Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kädetön olo (joukkueurheilua... ja sosiaalisia suhteita)

Vierailija
24.08.2014 |

Tyttö pelaa joukkueessa. On pelannut kohta vuoden verran. Osa porukasta on pelannut pidempään ja osa aloittanut vasta viime keväänä. 

Pelit menneet enimmäkseen kokemuksen piikkiin, mutta toisaalta joukkueessa nyt on suurin osa porukasta nuorempia kuin vastustajat johtuen siitä, että tässä on yhdistetty kaksi ikäluokkaa ja pelaavat niitä vanhempia vastaan useimmiten. 

Viime aikoina on tyttö tullut itkusilmin useammin kuin kerran harkoista kotiin. Tykkää hirveästi pelaamisesta, mutta joukkueeseen on muodostunut ihme kuppikuntia, eikä tyttö tunne oikein kuuluvansa mihinkään. Lisäksi nää paremmat pelaajat sitten arvostelevat kärkkäästi muiden pelaamista ja esim. tiedossa on, että parilla osa-alueella meidän tytöllä on vielä treenaamista aika paljon ja siihenkös sitten tulee kommenttia vähän joka harkoissa... Valmentajan mukaan tyttö on kehittynyt huimasti kesän aikana, mutta taas tuli tänään parkuen kotio, kun ei mitään osaa, eikä opikaan.... *huoh* 

Tyttö itse kielsi ehdottomasti kertomasta kenellekään (valmentajille). Toki kuuntelen, mutta en oikein tiedä mitä sanoa. Ei auta vaikka toistelisin valmentajan kertomia positiiviisia juttuja. Itse en tekniikoista ymmärrä, enkä tiedä milloin menee metsään ja milloin ei, kun en ko. lajia osaa itse pelata kuin auttavasti :D 

Tai sitten tytöllä on muuten vaan joku kausi, kun ei mikään suju, ainakaan omassa päässä. Koulussa meinaan vähän samansorttista ongelmaa... Välkällä pelannut vuosikauden futista poikien kanssa ja nyt ei sinnekään voi mennä, kun yks poika sano, ettei osaa tarpeeksi hyvin (vai liekö vika siinä, että on tyttö?) luokan tytöistä joku kuulemma puhuu selän takana jotain pahaa (toinen luokkakaveri oli kertonut) jne... 

En tajua mitä mun pitäis tehdä vai ei mitään. Kuuntelen vaan?

Yksi hyvä ystävä on kuitenkin, luojan kiitos. Tosin ovat kuulemma sitten keskenään niitä outsidereita... 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu kuitenkin valmentajan kanssa, joukkulajeissa ei tarvita noita kuppikuntia! Valmentaja ja joukkueenjohtaja voi puuttua tuohon asiaan ihan anonyymisti, eli tyttö ei nouse tapetille asiasta. Koulun kohdalla voisit laittaa vaikka Wilman kautta kyselyä opelle ja hieman kertoa millaisia tuntemuksia lapsella on.

Vierailija
2/2 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee vaan vissiin vartoa taas hetken aikaa ennenkuin alkaa puhumaan. Tuo tyttö ei anna varmaan ihan äkkiä anteeksi jos "taas meen sotkemaan" muita aikuisia tähän juttuun... No joo, oon saattanut pyytää joskus opea vähän seurailemaan tilannetta joitain vuosia sitten (ihan eri juttu). Tyttö ei oikein tykännyt... :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan