Syksyä ja sadetta rakastavat, eikö kastuminen haittaa yhtään teitä?
Te ketkä rakastatte syksyistä sateista ja tuulista säätä, eikö teistä ole hankalaa ulkoilla tällaisella säällä kun kaikki vaatteet ovat aina läpimärkinä ja olo märkä ja kylmä? Vai oletteko ihan sisäihmisiä jotka vain fiilistelevät synkkää säätä peiton alla sateen ropinaa ikkunaan kuunnellen ja autolla kaikki matkat kulkien?
Kommentit (30)
22, ulkoiletteko lasten kanssa kaatosateessakin? Eikö silloinkaan ala vaatteet kastumaan läpi? Minkä merkkiset puvut sulla on ja onko ne hurjan kalliit?
Pukeutumisvinkkejä? Minulla on gore-tex-takki, mutta olen juuri aloittanut pari liikuntaharrastusta, ja sopiva varustus on vielä hakusessa:
-juoksu. Takissa tulee aika kuuma... Minkähänlaiset housut kannattaisi ostaa?
-pyöräilyssä takin kanssa samaa ongelmaa, lisäksi sade tuntuu menevän aina silmiin, mikä haittaa näkyvyyttä aika radikaalisti
Jos rakastaa syksyä, niin automaattisesti rakastaa kastumista? Ok.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:10"]Vettähylkivä tuulipuku on rankkasateelle "helppo nakki" kastella läpimäräksi. Hylkiminen auttaa vain kevyttä sadetta vastaan. Vedenhylkivyys pettää kun rankkasateen paineella kankaaseen iskeytyvät suuret pisarat pirstoutuvat ja tunkeutuvat kankaan läpi sisään kastelemaan sisävaatteet.
[/quote]
Kannattaa ehkä satsata laadukkaampiin vaatteisiin. Mulla on kunnon syystakki eikä varmasti päästä vettä läpi. Ja kyllä, on testattu.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:02"]
Oletko koskaan kuullut, että on olemassa kumisaappaita, sateenvarjoja ja sadetakkeja ja -housuja? Kuten ruottalaiset sanoo: "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder", jos joku valittaa kastumista.
[/quote]
Kuinka moni aikuinen kehtaa oikeasti lähteä ulos sadetakki ja -housut päällä jos on menossa kävellen tai pyörällä töihin, kauppaan tai asioille?
[/quote]
Ei siihen mitään sadevaatteita tarvitse. Ihan vaan vedenpitävä takki ja housutkin jos haluaa. Ja niitä ei kannata ostaa halpamarketista, vaan satsata oikeasti vedenpitäviin tuotteisiin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:32"]
-pyöräilyssä takin kanssa samaa ongelmaa, lisäksi sade tuntuu menevän aina silmiin, mikä haittaa näkyvyyttä aika radikaalisti
[/quote]
Minäkin kaipaisin vinkkejä työmatkapyöräilyyn. Sateella työmatkojen pyöräily on todellinen ongelma. Minulla on pyöräilyyn tuulipuku joka hylkii vettä ja hengittää. Se pitää kuivana pienessä sadekuurossa mutta kun alkoi sataa aivan kaatamalla niin tuntui alla olleen pelkän t-paidan kanssa miten vesi oikein valui hupun sisään ja pitkin rinnuksia ja selkää ja palelsi kauheasti kun kylmä sadevesi pääsi tuulipuvun sisään. Runsaassa kevätsateessa 10 kilsan matkalla tuli läpi kaikista vaatekerroksista alusvaatteisiin asti olo oli todella märkä ja kylmä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:02"]
Oletko koskaan kuullut, että on olemassa kumisaappaita, sateenvarjoja ja sadetakkeja ja -housuja? Kuten ruottalaiset sanoo: "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder", jos joku valittaa kastumista.
[/quote]
Kuinka moni aikuinen kehtaa oikeasti lähteä ulos sadetakki ja -housut päällä jos on menossa kävellen tai pyörällä töihin, kauppaan tai asioille?
[/quote]
Ei siihen mitään sadevaatteita tarvitse. Ihan vaan vedenpitävä takki ja housutkin jos haluaa. Ja niitä ei kannata ostaa halpamarketista, vaan satsata oikeasti vedenpitäviin tuotteisiin.
[/quote]
Mistä sitten ostat omat ulkoiluvaatteesi? Mikä merkki olisi hyvä muttei hirveän kallis? Mitä laitat päällesi jos joudut lähtemään ulos ja sataa kaatamalla?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mistä sitten ostat omat ulkoiluvaatteesi? Mikä merkki olisi hyvä muttei hirveän kallis? Mitä laitat päällesi jos joudut lähtemään ulos ja sataa kaatamalla?
[/quote]
Mulla on Rukka-merkkinen goretextakki. Tosin siihen ei päde tuo ettei olis kallis, nimittäin sitä se kyllä oli. Laitan sen takin, säästä riippuen sinne alle jotain, joskus t-paita, joskus vaikka huppari. Riippuu mihin olen menossa. Goretex-kengät, housut riippuu siitä mihin olen menossa. Lenkille ja kauppaan vedenpitävät tuulihousut, töihin esim farkut.
Itsekin lto:na ulkoilen lasten kanssa lähes säällä kuin säällä. Mulla on ohut, täysin vedenkestävä ohut ulkoilupuku (alle mahtuu fleeceä jos on kylmä) hupulla, lisäksi kumpparit. Ei ole ikinä alemmat vaatteet kastuneet. Talvella vedenkestävät pakkassaappaat ja vettä täysin kestävä kevyt, mutta lämmin laskettelupuku.