittaamaan paineet. Matala verenpaine kompensoituu korkealla sykkeellä, itselläni verenpaineet luonnostaan todella matalat ja ajoittain pulssi pomppaa pilviin jo pienestä rasituksesta. Sinullakin tuo pulssi 80-100, leposykkeeksi turhan korkea. Mittaile verenpaineita, ja jos noita tuntemuksia vielä tulee niin kirjoita vaikka ylös missä tilanteissa niitä tulee.

Voit pyytää myös holteria, niin saisi ihan konkreettista tietoa rytmihäiriöistä.

Vierailija
11/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:56"]

Jos äitiysneuvola käynneistä on jo aikaa, niin suosittelen mittaamaan paineet. Matala verenpaine kompensoituu korkealla sykkeellä, itselläni verenpaineet luonnostaan todella matalat ja ajoittain pulssi pomppaa pilviin jo pienestä rasituksesta. Sinullakin tuo pulssi 80-100, leposykkeeksi turhan korkea. Mittaile verenpaineita, ja jos noita tuntemuksia vielä tulee niin kirjoita vaikka ylös missä tilanteissa niitä tulee. Voit pyytää myös holteria, niin saisi ihan konkreettista tietoa rytmihäiriöistä.

[/quote]

Kiitos vastauksesta! :) Mulla oli aiemmin itseasiassa huimauskohtauksia, ja yhden niistä aikana olin juuri terveydenhoitajalla, joka mittasi tosi matalat paineet. Sykkeestä ei ollut mitään puhetta silloin ja lääkärikäynnin jälkeen sain ohjeeksi vain syödä salmiakkia, jos oikein pahasti huimaa. En osannut tuota liittää kyllä samaan asiaan, kun aiemmin matalat paineet ja huimas liittyi yleensä vain liian nopeaan makuuasennosta ylös ponkaisuun, enkä pulssissa huomannut mitään erikoista.

Vierailija
12/14 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni flimmeri oireilee selkeästi kolmella tavalla:

1. Tiukka syketahdin nousee!

2. Kylmä hiki nousee iholle. Ja todellakin aidosti kylmä hiki, ei mikään sanonta!

3. Tuntuu kuin olisin juuri suorittanut puolimaratonin, vaikka usein olen kävellyt rauhalliseti vain 200-400 metriä.

Vierailija
13/14 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari1961 kirjoitti:

Itselläni flimmeri oireilee selkeästi kolmella tavalla:

1. Tiukka syketahdin nousee!

2. Kylmä hiki nousee iholle. Ja todellakin aidosti kylmä hiki, ei mikään sanonta!

3. Tuntuu kuin olisin juuri suorittanut puolimaratonin, vaikka usein olen kävellyt rauhalliseti vain 200-400 metriä.

Ai niin, sen verran lisään vielä että tuntuu selkeästi että kylmä ilma, pakkanen siis, ja kylmä viima, nostavat selkeästi flimmerin todennäköisyyttä.

Vierailija
14/14 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset