Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta ok jättää pieni lapsi exän pihaan ilman että

Vierailija
24.08.2014 |

varmistat kenenkään olevan kotona? Mitään kellonaikaa ei olisi sovittu lapsen palauttamiselle ja et olisi viitsinyt edes lukea viestejäsi, joissa exä kysyy kellonaikaa lapsen tulolle ja kertoo olevansa kaupassa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan.

Vierailija
2/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ok, mutta minun eksän mielestä on.

Vierailija
4/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:12"]

Minkä ikäisestä kyse?

[/quote]

7-vuotiaasta. ap

Vierailija
5/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Ilmentää ehkä tuskaa, vihaa, loukkaantumista, väsymystä, masennusta, kyvyttömyyttä kohdata, typeryyttä tai voimattomuutta. Mutta on tietysti sovittava, ettei enää ikinä näin tee.

Vierailija
6/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästyikö lapsi vai oliko ok? 7-vuotiashan voi olla kotonaan kyllä hetken yksin. Oliko avain?

Vierailija
7/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ja siinä. Kouluikäisellä on yleensä avain ja joutuu koulupäivänkin jälkeen olemaan kotona yksin.

Vierailija
8/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa avutonta toimintaa. Ja se joka kärsii on lapsi.

Vierailija
9/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:16"]

Pelästyikö lapsi vai oliko ok? 7-vuotiashan voi olla kotonaan kyllä hetken yksin. Oliko avain?

[/quote]

Nyt ei ollut avainta mukana ja lapsi oli erittäin hätääntynyt. Tuli potkarilla vastaan kyyneleet silmissä, kun oli lähtenyt etsimään minua. ap

Vierailija
10/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, joka toi lapsen olis pitänyt soittaa sille, joka ei ollut ottamassa vastaan. Ihmetouhua, jos ei pystytä soittamaan ja puhumaan lapseen liittyvistä asioista.

Vierailija
11/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:21"]

Sen, joka toi lapsen olis pitänyt soittaa sille, joka ei ollut ottamassa vastaan. Ihmetouhua, jos ei pystytä soittamaan ja puhumaan lapseen liittyvistä asioista.

[/quote]

Joo, ei vastannut viestiini kun kysyin kellonaikaa. Sitten kyllä vastasi, kun soitin kertoakseni mitä on tapahtunut. Olen pyytänyt aiemminkin, että ilmoittaisi mihin aikaan lapsen tuo, mutta jotenkin se on exälle vaikeaa :( ap

Vierailija
12/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma. Ex pudottaa lapset autosta, hyvä että vauhdin hiljentää, ei mitään breafingiä esim. viikonlopun terveystilanteesta tms. Toisella krooninen sairaus, oirehtii toisinaan pahasti, ja olisi aiheellista tietää minunkin jotta voisin kertoa lääkärille.

vähän ohi aloituksen, mutta siis ei ole OK. Pitäisi jo lapsellekin osoittaa perusturvallisuuden nimissä, että yhteistyö sujui ja viesti kulkee.

Vierailija
13/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei saa jättää noin heitteille. Mikä valuvika teissä aikuisissa on, että tuollainen käy edes mielessä? Lapsista on aina huolehdittava, niitä ei saa jättää oman onnensa nojaan.

Mitä tahansa saattaa sattua. Vaihtojen pitää tapahtua aikuis(t)en valvonnassa.

Vierailija
14/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole normaalitilanne 7-vuotiaalle niin kuin esim. koulusta tulo tyhjään kotiin. 7-vuotias tietää, ettei äiti ole kotona ja että tulee kohta ja että nyt on aika tehdä läksyt. Sen sijaan tuo, että jätetään tyhjään pihaan ihmettelemään, onko äiti ollut onnettomuudessa ja joutunut sairaalaan, on julmaa lasta kohtaan.

Minä ottaisin yhteyttä lastenvalvojaan ja kysyisin, miten asiassa voi edetä. Aika nuivia nuo lastenvalvojat kyllä on eivätkä useinkaan ajattele lainkaan lapsen parasta, ainoastaan etän oikeutta tehdä mitä lystää.

Vierailija
15/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 7v ei olisi mennyt paniikkiin.oisi varmaan jääny pihalle leikkimään tai mennyt kaverille käymään ja tullut myöhemmin katsomaan joko olen kotiutunut

Vierailija
16/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Pönttö eksä...

Vierailija
17/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta exän mukaan tämä on minun vikani, koska laitoin whatsapp-viestiä ja hän ei kuulemma niin usein lue niitä: olisi pitänyt laittaa tekstaria tai soittaa. Tämä siitäkin huolimatta, että whatsapp on pääasiallinen viestintäkanavamme. Näin sai siis käännettyä minun syykseni sen, että on dumpannut kellekään ilmoittamatta lapsen pihaan. ap

Vierailija
18/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:16"]

[/quote]

Nyt ei ollut avainta mukana ja lapsi oli erittäin hätääntynyt. Tuli potkarilla vastaan kyyneleet silmissä, kun oli lähtenyt etsimään minua. ap

[/quote]

voi, sellaista jälkeä sitten...

Vierailija
19/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:32"]

Oma 7v ei olisi mennyt paniikkiin.oisi varmaan jääny pihalle leikkimään tai mennyt kaverille käymään ja tullut myöhemmin katsomaan joko olen kotiutunut

[/quote]

Kiva, jos teillä on oikein testattu tuollaista tilannetta, että osaat noin varmasti kertoa. Ja vaikka olisikin noin, niin minun lapseni ei ole sama asia kuin sinun lapsesi. Ei tässä nyt ole kyse siitä, että lapsen olisi pitänyt pystyä olemaan reipas. Sairas ajatuskin. ap

Vierailija
20/25 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmiset kuvittelevat, että vastuu lapsista puolittuu kun erotaan? Olen ihan liikaa nähnyt perheitä, joissa lapset eivät saa edes tulla toiselle vanhemmalleen, kun "ei ole mun hoitovuoro". Itse olen huolissani lapsistani 24h päivässä, enkä osaa kuvitella, että ero muuttaisi minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän