Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vau mikä työpaikka!! Mia Keinänen!!

Vierailija
24.08.2014 |

"Työhön valittavan henkilön tulee olla luotettava, rauhallinen, tarkka ja yhteistyökykyinen sekä hyvin lasten kanssa toimeentuleva. Työaika tulee olemaan noin 40 tuntia viikossa (maanantai-sunnuntai sopimuksen mukaan), mutta alkaen aluksi osa-aikatyönä. Kokonaispalkka on 1 154 euroa kuukaudessa kokopäivätyöltä ja se muodostuu rahapalkasta, mahdollisesta asunto-osuudesta ja ravinnosta. Aluksi työn ollessa osa-aikaista palkka on 53,67 euroa päiväpalkkana tai 6,71 euroa tuntipalkkana."

http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8532735_fi.htm#.U_nMwjkn-n9.facebook

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:47"]

Uskomatonta.. No varmaan joku norjalainen aupair tohon tarttuu.

[/quote]

Luulen että tehtävään halutaan nimenomaan suomalainen juuri palkkatasosta johtuen. Ja Norjassahan on varmaan tosi paljon suomenkielentaitoisia nuoria... Joku virolainen voisi varmaan täyttää kriteerit ja suostuakin?

Vierailija
42/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:33"]

:(

Kokonaispalkka on 1 154 euroa kuukaudessa kokopäivätyöltä ja se muodostuu rahapalkasta, mahdollisesta asunto-osuudesta ja ravinnosta.

[/quote]

Kuulostaa suurinpiirtein että etsivät koiraa. Eivätkös eläimet saa yleensä ravintoa? :D Kuulostahaan se toki paremmalta kuin einespalkka. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmaduuni!

Vierailija
44/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:47"]

Uskomatonta.. No varmaan joku norjalainen aupair tohon tarttuu.

[/quote] No ei taatusti ainakaan norjalainen. Norjassa on tuplasti palkkataso Suomeen verrattuna. Suomalaista orjaa nyt haetaan. tai sitten niillä on joku jo kiikarissa joka pitää saada palkata alle sopimusten.

Vierailija
45/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä nyt laitan tänne mun "CV:n pähkinänkuoressa", niin voisitteko arvon kanssasisaret kertoa, kelpaisinko näillä meriiteillä? :) En siis laita vielä, mutta jos joku haluaa, niin.......

Vierailija
46/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi reilumpaa ottaa ihan vain au pair? Vaikka tosin sitten tunnit tulee täyteen nopeasti ja vapaa päiviä oktava kaksi.

Vierailija
47/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän vois joku lähettää Lauralle...

Ihan ravintoa joutuu työntekijälle antamaan, työnantajan riistämistä.

Vierailija
48/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin 14-vuotias niin tuttava perhe osti minut kesä-elokuuksi au pairiksi. Koska olin köyhästä perheestä, niin minut oli helppo houkutella sinne korpeen asumaan. Sain 100mk päivä, ja sihen sisältyi vuorokauden ympäri lasten hoitoa, ja kaikki kotityöt, viikottainen ruohonleikkaus (3000 neliön tontti), ja toisinaan heidän kaverinsakin toivat lapset minulle hoitoon. Sain myös konkreettiset huudot jos olin leikannut ruohon väärin tai jättänyt astianpesukoneen tyhjentämättä.

Vanhempien laivaristeilyn ajan olin kolmen pienen lapsen kanssa yksin, ja yksi lapsista oli Fas-sijoituslapsi. Mitään kokemusta minulla ei ollut erityislapsista tai oikeastaan muistakaan lapsista. Perhe maksoi palkkani etukäteen kerralla, siis suuren summan rahaa ja tuolloin minulla vielä piti olla työvuorot ja vapaatakin joskus. Käytännössä he kusettivat minut sinne maalle lähinnä piiaksi, ja tajusin että jos haluaisin pois niin minun täytyisi maksaa heille palkka takaisin. Olin kuitenkin antanut kaikki rahat jo äidilleni, joka oli juuri jäänyt meidän lasten yksinhuoltajaksi ja halusin työlläni auttaa.

Muistan sen ahdistuksen, pelon ja sen helpotuksen kun kerroin parin kuukauden jälkeen äidilleni millaiseen ansaan olin astunut. Äitini otti pienen lainan ja maksoi palkkani takaisin, ja tuolta perheeltä sain huonot suositukset ja kehotuksen olla hakeutumatta enää lastenhoito tehtäviin sillä he aikovat kertoa kuinka epäluotettava olen. Juu, olin kyllä, olin palanut loppuun jo kahdessa viikossa. Enkä hakeutunut lastenhoito alalle, enkä minnekään muuhun työhön missä olisi pelkoa orjuudesta. Kuulin myöhemmin että tuo perhe oli ottanut sijoitukseen ikäiseni teinitytön, josta siis saivat rahaa ja joka hoiti kesken jääneen työni. Muutama vuosi sen jälkeen tuo sijoitustyttö teki itsemurhan. Enkä väitä että se johtui tuosta perheestä, mutta voitte vaan kuvitella millaista perheettömällä, syrjäytyneellä teinillä on tuollaisessa paikassa missä aikuiset eivät välitä. Tuskin perhe ainakaan on toiminut pelastusrenkaana tytölle, lienee hukuttanut henkisesti kokonaan.

Tämän tarinani jaoin teille siksi, että tämä työpaikka ilmoitus nosti niskavillani pystyyn. Ei ole ihmisarvoiste työtä tuollaisilla ehdoilla, koskaan ei pidä "myydä itseään" työn takia. Siinä menee omanarvontunto ja itsekunnioitus. Ja painotan, että tapauksellani ei ole mitään tekemistä tämän ilmoituksen kanssa koska tapahtuneista on aikaa jo yli 20 vuotta.

Vierailija
49/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:48"]

Mut jos niillä on jo joku tietty kotiorja tiedossa, mutta täytyy laittaa tuo työpaikka julkiseen hakuun. Pari vuotta sitten oli kans tollasilla kummallisilla vaatimuksilla höystetty ilmoitus, ja joku selitti sen näin. Vaatimuksiksi laitetaan just sen tietyn henkilön ominaisuudet, kielitaito ja työkokemus.

[/quote]

Höpö höpö! Jos yksityishenkilö haluaa palkata tietyn henkilön, miksi ihmeessä paikka pitäisi laittaa julkiseen hakuun?!

Vierailija
50/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn kuvauksen mukaan tehtävästä pitää maksaa palkkaa vähintään yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen palkkaluokan G14 (Palkkaryhmä B, perustehtävät) mukaan (pääkaupunkiseudulla 1751,63 euroa/kk) + kielilisää hieman. Työ kuulostaa kuitenkin sen verran itsenäiseltä, että varmaan kuuluisi maksaa palkkaryhmän C mukaan (palkkaluokka G17 = 1878,12).

Vierailija
51/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:48"]

Mut jos niillä on jo joku tietty kotiorja tiedossa, mutta täytyy laittaa tuo työpaikka julkiseen hakuun. Pari vuotta sitten oli kans tollasilla kummallisilla vaatimuksilla höystetty ilmoitus, ja joku selitti sen näin. Vaatimuksiksi laitetaan just sen tietyn henkilön ominaisuudet, kielitaito ja työkokemus.

[/quote]

Höpö höpö! Jos yksityishenkilö haluaa palkata tietyn henkilön, miksi ihmeessä paikka pitäisi laittaa julkiseen hakuun?!

[/quote]

Jonkun työluvan takia? Palkkatuen takia?

Vierailija
52/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:31"]

Laitoin tuonne jo hakemuksen. Minulla on riittävä pätevyys kyllä, ja tarpeeksi kokemusta myös lastenhoidosta. Olen varma, että minut valitaan. Turha teidän muiden on edes haaveilla kiilaavanne edelleni!

[/quote]

Mä tulen saamaan tuon duunin! Vai mitä arvelette? Olen aiemmalta koulutukseltani erikoissairaanhoitaja, sitten suoritin maisterin tutkinnon. Työkokemusta on todella monta vuotta. Osaan suomea, ruotsia, englantia ja jonkin verran myös norjaa. Olen kasvattanut suurperheeni lapset jo aikuisiksi, joten kyllä löytyy kokemusta lastenhoidosta. Olen hyvä ruoanlaittaja, ja hoitoalan opintojeni kautta tiedän mikä on terveellistä. Tuota asuntoetua mä en niinkään tarvitsisi, koska mulla on oma kämppä. Eli ottaisin sen osuuden rahana, mutta tuskin suostuvat. Sitten mulle tulee vaikeuksia maksaa omat asumiskuluni, mutta ehkä siitä selviää.. Mitä luulette, saanko duunin? :D

Vierailija
53/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:01"]

Eikö olisi reilumpaa ottaa ihan vain au pair? Vaikka tosin sitten tunnit tulee täyteen nopeasti ja vapaa päiviä oktava kaksi.

[/quote] Ilmoituksessa edellytetään myös aika ajoin valmiutta sunnuntaityöhön. Maksaakohan Mia Keinänen lain vaatiman pyhätyökorvauksen?

Vierailija
54/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä törkeetä! Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajien tuntipalkkakin on 8,2-8,4 euroa tunnilta ja lisäksi sunnuntailta tuplapalkka.

Vierailija
55/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verratkaapa tähän ilmoitukseen:

"Etsimme vastuuntuntoista ja reipasta, aktiivista ja savutonta vähintään 18-vuotiasta nuorta, joka olisi valmis olemaan meillä noin vuoden syyskuusta alkaen.

Olemme aktiivinen ja liikunnallinen perhe, ja pidämme matkustelusta ja ruuanlaitosta.

Apua tarvitsemme lähinnä lasten (5, 8, ja 11) aamutoimiin ja iltapäiviin viikolla, lisäksi aupair on myös lasten kanssa kotona jos he ovat sairaita eivätkä voi mennä kouluun.

Meillä käy siivooja, ja odotamme aupairin osallistuvan muihin kotitöihin muiden perheen aikuisten tapaan. Viikonloput ja illat ovat yleensä vapaat.

Aupairilla on oma huone (noin 16 m2), johon kuuluu oma wc, erillisessä kerroksessa. Asumme vihreällä omakotialueella lähellä Brysselin keskustaa.

Maksamme kielikurssin ja lipun julkisiin, sekä tietysti asunnon ja ruuan, lisäksi maksamme 450 EUR kk taskurahaa.

Teemme sopimuksen ja rekisteröimme aupairin kunnantalolla eli aupair ei ole meillä "pimeästi".

Toivoisimme että aupairin äidinkieli olisi suomi tai saksa (perheen kotikielenä ovat suomi, saksa ja englanti, ja lisäksi kaikki perheessä puhuvat myös ranskaa), ja että hän puhuisi äidinkieltään lasten kanssa. Englannilla pärjää hyvin Brysselissä.

Meillä on aikaisemmin ollut yhteensä kuusi aupairia, joista kukin on viihtynyt meillä noin vuoden, ja kiinnostuneet voivat myös olla heihin yhteydessä kuullakseen millaista meillä on olla aupairina.

Hakemukset sähköpostilla osoitteeseen: maria_lensu@hotmail.com "

Selvästi reilumpi kehys.

Vierailija
56/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:33"]

on kyllä törkeetä! Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajien tuntipalkkakin on 8,2-8,4 euroa tunnilta ja lisäksi sunnuntailta tuplapalkka.

[/quote] Mutta he eivät saakkaan "asuntoetua" eivätkä "ravintoa"... :-)

Vierailija
57/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

+ ruuat tarvittaessa ja matkat.

Vierailija
58/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:41"]

[/quote]

+ ruuat tarvittaessa ja matkat.

[/quote] Nyt on niin paha tyyöttömyys että kaikkea sitten kokeillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä