Minkä ikäisenä olet vienyt vauvan saunaan?
Meillä alle 4kk on käynyt hetken alle 70 asteessa.
Kommentit (16)
Meillä vauva (3,5kk) kylvetettin usein saunassa, ennen löylyjä. Tämä koska suihkuhuone oli todella kylmä.
Muistaakseni olin 26-vuotias silloin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:52"]
Muistaakseni olin 26-vuotias silloin.
[/quote]
Oliko oma vauva?
Minut vietiin 3 päivän vanhana ensimmäisen kerran saunaan ja heti kun vähänkin istumassa pysyin niin vedettömässä ammeessa (koska amme rikki) saunoin muiden kanssa. Ei ehkä nykypäivänä suositeltavaa, mutta ihan terve minusta on tullut :)
Olen vienyt vauvan saunaan 27-, 29- ja 34-vuotiaana. Silloin minulla oli vauva.
Olisiko ollut 4vko. Oikeasti saunassa on kyty kyllä 3-4 -kuisena mm. vauvauinnin jälkeen.
Heti, kun napanuoran pätkä on pudonnut.
Jossain 8-10 kk iässä ovat olleet hetken alalauteilla. Siitä sitten vähitellen pidempiä aikoja, ja kuumempaan totutellen. En halunnut pitää kiirettä, kun ystäväpiirissä oli useampi tapaus jossa lapsi oli alkanut pelätä saunaa ihan hillittömästi. Syynä se, että oli viety liian aikaisin ja kokemus oli ollut lapselle ikävä.
Pikkuhiljaa totuttamalla muutaman kk:n iässä. Ekoina kertoina istuttiin vaan alalauteella ja kuunneltiin kiukaan sihinää. Siitä pikkuhiljaa lämpöä nostettiin ja mentiin ylälauteelle istumaan. Kovia saunojia koko sakki.
Molemmat 3 kk ikäisenä, kun aloitettiin vauvauinti.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:24"]Molemmat 3 kk ikäisenä, kun aloitettiin vauvauinti.
[/quote]
Sama juttu. Tai esikoinen ei ollut vauvauinnissa, vein 5kk iässä. Toka meni vauvauinnissa 4kk iässä ja kolmas aloitti 3kk vauvauinnin.
2 viikon ikäisenä olin itse ensimmäisen kerran saunassa. Oma tytär 2,5 kk ei ole vielä ollut, mutta aion kyllä piakkoin viedä! En tietenkään koviin löylyihin.
Pitäisi kysyä, että minkä ikäisen vauvan olet vienyt saunaan.
Otsikon kysymykseen vastaan, että 25-, 27- ja 30-vuotiaana.
Sitähän ei suositella alle vuoden ikäisille, koska lämmönsäätelykyky on vielä huonompi kuin aikuisilla. Me käytettiin ensimmäistä kertaa n. 7kk iässä.
Nyt en ihan tarkkaan muista mutta olisko ollu noin 2kk kun käytiin kääntymässä. Nyt tyttö 3v ja tahtoo itse välillä saunomaan, välillä vesileikit kivempia eikä malta lämpöön tulla.