Voinko pyytää työpisteen vaihtoa työkaverin hajun takia
Ongelma on tupakalla käyvä työkaveri, joka tupakkataukojensa jälkeen haisee ihan hirveän pahalle. Normaalistikin haju vähän haittaa, mutta ei tulisi mieleenkään siihen normaalisti puuttua. Nyt olen raskaana, joten kaikki hajuärsytykset on todella herkässä ja työkaverin haju saa mut oksentamaan. Oksennuksen jälkeen olo on aika hutera ja työn teosta ei tahdo tulla mitään, joten tämä todellakin vaikuttaa työn tekooni.
Raskaus on vielä ihan alussa ja en ole siitä työpaikalla kertonut, mutta kohtahan on toki kerrottava ja ei mulla mitään erityistä syytä ole kertomista pitkittää. Toisaalta en ole vielä halunnut puhua, kun on niin alussa vasta.
Kehtaisinko kysyä pomolta paikkaa jostain muualta? En halua mitenkään syyllistää työkaveria tai mollata häntä, mutta ei sekään voi olla kohtuullista, että mä oksentelen työkaverin takia. Mitä sanoa tälle työkaverille? Haiset niin pahalle, että en voi oksentamatta tässä olla? Voisiko asian pyytää hoitamaan hienotunteisesti niin, että työkaverille ei sanota paikan vaihdon todellista syytä? En oikein näe tätä sairasloman perusteenakaan.
Tottakai!