Saako kaupunginasuntoa erotilanteessa, jos ok-talo?
Eli pitäisi erota, edes asumuseroon alkuun... onkohan mitään toivoa saada kaupunginasuntoa (pk-seutu), jos tilanne on se, että kun arvioi talon arvon miinus lainat, niin minun osuuteni siitä olisi tod.näk. kuitenkin enemmän kuin se varallisuusraja kaupungin asuntoon?
Ottaako kaupunkin ollenkaan huomioon ns. sosiaalisia perusteita, eli jos pitäisi kiireesti päästä muuttamaan pois alkoholistimiehen luota lasten takia, ja alueella ei ole mitään muita vuokra-asuntoja kuin ne pari kaupungin yhtiötä?
En haluaisi missään nimessä repiä lapsia alueelta pois.
Sitähän ei tiedä edes, mihin hintaan talo menisi kaupaksi ja lähinnä että menisikö ollenkaan. Ja lisäksi mies kieltäytyy myymästä ja puhumasta aiheesta, eli vaihtoehtoa ei taida oikein olla kuin lähteä vain ensin että se tajuaa...
Mietin että kannattaako hakea edes vai onko vain "noloa"... kun pitää laittaa kuitenkin arvioitu talon arvo ja ei kai sitä ihan tajuttomasti voi aliarvioida... ja sitten pitäisi olla kaikkia todistuksia...
ja jotenkin noloa kirjoitella julkisiin papereihin jotain sepustuksia meidän tilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:12"]
Ähh, osaan itsekni kaivaa nuo netistaä, ja edelleen kyse ei ollut Helsingistä.
Ja tilanne on sellainen että lasten kannalta on haitallinen, eli kyllä tämä tilanne on kiireellinen - jos on ero tuloillaan ja ositusta ei vielä ole tehty niin käytännössähän mä olen asunnoton, jos ei voi saman katon alla enää asua.
Vai pitääkö mun lastensuojeluasiakkaaksi alkaa? Kerran ne jo kävikin kun miehestä oli tehty ilmoitus, mutta se puhui niin nätisti että tädit meni lankaan (tai eivät tajunneet siis selvittää kaikkea).
Aiemmin kun olen täällä jotain valottanut niin kaikki on olleet että lähde ja muuta pois, ja nyt sanotaan että en mä mitään asuntoa tartte ja ei ole kiire. Ootte ihania.
ap
[/quote]
Itsehän sinä olet elämästäsi vastuussa, eikä av palsta. Ehkä jossain muualla saa asunnon helpommin kuin pääkaupunkiseudulla.