Paljonko sinulle on kertynyt työeläkettä?
Kerro ikäsi ja työeläkkeen määrä per kk. Voit tarkistaa eläkekertymän www.tyoelake.fi -osoitteessa.
Oma ikäni 35 vuotta, eläkertymä 169 € / kk. Vielä saa paljon tehdä tehdä töitä hyvällä palkalla, että vanhana elää!
Kommentit (17)
22e/kk, 20 vuotta olen. Ehtiihän tässä vielä...
tuo nyt sama mitä systeemi väittää kertymäksi, kun koko eläkejärjestelmä romahtaa ja joudutaan uusimaan 10 v sisällä, ei riitä rahat tässä maassa ja sijoitustuotot eläkeyhtiöissä vähenevät koko ajan, ainoa satavarma "eläke" on omat säästöt - tosin inflaatio voi syödä niiden arvon olemattomiin
2210,70 € / kk, ikää 44 v, mulla on työnantajan kustantama lisäeläke
453 e, ikää 42 v
olen tehnyt töitä 16- vuotiaasta, eläkettä kertyi vasta 23 vuotiaasta (epäreilua)
808 e, ikä 49v
(mielenkiintoista, että jos nyt jäisin työkyvyttömäksi, eläke olisi suurempi, kuin vanhuuseläke 63 vuotiaana. Mutta eläkematematiikka on kimuranttia, joten tuo ei liene koko totuus asiasta)
1700 € 59v ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 5v, työssä olin 32v.
Onko missään linkkiä siihen 3-4 pv vanhaan , ihan samaan keskusteluun?
Uskokaa tai älkää, mutta minulle on kertynyt kokonaiset 30 € ja olen 41 v. korkeakoulutettu mies.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 08:56"]
[/quote]mikä tuommoinen työnantajan lisäeläke on? Voiko sitä pyytää kuka vain kun menee töihin?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:01"]
453 e, ikää 42 v
olen tehnyt töitä 16- vuotiaasta, eläkettä kertyi vasta 23 vuotiaasta (epäreilua)
[/quote]
Mulla sama! Työeläkemaksut kyllä kerättiin 7 vuoden ajalta huolella :(
Niin ne suuret ikäluokat järjesti meidän asiat.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 08:56"]
[/quote]mikä tuommoinen työnantajan lisäeläke on? Voiko sitä pyytää kuka vain kun menee töihin?
[/quote]
Pyytää voi, mutta aika harva työnantaja niitä maksaa. Lisäksi yleensä noihin liittyy ehto, että maksetaan vain, jos jatkaa saman työnantajan palveluksessa eläkeikään asti. Aiemmin noita oli useammissa työpaikoissa kyllä, mutta nykyään harvoin muilla kuin johtajilla on tuollaisia etuja.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:43"]
Uskokaa tai älkää, mutta minulle on kertynyt kokonaiset 30 € ja olen 41 v. korkeakoulutettu mies.
[/quote]
Niin, ei työeläkettä kerry ilman, että saa palkaa ja siitä maksetaan työeläkemaksut.
Mutta kansaneläkettä sitten tulet saamaan, jos valtin kassassa on varaa sitten aikanaan :)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:53"]
0 €, ikä 34v.
[/quote]
Ja tämän nähtyäni tässä, laittoi miettimään oliko ne kaikki kotiäitivuodet tämän arvoista... No, oli ne.
1797 eur/kk. Ikää 48 vuotta.