Tuleeko sulle joskus sellainen tunne, että (Ennakkokäsityksistä)
kun tapaat uuden ihmisen, niin se jo lähtökohtaisesti inhoaa sua. Eli ennen kuin olet vaihtanut sanaakaan, näet jo toisen naamasta, että et ole miellyttävää katseltavaa tai toisella on jo joku vahva ennakkokäsitys susta ulkonäön perusteella.
Lopulta kuitenkin tulet toimeen tämän ihmisen kanssa ihan hyvin.
Minkälainen ulkonäkö pitää olla, että herättää vahvoja ennakkoluuloja? Minkä näköisiä ihmisiä kohtaan sulla on ennakkoluuloja?
Kommentit (6)
Mä kyllä myönnän, että todella hyvännäköisä miehiä kohtaan mulla on ennakkoluuloja. Kuvittelen niiden olevan jotenkin omahyväisiä, vaikka en ole edes vaihtanut sanaakaan :D
Joillain nyt vaan näyttäis naama olevan nurinpäin vaikka oikeasti ovat ihan mukavia.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:41"]
Joillain nyt vaan näyttäis naama olevan nurinpäin vaikka oikeasti ovat ihan mukavia.
[/quote]JOo määki tiedän tällaisen ihmisen. Suupielet aina alaspäin, mutta oikeasti on ihan mukava.
Ei tule noin, vaan ihan päinvastoin. Eli tapaan jonkun ihmisen, joka joko muistuttaa ulkoisesti jotain mun tosi hyvää ystävää/tuttua tai tyypillä on jonkun kivan ystäväni nimi. Alan vaistomaisesti pitää kyseisestä ihmisestä, ja koen jotain ihme "tuttuutta" häneen. Myöhemmin usein huomaankin, että tyyppi ei (tietenkään!!!) ole niin kiva kuin hassuuksissani oletin, vaan saattaa olla jopa tylsä ja vastenmielinen.
Joo ja joskus myös toisinpäin, että joku innostuneen oloisena tulee juttelemaan, mutta sitten pettyy, kun olenkin estynyt ja masentunut.
Liian hyvännäköisiä miehiä kohtaan minullakin on ennakkoluuloja ja joskus myös nukkemaisesti laittautuvia kauniita naisia kohtaan.
Joo. Minulle on sanottu, että näytän ylimieliseltä, mutta kun minuun tutustuu niin selviää etten ole. En ole sosiaalinen ihminen (en "osaa" tutustua uusiin ihmisiin), ehkä syrjäänvetäytyvyyteni tulkitaan siis ylimielisyydeksi. Tuttujen ihmisten kanssa olen iloinen ja nauravainen.