Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jos ei kerro heti positiivisestä raskaustestistä miehelleen?

Vierailija
23.08.2014 |

Onko ok jos kertoo vaikka muutaman viikon päästä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun puolisoni halusi olla mukana ihan alusta asti kaikessa vaikka raskaus oli vahinko. Neuvolaan ja ultraan tuli joka kerta mukaan. Ei varmasti olisi ikinä antanut anteeksi jos en olisi heti kertonut ja olisin mennyt ultraan ilman häntä

Vierailija
22/27 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee ekana mieleen että jos mies kuolee tai joutuu onnettomuuteen. Silloin pimittäminen voisi kaduttaa rankasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin isoäiditkään heti kertoivat kun epäilivätraskautta, niin moni menee alussa kesken että mitä suotta kiirehtimään.

Vierailija
24/27 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse salasin nykyisen raskauteni viisi päivää. Syyt: tein 21.pv viikkonäytöllisen digitestin koska minulla oli aavistus, tämä oli 3 päivää ennen kuukautisten alkua ja testi näytti pos viikkoja 3+. Meilmä on jo yhdet kaksoset ja tiesin että nyt on käynyt taas monikot. Raskaus oli toivottu, mutta lääkärin kanssa oli juteltu riskeistä jo vuosi aiemmin, että en pysty sairauksieni takia monikkoja enää kantamaan. Kävin 23.pv läkärillä pyytämässä lähetteen yliopistosairaalaan. Olin surullinen, raskaus kun oli toivottu, ja tiesin miehenikin surevan monikkoja.

En voinut pilata miehen joulua ja sitä kautta myös lasten joulua, että molemmat vanhemmat murehtivat. Kysyin tapanina saanko jo pilata hänen joulunsa. Mies ei suuttunut, mutta murehtiminen alkoi silloin, joten tein oikean päätöksen.

Vierailija
25/27 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:45"]

Nyt viikkoja 4 ja se voi mennä vielä tuhat kertaa kesken joten en haluaisi järkyttää turhan takia. Haluan itkeä ja voivotella yksikseni. Aborttia en tee vaikka mies sitä haluaisi. Ei minusta ole siihen.

Eli raskaus joko jatkuu jos on "terve", jos kohdunulkonen tai tuulimuna niin kai sieltä joku vuoto alkaa.

Ap

[/quote]

Haluat itkeä ja voivotella yksin?! Miten voit olla noin itsekäs? Lapsi on yhtälailla miehesi lapsi, eikö hänellä olisi oikeutta surra?

Vierailija
26/27 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduitko sä kaapia ne kaksoset? Mistä tiesit ennen ultraa että on monikot?

Vierailija
27/27 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 08:47"]Jouduitko sä kaapia ne kaksoset? Mistä tiesit ennen ultraa että on monikot?

[/quote]

Hormonimäärät ja oireet kertoi. Lääkärikin totesi, että monikkojen äidit kyllä tietävät oireistä uudet tuplat. Oireet ovat niin erilaiset.

Alkuun vakuuteltiin ettei se salama iske kahta kertaa samaan puuhun. Mutta kun se aika sitten koitti, oli lääkärikin testin voimakkuuden nähtyään sitä mieltä, että monikot todennäköiset.

Meinattiin keskeyttää koko raskaus. Oli jo lääkkeet mukana kotona, mutta en sitten pystynytkään. Niin toivottu se oli. Mietittiin miehen kanssa pari päivää ja päätettiin abortoida toinen. Toimenpide onnistui ja toinen kasvaa nyt masussa.

Kipeä päätös, mutta ainut, jonka kanssa pystyn elämään.