Miehen exä taas rassaa hermoja
On sovittu kaksi kertaa kuukaudessa, että lapsi on meillä. Nyt oli vaihtanut työvuoroja ja tekee ensi viikonloppuna yövuoron ja lapsi pitäisi tuoda taas meille, vaikka oli viime viikonlopunkin.
Kertokaa hyvät aaveemammat, miksi exät ovat niin mustasukkaisia aina, että yrittävät tahallaan sabotoida miehen uuden perheen elämää. Olimme suunnitelleet oman perheemme kesken lähtöä äitini tykö, mutta nyt sen joutuu jättämään, kun miehen lapsi tuodaan taas meille.
Kommentit (33)
No eihän lapsi ole mitään sukua äidilleni, mitä se siellä tekisi
ap
Saatanan akka :'D Poraa jo päähäsi, että SINULLA ei ole eikä tule olemaan mitään valtaa puuttua miehesi lapsen tapaamisiin.
Itsehän olet soppasi keittänyt. Lapsi on syytön teidän panoringin pyörimiseenne.
Sehän oli jo viime viikonloppuna, oi kauhea, sehän voi oppia vaikka tuntemaan isänsä.
Eihän se mieskään ole mitään sukua äidillesi. Ai mies kuuluu perheseen, ja miehen lapsiko ei siis kuulu?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:19"]
On sovittu kaksi kertaa kuukaudessa, että lapsi on meillä. Nyt oli vaihtanut työvuoroja ja tekee ensi viikonloppuna yövuoron ja lapsi pitäisi tuoda taas meille, vaikka oli viime viikonlopunkin.
Kertokaa hyvät aaveemammat, miksi exät ovat niin mustasukkaisia aina, että yrittävät tahallaan sabotoida miehen uuden perheen elämää. Olimme suunnitelleet oman perheemme kesken lähtöä äitini tykö, mutta nyt sen joutuu jättämään, kun miehen lapsi tuodaan taas meille.
[/quote]
Mä en jaksa enää tän tason idiotismia. Ei se exä varmaan mustasukkaisuuttaan työvuoroja vaihtanut. Jos sun elämäs menee sekaisin tuollaisesta niin kannattaa unohtaa koko uusperhe, ties mikä hirviöämmä susta vielä kehittyy. Mun lasten isä oli heidän kanssaan kesällä viikkoja, kustaa heitä harva se päivä harrastuksiin, ja tapaa VÄHINTÄÄN kahtena viikonloppuna kuussa. Eikä syy taida olla se että mä olisin mustasukkainen. Syy on se, että hän on lastensa isä ja rakastaa heitä ja haluaa olla heidän arjessaan mukana. Se että isä saa olla lapsensa kanssa vain joka toinen viikonloppu on todella vähän, sekä isälle että lapselle. Itsekkyys, surkea itsetunto tai sun mustasukkaisuutsi ovat kaikki erittäin huonoja lähtökohtia teidän uusperheellenne. On pelkästään hieno asia jos isä näkee lastaan useammin ja vanhemmat voivat joustaa. Lapsen kanssa elämä on muutenkin hetkessä elämistä, kaikki ei todellakaan mene aina sn mukaan kuin suunnitellaan. Jos olet miehen kanssa, lapsihan on osa perhettäsi= sukuasi. Jos et tätä älyä, toivottavasti mies älyää jättää sut.
Onko jokainen ketjun äideistä valmis tekemään saman jos sen uuden miehen lapset tulevat heille koska näiden äiti on vaihtanut työvuoroja? Ovatko uuden miehen lapset aina tervetulleita ja kohdellaanko heitä hyvin?
mun mielestä äiti olis voinu mummom tms kotiinsa "omana" viikonloppunaan eikä sysätä automaattisesti isälleen. muakim v tuttais
Varmasti äiti tahalleen työntää lastaan sun luokse :D
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:49"]
Onko jokainen ketjun äideistä valmis tekemään saman jos sen uuden miehen lapset tulevat heille koska näiden äiti on vaihtanut työvuoroja? Ovatko uuden miehen lapset aina tervetulleita ja kohdellaanko heitä hyvin?
[/quote]
Mielestäni silloin ei ole riittävän kypsä aikuinen uusperheeseen. Kaikkien osapuolten tulee olla valmiita tarvittaessa puolin ja toisin joustamaan asioissa. Minä en käsitä, miten mustasukkaisuuteen liittyy se, että äiti vaihtoi työvuorojaan? Ja olen samaa mieltä, että miehesi tapaa lapsiaan yllättävän vähän verrattuna siihen, mitä eroisät nykyään yleensä.
kyllähän se isä on ensisijainen "hoitaja", jos tarvitsee yllättäen lapselle hoitajaa. sitten kysytään muilta jos isälle ei käy. eli miehesi olisi voinut kieltäytyä jos olisi halunnut... meillä lapsi asuu minun luona ja isä näkee useita kertoja viikossa, jotta lapsen ja isän suhde kärsisi mahd. vähän.
meillä ei kumpikaan suostuis siihen, että isä ja lapsi näkevät toisiaan vain kahesti kuukaudessa, älyttömän vähän!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:25"]
No eihän lapsi ole mitään sukua äidilleni, mitä se siellä tekisi
ap
[/quote]
Mun äiti hoitaa veljeni lapsipuolia. Ihan samalla tavalla kuin heidän yhteisiä lapsiaan. Jollei tietäis niin luulis niiden olevan äitini lapsenlapsia. Ja kai ne lapsetkin kokee äitini mummokseen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:09"]
kyllähän se isä on ensisijainen "hoitaja", jos tarvitsee yllättäen lapselle hoitajaa. sitten kysytään muilta jos isälle ei käy. eli miehesi olisi voinut kieltäytyä jos olisi halunnut... meillä lapsi asuu minun luona ja isä näkee useita kertoja viikossa, jotta lapsen ja isän suhde kärsisi mahd. vähän.
[/quote]
Kuullostaa hienolta. En tiedä onko sinulla uutta miestä, mutta toimiiko sama tosinpäin? Eli jos tällä on lapsia niin saavatko he olla teillä jatkuvasti jotta isäsuhde ei kärsi? Jos vastaus on kyllä, hienoa, jos ei niin tekopyhää.
Sellasta se on uusperheessä. Siihen on vain totuteltava tai jätettävä leikki sikseen, lapsilla nyt vaan on oikeus omaan vanhempaan.
t.lähi-äitipuoli
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:49"]
[/quote]
Mielestäni silloin ei ole riittävän kypsä aikuinen uusperheeseen. Kaikkien osapuolten tulee olla valmiita tarvittaessa puolin ja toisin joustamaan asioissa. Minä en käsitä, miten mustasukkaisuuteen liittyy se, että äiti vaihtoi työvuorojaan? Ja olen samaa mieltä, että miehesi tapaa lapsiaan yllättävän vähän verrattuna siihen, mitä eroisät nykyään yleensä.
[/quote]
No kohteliasta on ainakin kysyä ensin että onhan ok jos se etälapsi tulee ekstrayöksi ennenkuin menee vaihtamaan mitään työvuoroja. Kyllä mekin joustetaan useimmiten kun miehen ex jotain joustoa pyytää, mutta ei me nyt passissa jatkuvasti voida olla ja meilläkin on sovittuja menoja.
Niin monesti täällä av:lla on haukuttu etäisät, jotka lyhyellä varoitusajalla peruvat sovitut tapaamiset, ja lähiäiti sitten joutuu tinkimään jo sovituista menoistaan. Eikös tässä ole kyse vähän samasta asiasta, mutta toisin päin?
Joskus niitä työvuoroja voi olla pakko vaihtaa. Ei se välttämättä kiusallaan ole niin tehnyt.
Jos uusperheleikkiin on lähtenyt mukaan, olisi ihan suotavaa hyväksyä puolison lapset osaksi perhettä. Minusta siihen kuuluu myös isovanhemmilla käynti, molemmin puolin.
Kertoo ap:n asenteesta tuo, että miehen lapsi jätetään ulkopuolelle. Olethan myös muistanut syyttää lasta mummolaan menon peruuntumisesta ja kovaan ääneen voivotellut päälle?
Jos vaikka ottasitte sen MIEHESI lapsen mukaan äitisi luo?? Pistää vituttaan tuollaiset akat.