Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei saatana. Pesinpä sitten älypuhelimen pyykkikoneessa...

Vierailija
24.08.2014 |

Onko toivoa, että toimisi vielä.. osat irrallaan kuivattelen nyt sitä. Firman puhelin vielä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:51"]

Jossain kuulin neuvon, että osia voisi yrittää kuivatella kuivassa riisissä. Riisi imee veden.

[/quote]

Puhelin on mennyt todennäköisesti oikosulkuun veden takia, ja siellä on todella herkkiä komponetteja jotka hajoaa pienestäkin oikosulusta. Se, että puhelimen saa kuivaksi harvoin sitä enää pelastaa.

Vierailija
22/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Just laitoin miehen työhousut koneeseen ja pakko oli munkin käydä katsomassa, että en kai vaan mäkin unohtanut miehen työpuhelinta sinne. :-/

Huhhuh!!! Onneksi ei ollut, ihan kerkesin säikähtämään!!! ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä olisi uskonut että mies unohtaa puhelimen taskuun kun on aina niin tarkka.. nyt huutaa ja raivoaa kun minä mokasin :( ja ite oli housut heittänyt pyykkikoriin. Ap.

Vierailija
24/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:10"]No enpä olisi uskonut että mies unohtaa puhelimen taskuun kun on aina niin tarkka.. nyt huutaa ja raivoaa kun minä mokasin :( ja ite oli housut heittänyt pyykkikoriin. Ap.

[/quote]

Ai sullakin miehen työpuhelin. Voi itku! Otan osaa! Meilläkin olisi ollut sama episodi edessä jos ois ollu miehen puhelin siellä taskussa. :-/

-16

Vierailija
25/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:40"]

Johtuuko sen korvaamaan?.. vahinkohan tämä oli mutta..:/ ap.

[/quote]

Lain mukaan joutuu, koska kyseessä on selvästi tuottamuksellinen vahinko. Se on sitten eri asia, että vaatiiko työnantaja korvausta.

Vierailija
26/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on nykyaika, kun puhelin on omistajaansa älykkäämpi.

Vierailija
27/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy se sitten varaosiksi, jos lasi ei ole hajonnut. Itse ostaisin samsung s3: n kuoret, jos jollain olisi ehjät.

Vierailija
28/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisissä voi yrittää kuivattaa, mutta tässä tapauksessa luulen, että se linkoaminen on tehnyt enemmän haittaa. Ja melko kauan se siellä vedessäkin on ollut, PESUAINEvedessä. Tais olla niin, että makeassa vedessä uinutta kännykkää voi yrittää pelastaa.

Vierailija
29/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 19:13"]

Myy se sitten varaosiksi, jos lasi ei ole hajonnut. Itse ostaisin samsung s3: n kuoret, jos jollain olisi ehjät.

[/quote]

Eiköhän EBAY:stä löydy kuoret halvalla puhelimeesi.

Vierailija
30/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelin on ollut päällä koneeseen mennessään, on riski hajoamiseen suurempi. Virtapiirit rikkoutuvat helposti jos niissä on virtaa kun joutuvat kosketuksiin veden kanssa, mikä siis aiheuttaa oikosulun. Lisäksi pinnalle kertyneet pesuainejäämät ja hanavedessä olevat epäpuhtaudet, kalkki ym. voivat aiheuttaa toimimattomuuden. Periaatteessa puhelin tulisi nyt puhdistaa tislatulla vedellä, ja sen jälkeen kuivata huolellisesti parin viikon ajan, jotta selviytyminen olisi todennäköisintä. Jos puhelinta yrittää laittaa kosteana päälle, tai se on ollut päällä koneeseen mennessään, se on todennäköisesti entinen laite.

Vierailija
31/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pesi kerran navigaattorin. Laittoi kissanhiekkaan pitkäksi aikaa, sen jälkeen toimi taas.

Vierailija
32/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen, mitä muita vesitiiviitä puhelimia on kun samsung galaxy s5? Joo ei sekään varmaan pesukonetta kestä mutta lavuaariin sen voi heittää = ei normaali käytössä voi kastua niin paljon, että hajoaa.

Vierailija
33/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhelin sinulle luontaisetu? Eli onko palkkakuitissasi puhelinetu €20, josta maksat veroja? Jos on, niin firman pitää sitten tarjota sulle se puhelin, ihan sama kuka sen edellisen rikkoi. Kukas sitä veroja maksaisi itse ostamastaan puhelimesta..

Vierailija
34/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 19:25"]

Tästä tuli mieleen, mitä muita vesitiiviitä puhelimia on kun samsung galaxy s5? Joo ei sekään varmaan pesukonetta kestä mutta lavuaariin sen voi heittää = ei normaali käytössä voi kastua niin paljon, että hajoaa.

[/quote]Samsung xcover

Vierailija
35/35 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 19:21"]Jos puhelin on ollut päällä koneeseen mennessään, on riski hajoamiseen suurempi. Virtapiirit rikkoutuvat helposti jos niissä on virtaa kun joutuvat kosketuksiin veden kanssa, mikä siis aiheuttaa oikosulun. Lisäksi pinnalle kertyneet pesuainejäämät ja hanavedessä olevat epäpuhtaudet, kalkki ym. voivat aiheuttaa toimimattomuuden. Periaatteessa puhelin tulisi nyt puhdistaa tislatulla vedellä, ja sen jälkeen kuivata huolellisesti parin viikon ajan, jotta selviytyminen olisi todennäköisintä. Jos puhelinta yrittää laittaa kosteana päälle, tai se on ollut päällä koneeseen mennessään, se on todennäköisesti entinen laite.

[/quote]

Mulla oli työnantajan iphone repun sivutaskussa kaatosateessa pari vuotta sitten. En tajunnut, että sivutaskuun kertyi vetoketjun kohdasta vettä, joka ei sitten läpäissytkään repun kangasta. Puhelin siis lillui vesilätäkössä siellä taskussa. Hädissäni testasin heti, että toimiiko, ja jotain eloa siinä oli. Ei kuitenkaan varmaan tykännyt märkänä käynnistelystä ja simahti nopeasti. Sain sitten uuden tilalle, ei kotvausvelvoitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän