Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee kynnet purukumimaisen pehmeiksi?

Vierailija
24.08.2014 |

Ei puutu kaliumia, kalsiumia, rautaa, D-vitamiinia, magnesiumia, B-vitamiinia eri muodoissa, ei kasvisruokaa, ei hyviä ruokaöljyjä. Oikeasti syön hyvin ja kasvispainotteisesti, täydennän loput purkista. Juon vettäkin 2-3l päivässä. Ei ole kynsisientä- Kädet ovat ihan terveen näköiset kaikin puolin ja kynnetkin nätin vaaleanpunaiset, ei kuoppia. Korkeintaan pitkittäiisä viiruja kuivien kynisnauhojen takia.

Viilaan kynnet lasiviilalla, pidin 2kk taukoa kynsilakan laitossakin. Mutta mikään ei auta, kynnet ovat kuin kuoriutuvaa nahkaa. Hajoavat kasvettuaan 1mm. Eivät lohkea, mutta liuskoittuvat kyllä kerroksittain.  Ovat vain pehmeätä reunaa. Kun kynsi tökkää johonkin, on pakko riipiä pois kooknainen kasvu.

Voiko tällainen pehmeys liittyä reuma- tai tulehdussairauksiin? Sarkoidoosiin, muihin autoimmuunisairauksiin? Ongelma on ollut nyt 6-7kk.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne vuosi sitten, minulla on kipirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys ei ollut riittävä joten annostusta nostettiin. Samassa yhteydessä löytyi myös osteopeniaa/osteoporoosia ja siihenkin on nyt sitten kalkki ja d-vitamiini. Vaikka syö terveellisesti niin ravinteet eivät välttämättä imeydy ja kynnet on ne mistä puutostilat ja sairaudet ensimmäisenä näkyy kun elimistö ottaa omansa ensin tärkeämpiin tehtäviin.

Jos taustalla ei ole mitään sairautta niin suosittelen lisäravinteista msm-jauhetta.

Vierailija
22/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella vahvat hiukset mutta kynnet ovat onnettoman pehmeät ja taipuisat. Kynsi taipuu jo ihoa raapiessa peukalonkynttä lukuunottamatta. Ovat aina olleet, eikä mistään ravintoaineista, hoitoöljyistä tai viilailuista ole mitään apua. Ammattilaisten manikyyreissä ja kynsihoidoissa olen käynyt tuloksetta.  Kerran on ollut geelikynnet mutta se geelimassa irrotti koko kynnen pinnan liuskana irti (tekijä oli varmasti osaava ja koulutettu ihminen). Nykyään pidän kynnet sormenpään tasalle lyhennettyinä ja öljyän kynsinauhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 08:04"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 08:02"]

mulla on tosi pehmeät kynnet ja pitkittäisiä uurteita vähän (ei mitenkään häiritsevästi). saan kyllä suht pitkät kynnet kasvatettua, ovat vaan ihan älyttömän taipuisat. ja mulla on reuma...

[/quote]

Sitä tärkeämpää on syödä hyvin.

[/quote]

mistä päättelet etten syö hyvin? syön taatusti terveellisemmin kuin 95% suomalaisista...

[/quote]

Mikä on terveellistä?

[/quote]

Lääketieteen opiskelijana luulen kyllä tietäväni mitä terveellinen ruoka tarkoittaa. Syventävät opinnot ravitsemustieteestä olen käynyt lisäksi...

[/quote]

Lääketieteen opiskelijana ei ehkä hirveesti kannattais hehkuttaa ravintotietämyksellä. Kun ei valmiit lääkäritkään tiedä. :)

Vierailija
24/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:02"]

mulla on tosi pehmeät kynnet ja pitkittäisiä uurteita vähän (ei mitenkään häiritsevästi). saan kyllä suht pitkät kynnet kasvatettua, ovat vaan ihan älyttömän taipuisat. ja mulla on reuma...

[/quote]

[/quote]

mistä päättelet etten syö hyvin? syön taatusti terveellisemmin kuin 95% suomalaisista...

[/quote]

Mikä on terveellistä?

[/quote]

Lääketieteen opiskelijana luulen kyllä tietäväni mitä terveellinen ruoka tarkoittaa. Syventävät opinnot ravitsemustieteestä olen käynyt lisäksi...

[/quote]

Lääketieteen opiskelijana ei ehkä hirveesti kannattais hehkuttaa ravintotietämyksellä. Kun ei valmiit lääkäritkään tiedä. :)

[/quote]

Ne ravitsemustieteen opinnot ovatkin (valitettavasti) vapaaehtoisia... Mutta hei, hyvä jos sinä tiedät ;)

Vierailija
25/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap itse täällä vihdoin: kirjoitin avauksen yöllä. Mainitsinkin että syön kasvispainotteisesti (en syö lihaa lainkaan, mutta kalaa ja maitotuotteita kyllä). Samanlainen ruokavalio on ollut jo 30 vuotta ja korkeintaan viime aikoina olen entistä paremmin kiinnittänyt huomiota vitamiineihin ja öljyyn-

Ehdottamistanne ongelmista pisti silmään sinkin puute ja hypotyreoosi. Psori, reumataudit ja (iho)keliakin voisi tulla kyseeseen, siksi vähän uumoilinkin autoimmuunisairauksia. Kynsisientä ei siis ole. Voiko raudapuute aiheuttaa kynsien pehmenemistä?

Vierailija
26/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hiukset vielä: ovat kuivuneet viime aikoina, ahkä myös ohentuneet.

ap

Vierailija
27/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mikä on terveellistä?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ne ravitsemustieteen opinnot ovatkin (valitettavasti) vapaaehtoisia... Mutta hei, hyvä jos sinä tiedät ;)

[/quote]

Kysyin sinulta, mikä on terveellinen ruoka. Et vastannut. Missään en sanonut itse tietäväni.

Vierailija
28/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääketieteen opiskelijalta" meni pupu pöksyyn. Ei kertonutkaan "tietojansa" terveellisestä ruoasta.

Vierailija
29/29 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lisätä kalaa ruokalistaan, 2 kertaa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme