Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion käydä käsiksi mieheni vaatekaapin sisältöön!

Vierailija
26.08.2014 |

Vanhoja kauhtuneita ja pinttyneiksi likaantuneita farkkuja, nyppääntyneitä huppareita, reikäisiä t-paitoja. Mä en kestä! Aion laittaa vaatteet pinoihin: remonttivaatteet*kotivaatteet*julkisen paikan vaatteet*erityissiistit vaatteet tms. Sitten käydään miehen kanssa läpi, mitä mieltä hän on vaatteista ja vaatepinoista. Jokaisen remonttivaatteeksi menevän tilalle hankitaan uusi siisti käyttövaate, jota on tarkoitus käyttää kotoa poistuessa. Kuulostaako kamalalta?

Olen miehelleni iät ja ajat puhunut, että pitäisi käydä läpi hänen vaatteensa, mutta tätä ei ole tapahtunut. Lähes aina kotoa lähtiessä huomauttelen hänelle vaatteistaan ja saadaan riita aikaiseksi, koska minua yksinkertaisesti ärsyttää hänen kauhtuneet vaatteensa! Meillä on yksinkertaisesti aika usein erilaiset näkemykset pukeutumisesta. Mieheni kulkisi samoissa vaatteissa joka paikassa, mutta minun mielestäni voisi vähän katsoa mihin ollaan menossa. Niinpä ajattelin nytr kädestä pitäen käydä yhdessä vaatteet läpi, jotta molemmat saa kertoa mielipiteensä. Mielipiteitä? Vinkkejä? Onko kukaan tehnyt samaa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi että olen miehelleni kuin äiti, ja edellinen kutsui kontrollifriikiksi. Molemmat arviot meni väärin. Mieheni osallistuu yhtälailla kodin hoitamiseen kuin minäkin, toki näin hoitovapaalla ollessani on päävastuu minulla ihan käytännönsyistä. Kontrollifriikin piirteitä soisin itselleni enemmän, heh, olen aika leväperäinen! Oikeastaan mieheni voisi olla ahkerampi pukeutumisasioissa ja minä ahkerampi kodin siistinä pitämisessä. Oppia ikä kaikki ja erilaisiahan me ollaan, ja eri asioista kiinnostuneita, se on totta!

Heh, enpä ole miestäni kuohinnutkaan, ehkäpä kuohittu mies olisi himpun verran siistimmin pukeutunut ja ulkonäkökeskeisempi kuin tuo kuohimaton jäärä! :D t. Ap

Vierailija
22/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 11:16"]

Joku sanoi että olen miehelleni kuin äiti, ja edellinen kutsui kontrollifriikiksi. Molemmat arviot meni väärin. Mieheni osallistuu yhtälailla kodin hoitamiseen kuin minäkin, toki näin hoitovapaalla ollessani on päävastuu minulla ihan käytännönsyistä. Kontrollifriikin piirteitä soisin itselleni enemmän, heh, olen aika leväperäinen! Oikeastaan mieheni voisi olla ahkerampi pukeutumisasioissa ja minä ahkerampi kodin siistinä pitämisessä. Oppia ikä kaikki ja erilaisiahan me ollaan, ja eri asioista kiinnostuneita, se on totta!

Heh, enpä ole miestäni kuohinnutkaan, ehkäpä kuohittu mies olisi himpun verran siistimmin pukeutunut ja ulkonäkökeskeisempi kuin tuo kuohimaton jäärä! :D t. Ap

[/quote]

Olet siis jo päättänyt hävittää ja tuhota miehesi omaisuutta, ja nyt haluat vain nyökyttelyä ja hyväksyntää?

Olet muutenkin alistava ja hyväksikäyttävä miestäsi kohtaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:44"] Mutta ei siitä vaateperkauksesta mitään opetustuokiota kannata tehdä, koska mies siitä vaan nolostuu, menettää kunniansa ta jotain muuta miesongelmaa tulee. [/quote]

Te naiset olette yleensä todella huonoja ottamaan vastaan palautetta ulkonäöstä ja pukeutumisesta. Ei siitä nyt oikeen mitään "miesongelmaa" saada jos mies ei ota sitä olankohautuksella, kun tullaan arvostelemaan.

Vierailija
24/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

minä en voi ymmärtää mitä pyhää miehen vaatekaapissa on ? Siis ne on vain vaatteita. Käytännön asia on että kaapista pitäisi löytyä riittävästi puhdasta ja lämmintä päällepantavaa. 

minä ainakin siivoan miehen vaatekaapin koska minulla on enemmän aikaa siihen ja inhoan sitä työtä vähemmän kuin mies.

Sen sijaan miehen autotalliin ja harrastuksiin siellä en mene luvatta koskemaan. Se on meillä miehen aluetta. Ymmärrän että jotkut miehet ovat kiinnostuneita pukeutumisesta ja en sellaisen kaappeja siivoaisi luvatta mutta kaikki miehet eivät vaatteistaan piittaa.

ap jos et ole ennen miehen kaapilla käynyt niin sanoisin kuitenkin ennnen toteutusta että "aion huomenna pestä vaatekaapit sisältä, myös sinun". Näin mies tietää siirtää mahdolliset kätköistä muualle jos siellä on jotain henkilökohtaista.

- 14

Vierailija
25/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 11:00"]

Oletko jo muutoin kuohinut miehesi henkisesti ja taloudellisesti?

Ihanaa miten te naiset arvostatte miehiä ja sitä paljon peräänkuuluttamaanne itsemääräämis-oikeutta.

En ihmettele miksi tälläkin palstalla sitten itketään , kuinka sikoja miehet ovat , kun ne jättää.

Sopisiko myös teille, että mies päättää miten pukeudutte? Vastaus = "Naisella on oikeus päättää omista asioistaan ja oikeus vartaloonsa" ?

[/quote]

Mutta se on vaan, että jotkut akat ei kestä jos mies alentaa heidän statustaan ja pian loppuu se miehen kunnioitus. Miehellä ei tietenkään samaan ole oikeutta.

Vierailija
26/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go for it!

Kun muutimme miehen kanssa yhteen mies antoi mulle vapaat kädet vaatekaapin sisällön suhteen. Hän valitsi vaatteista ne joita tarvii sportatessa tai rempatessa. Aluksi siitä kasasta tuli aika iso mutta nykyään remppavaatteita on vaan yks setti. Miehet ei niin mielellään luovu vanhoista vaatteistaan. Mun miehellä oli vielä sellaisia vaatteita joita käyttänyt teininä (90-luvulla jättikokoiset pidat oli muotia) Mä heitin sitten tuon remppa/sporttivaate-kasan valinnan jälkeen lopuista kaikki reikäiset ja kulahtaneet, kiristävät kuteet veks ja nykyään 10 vuotta myöhemmin hänellä on tosi kompakti vaatekaappi jossa on kalliita hänelle sopivia merkkivaatteita vaan. Voi ottaa huoleti mitkä housut tai paidan aina sopii:) On toimistotöissä:)

Vierailija
27/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee remppaa ja laittaa autoa, joten rievuille on käyttöä.

Yks kerta sitten kaikki pyyhkeet ja lakananjämät oli riepulaatikosta "loppu" ja mies kysyi löytyisikö jotain jostain. Käskin katsoa läpi omat t-paitansa.... saihan se sieltä valittua ison kasan uusia rättejä :)

Useesti vain ilmoitan että pistin pari paitaa riepuihin pyykistä. Ei se niihin sen kummemmin kommentoi, eli asia on ihan ok. Joskus kauppareissulta tuon uudet verkkarit tms ja sanon haluavani vanhat vaihdossa. Aina on vaihtokauppa sopinut.

Mutta mun mies osaa kyllä laittaa ehjät ja puhtaat vaatteet päälleen kun lähtee kotoa. Minähän se joudun niitä risoja katselemaan sen päällä, kun mies lähtee ennen kuin herään ja on vaihtanut kotivaatteet ennenkuin tulen töistä kotiin.

Vierailija
28/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:02"]

Huoh.

minä en voi ymmärtää mitä pyhää miehen vaatekaapissa on ? Siis ne on vain vaatteita. Käytännön asia on että kaapista pitäisi löytyä riittävästi puhdasta ja lämmintä päällepantavaa. 

minä ainakin siivoan miehen vaatekaapin koska minulla on enemmän aikaa siihen ja inhoan sitä työtä vähemmän kuin mies.

Sen sijaan miehen autotalliin ja harrastuksiin siellä en mene luvatta koskemaan. Se on meillä miehen aluetta. Ymmärrän että jotkut miehet ovat kiinnostuneita pukeutumisesta ja en sellaisen kaappeja siivoaisi luvatta mutta kaikki miehet eivät vaatteistaan piittaa.

ap jos et ole ennen miehen kaapilla käynyt niin sanoisin kuitenkin ennnen toteutusta että "aion huomenna pestä vaatekaapit sisältä, myös sinun". Näin mies tietää siirtää mahdolliset kätköistä muualle jos siellä on jotain henkilökohtaista.

- 14

[/quote]

Saneleeko miehesi miten pukeudut? Jos ei , niin ei sinullakaan ole valtaa miehen vaatteisiin.

Yksinkertaista.

Vierailija
29/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:02"]

Huoh.

- 14

[/quote]

Saneleeko miehesi miten pukeudut? Jos ei , niin ei sinullakaan ole valtaa miehen vaatteisiin.

Yksinkertaista.

[/quote]

Itseasiassa annan miehen usein valita mitä laitan päälle jos lähdemme vaikka kaksistaan jonnekin. Samoin mies saattaa etsiä mielestään hyvännäköiseen farkut kaupasta minulle ja toki ostan jos ovat sopivat päälle ja käytän erityisesti miehen seurassa, miksei? Mutta ei tälläkään ole mitään merkitystä miehen vaatekaapin siivoukseen vaan se on ihan erillinen asia kuin minun vaatekaappi.

En vain edelleenkään ymmärrä miksi en saisi siivota huonoja vaatteita miehen kaapista pois kun se on hänestäkään palvelus hänelle kun siivoan huonot pois ja automaattisesti ostan uusia kalsareita, sukkia ym ja yhdessä ostetaan muuta tarvittavaa tilalle. miksi sinä haluat määrätä minun ja mieheni tapaa elää johon me molemmat olemme tyytyväisiä???

Vierailija
30/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siivosin oman kaappini viikonloppuna ja pakotin miehenkin käymään oman kaappinsa. Ei sieltä poistunut kuin parit pieneksi käyneet farkut ja muutama paita, joita ei ole ikinä pitänyt päällä. Eipä meillä hirveästi yleensä olekkaan mitään poisheitettävää, kun reikäset menee sitä mukaan roskiin, kun reikiä ilmestyy.

Loput sitten jaottelin kesäsäilöön ja otin talvisäilöstä tavaraa esille.

En minäkään ymmärrä, mikä haloo tästä aloituksesta tuli... Jos en omaisi minkäänkäänlaista tyylitajua, niin tuskin panisin vastaan miehen mielipiteille. Kunhan nyt ei mitään horatsua minusta tekisi, niin ei haittaisi. Ja joskus kysynkin miehen mielipidettä vaatteistani, joskus muutoksia ehdotetaan, joskus menee nappiin. Onneksi meillä on molemmilla silmää siihen, ettei juhliin mennä kulahtaneet remppakuteet päällä, eikä pihatöihin laiteta ykkösiä ylle.

Kaikilla sitä silmää/viiteliäisyyttä/kiinnostusta on. Ja näitä löytyy myös naisista paljon.

Vierailija
31/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luultavasti kuolisin riemusta, jos mieheni päättäisi järkätä mun kaappia ja"antaisi luvan" uusien ostamiselle remppavaatteita vastaavan määrän ♥

Vierailija
32/41 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, 32! :) Ei minustakaan yhtään huono diili! t. Ap

Vierailija
33/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on nekatiivis?? Tarkoititko kielteistä, negatiivista

Vierailija
34/41 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti

Vierailija
35/41 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mieltä olisit jos miehesi mylläisi vaatekaappisi, tekisi pinot remonttivaatteille,kotivaatteille jne. Sitten Käskisi sinut istumaan ja alkaisi selittämään että tässä remonttipaidassa et sitten mene ihmisten ilmoille jne.

Miltä se sinusta tuntuisi?

Se nyt vaan on eri asia, kun nainen käy miehensä tavaroita läpi. Naisella on myös täysi oikeus haukkua miestä mutta toisinpäin se olisi kauheaa käytöstä tämän palstan äippien mukaan.

Vierailija
36/41 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

minä en voi ymmärtää mitä pyhää miehen vaatekaapissa on ? Siis ne on vain vaatteita. 

Ja kyllä olisi taas toinen ääni kellossa jos mies olisi käynyt läpi vaimon rintaliivejä ja pikkareita ja heittänyt pois mistä ei pidä :-D

Vierailija
37/41 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne kuin AP:llä ymmärrän häntä.

Miehen vaatekaappi oli niin täynnä vaatteita, että tursusivat ulos. Osa vaatteista rikkinäisiä.

Mieheni on keräilijä, mitään ei saisi heittää pois.

Tein niin että n. puolet vaatteista laitoin jätesäkkiin. Jätesäkin laitoin isoon vaatekaappiin varastoon. Sitten tuli hyllytilaa.

Ylähyllylle järjestelin hupparit, neuleet ja kauluspaidat. Alemmalle hyllyille sukat, bokserit, pitkät aluhousut, farkut, college housut, t-paidat, uimashortsit. Kaikki pääsi siististi omiin pintoihin ja nyt mies löytää vaatteensa helposti.

Tosi reikäiset ja kauhtuneet, tai pienet vaatteet heitin roskiin.

Ymmärrän teitä keitten mielestä naisen ei kuulu puuttua miehen vaatekaapin sisältöön. Mäkin odotin viimeiseen asti, että mies tekisi itse asialle jotain. Mieheni vaan sairastaa masennusta ja on tosi aloitekyvytön. Pesee esim. pyykinkin vasta jos ei ole enää kaapissa vaatteita.

Niimpä pesen usein hänenkin pyykkinsä, ja viikkaan ne paikalleen. Onneksi mieheni ei ollut mitenkään vihainen että järjestin kaappinsa, on nyt ihan tyytyväinen kun löytää nopeasti ne vaatteet mitä tarvitsee.

Vierailija
38/41 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.

Vierailija
39/41 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää riidellä? Miestä ei selvästi kiinnosta miltä näyttää, sinua kiinnostaa. Sovitte, että sinä ostat miehelle vaatteet ja mies maksaa. Win win. Sinä saat siistin miehen ja miehen ei edelleenkään tarvitse miettiä miltä näyttää, senkun pukee vaan. 

Vierailija
40/41 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa omat vaatekaapit.

Ovi menee kiinni