Aion käydä käsiksi mieheni vaatekaapin sisältöön!
Vanhoja kauhtuneita ja pinttyneiksi likaantuneita farkkuja, nyppääntyneitä huppareita, reikäisiä t-paitoja. Mä en kestä! Aion laittaa vaatteet pinoihin: remonttivaatteet*kotivaatteet*julkisen paikan vaatteet*erityissiistit vaatteet tms. Sitten käydään miehen kanssa läpi, mitä mieltä hän on vaatteista ja vaatepinoista. Jokaisen remonttivaatteeksi menevän tilalle hankitaan uusi siisti käyttövaate, jota on tarkoitus käyttää kotoa poistuessa. Kuulostaako kamalalta?
Olen miehelleni iät ja ajat puhunut, että pitäisi käydä läpi hänen vaatteensa, mutta tätä ei ole tapahtunut. Lähes aina kotoa lähtiessä huomauttelen hänelle vaatteistaan ja saadaan riita aikaiseksi, koska minua yksinkertaisesti ärsyttää hänen kauhtuneet vaatteensa! Meillä on yksinkertaisesti aika usein erilaiset näkemykset pukeutumisesta. Mieheni kulkisi samoissa vaatteissa joka paikassa, mutta minun mielestäni voisi vähän katsoa mihin ollaan menossa. Niinpä ajattelin nytr kädestä pitäen käydä yhdessä vaatteet läpi, jotta molemmat saa kertoa mielipiteensä. Mielipiteitä? Vinkkejä? Onko kukaan tehnyt samaa?
Kommentit (41)
Miksi ette yhdessä miehen kanssa asetu molempien vaatteiden äärelle. Sovitte, että vuorotellen kumpikin saa toisen vaatteista heittää roskiin 10 vaatekappaletta, eikä toisella ole mitään sanomista siihen, vaikka roskiin lähti upouusi 900 e maksanut takki tai rähjäiset kalsarit.
No pahalta tuntuisi, siis jos mies kävisi käsiksi minun kaappiini. Tarvetta siihen ei tosin ole, toisin kuin mieheni kaapin sisällön perkaamisessa. Voitaisiin kyllä vallan mainiosti yhdessä asettua molempien kaappien äärelle, mutta kun miestäni ei yksinkertaisesti kiinnosta. En usko, että miestäni häiritsisi hirveästi vaikka kävisin hänen kaappinsa läpi (koska häntä ei niin vaatteet kiinnosta), mutta itseäni ajatus miehen kaappiin käsiksi käymisestä vähän häiritsee juuri siksi, etten itse haluaisi hänen tekevän samaa minulle. En vain keksi muutakaan, olisi kiva jos kaapin sisältö vähän uudistuisi. Ap
Ihan kuin kyseessä olisi joku vajaaälyinen tai lapsi. Aikuinen ihminen saa käyttää sellaisia vaatteita kuin haluaa! Ällöttävää.
Kuulostaa mun mieheltä. Tosin osaa pukeutua fiksusti kun tarve vaatii. Puolet niistä reikäsistä ja kulahtaneista vaatteista on sellaisia jonka olemassaoloa se ei edes muista, mutta kun näytät ja kysyt voiko heittää pois niin ei missään nimessä. Olenkin aina välillä pyykkihuoltoa tehdessäni raakannut karmeimmat vaivihkaa roskiin eikä mies ole tähän päivään mennessä kaivannut yhtäkään rättiä.
Mitä jos edes kysyisit mieheltäsi sopiiko tällainen järjestely hänelle? Jos ei sovi, niin sitten et kai voi oikein asialle mitään loukkaamatta toista.
Onneksi meillä on 2 aikuista. Miehen vaatteet ovat hänen vaatteitaan, hän huoltaa ne itse eikä minulla ole mitään sanomista siihen, mitä hän päälleen laittaa. Mies osaa pukeutua tilanteen mukaan, joten eipä minua isommin häiritse, jos sillä kotona on verkkarissa polvessa reikä. Olisi kamalaa, jos puolisonani olisi ap, joka haluaa kivaa vaihtelua elämäänsä uusimalla minun vaatekomeroni sisällön.
Mieheni lukee miesten tyyliblogeja. Kannattaa katsoa niistä vinkkejä. Blogeista voi lukea mikä on nyt muodikasta, mutta kuitenkin ajatonta. Blogeja on mm. The Nordic Fit, DressLikeA ja Tyylit.fi.
Jokaisella on oikeus pukeutua niin kuin haluaa. Miltä sinusta tuntuisi kun olisitte lähdössä ulos ja miehesi alkaisi antamaan nekatiivistä palautetta vaatteistasi. En usko että olisi kovin kivaa. Saattaisi sinun päivä olla pilalla.
Anna miehesi itse päättää mitä päälleen laittaa. Kyllä aikuinen tietää itse missä viihtyy.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:12"]
Mieheni lukee miesten tyyliblogeja. Kannattaa katsoa niistä vinkkejä. Blogeista voi lukea mikä on nyt muodikasta, mutta kuitenkin ajatonta. Blogeja on mm. The Nordic Fit, DressLikeA ja Tyylit.fi.
[/quote]
Kas kun ei keikari.com
No mä vastaan meidän perheessä rättihuollosta ja mä myös panen pois miehen huonot vaatteet ja "pakotan" hänet ostamaan uusia. Mies ei ole yhtään kiinnostunut ulkonäöstä, omastaan tai muiden, joten hän on ihan tyytyväinen, kun mä etsin hänelle sopivia vaatteita. Mies taas huolehtii esim. mun moottoripyörän korjaamisesta, enkä usko, että kukaan pitää mua lapsena sen takia.
Haha, eipä tullut aiemmin mieleenkään kysyä mieheltä tästä, että menisin kaapilleen penkomaan (mikä on vähän outoa koska puhutaan paljon)! Vähän höntti olo, hiljaa mielessäni olen vain tätä suunnitellut kun ei viesti ole mennyt perille. Ja vielä mitä - mies sanoi siirtäneensä rikkonaiset toisaalle, hienoa! Yhessä käyään joku päivä läpi ja mennään ostoksille sopivana hetkenä. Kiitti Av! ;)
Kiitti parista blogivinkistä, täytyy käydä katsastamassa näyttääkö yhtään miehen tyyliseltä. Vielä tätytyy tarkentaa, että kyse ei ole siitä että mieheni ei saisi pukea mitä haluaa tai että hän olisi jotenkin hölmö. Kyse on siitä, että käyttää aina samoja vaatteia eikä raaski luopua mistään, edes rikkonaisesta. Vaan edistystä näyttää nyt kysymäni perusteella tapahtuneen, joten hyvä niin! Ei tämä ole niin vakava asia miltä ehkä kuulostaa, ja hyvinpukeutuvien miesten vaimojen saattaa ymmärrettävästi olla vaikea ymmärtää tätä ärsytystä. ;) t. Ap
Minä siivoan pari kertaa vuodessa miehen vaatekaapin. Alimmalla hyllyllä on tallivaatteet. Niitä käyttää siis autoa rassatessa ym. Henkarikaapissa on juhlavammat vaatteet.
Tyhjennän kaapit. Pyyhin hyllyt. Laitan takaisin vaatteet jotka ok. Huonoimmat rätteihin. Epäselvät tuolille ja katsotaan sopivana hetkenä yhdessä mitkä voin laittaa pois.
Molemmat ovat tyytyväisiä.
Kuulostaa hyvältä käytännöltä, 14! t. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:01"]Kuulostaa mun mieheltä. Tosin osaa pukeutua fiksusti kun tarve vaatii. Puolet niistä reikäsistä ja kulahtaneista vaatteista on sellaisia jonka olemassaoloa se ei edes muista, mutta kun näytät ja kysyt voiko heittää pois niin ei missään nimessä. Olenkin aina välillä pyykkihuoltoa tehdessäni raakannut karmeimmat vaivihkaa roskiin eikä mies ole tähän päivään mennessä kaivannut yhtäkään rättiä.
[/quote]
Ap toimii kuin äiti. Lainatussa tekstissä toimitaan kuin vaimo.
Eli kun kaikki miehet nyt vaan eivät suostu hoitamaan vaatekaappiaan itse, niin vaimohan sen tekee, kun ei halua pummin näköistä ukkoa katsella. Mutta ei siitä vaateperkauksesta mitään opetustuokiota kannata tehdä, koska mies siitä vaan nolostuu, menettää kunniansa ta jotain muuta miesongelmaa tulee. Mutta kun heittää kulahtaneet vaatteet vaan suoraan pyykkikorista roskikseen, niin mies ei oo kymmenen vuoden aikana ikinä tullut kyselemään, että missä se mun reikäinen haalistunut t-paita on. Mies vaan ottaa kaapista jonkin paidan, ei se oikeesti välitä mitä paitoja siellä kaapissa on. Itse ei kuitenkaan jostain syystä suostu hävittämään yhtään vaatekappaletta.
Mä kerään virtaa keskustella samasta aiheesta. Nyt kauden vaihtuessa on hyvä hetki siivota MOLEMPIEN vaatteista huonot, "viimeisen kesänsä nähneet" kesäpaidat, verkkarit jne. ja tsekata syys/talvivaatteiden kunto. Mies ei ole hirveän kiinnostunut vaatteista (paitsi ulkoilukamppeista ja harrastukseen liittyvistä kamppeista, jotka hoitaa itse). Ajattelin siis ensin kysyä, voinko ratsata hänen kaappinsa samalla kuin omani. Hyvät (=ehjät, sopivat, nyppyyntymättömät jne.) takaisin kaappiin, lopuista saa itse päättää, pannaanko pois vai pidetäänkö. Kokemuksen mukaan vilkaisee kasan läpi, säästää muutaman "remonttikamppeen" ja loput pois. Ja on tyytyväinen, kun tein isoimman työn hänen puolestaan, vein hiutuneimmat sukat ja löperöimmät kalsarit roskiin jne. Miehen vaatteita on sen verran vähemmän kuin omiani, että nopsaan käy. Kun taas se omien kamppeitten sorttaus vie aikaa jo määrän takia...
Mulle tuli himo siivota vaatekaapit kun luin näitä juttuja. Varsinkin nyt kun ollaan just reissuun lähdössä ja pakkauksen yhteydessä pengoin vaatekaappia ja huomasin kuinka paljon siellä on vaatetta jota ei ole aikoihin käyttänyt! Ensi viikolla taidan tehdä vaatekaappien syystyhjennyksen.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:12"]
[/quote]
Kas kun ei keikari.com
[/quote]
Joskus keikari.comia minulle näytti naureskellen. Ei ole hänenkään mielestä tavallisille ihmisille.
Oletko jo muutoin kuohinut miehesi henkisesti ja taloudellisesti?
Ihanaa miten te naiset arvostatte miehiä ja sitä paljon peräänkuuluttamaanne itsemääräämis-oikeutta.
En ihmettele miksi tälläkin palstalla sitten itketään , kuinka sikoja miehet ovat , kun ne jättää.
Sopisiko myös teille, että mies päättää miten pukeudutte? Vastaus = "Naisella on oikeus päättää omista asioistaan ja oikeus vartaloonsa" ?
En kuuna päivänä menisi mieheni vaatekaappia siivoamaan. Hyvänen aika, kyse aikuisesta ihmisestä. Pukeutukoon miten haluaa.
Ap on kontrollifriikki.
No mitä mieltä olisit jos miehesi mylläisi vaatekaappisi, tekisi pinot remonttivaatteille,kotivaatteille jne. Sitten Käskisi sinut istumaan ja alkaisi selittämään että tässä remonttipaidassa et sitten mene ihmisten ilmoille jne.
Miltä se sinusta tuntuisi?