Miettikää hyvät ihmiset kaksi kertaa ennen kuin ostatte kierrätyskeskuksesta huonekaluja
Olin viime syksyn, talven ja kevään töissä kierrätyskeskuksessa. Monet kerrat jostain huonekalusta tai maton väleistä tuli ötököitä vastaan, joskus ne livahtivat karkuun putsauksen yhteydessä. Hiiriä liikkui yöaikaan, aamulla löytyi hiirenloukusta.
Varasto oli niin täynnä tavaraa että jo putsattuja ja hinnoiteltuja huonekaluja säilytettiin vierekkäin samassa tilassa kuin äsken tulleita huonekaluja joita kukaan ei ole ehtinyt tarkastaa, puhdistaa ja hinnoitella. Siellä ötökät loikkivat iloisesti tavarasta toiseen.
Itse opin siellä ollessa että en ikinä osta kierrätyskeskuksesta mattoja tai muutakaan huonekalua.
Kommentit (78)
Sotkasta saa puoli ilmaiseksi hyviä ja puhtaita huonekaluja
Vierailija kirjoitti:
Juu en osta Ikeaa, ostan antiikkia. Mulla on pelkästään kierrätettyjä massiivipuukalusteita.
Mutta toki sama pätee vanhan kalusteen kuin vanhan talonkin ostamisessa: on tutkittava kaupan kohde.
Minä en osta antiikki enkä mitään muutakaan toisen käyttämää mistään kierrätyspisteestä tai kirppikseltä. Minä osta Ikeaa uutena Ikean liikkeestä.
Pyykinpesukone ehkä pahin ikinä. Ötökät tykkää lämpimästä ja kosteasta ympäristöstä jossa voivat lisääntyä vauhdilla.
Nykyajan ihmiset eivät ymmärrä ötökköistä yhtään mitään. Kierrätys intoilu on mennyt järjen edelle. Terv. Tupajumi
Jos köyhä ostaa käytetyn huonekalun ja siinä on luteita niin ne leviävät koko kerrostaloon. Meidän kerrostalossa on sekä omistusasuntoja että vuokra-asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla paskasella rätillä pyyhitään lasten potat, viinilasit ja kupari pannut.
Hotellisiivousta siis, eikä haittaa koska pesen kaikki kierrätyksestä sekä marketista ostetut astiat ym. ennen käyttöönottoa.
Ravintoloissakin astiat vain pestään ja sitten uudelle asiakkaalle samat käyttöön.
Koivukylässä on matot hinnoiteltu päin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu en osta Ikeaa, ostan antiikkia. Mulla on pelkästään kierrätettyjä massiivipuukalusteita.
Mutta toki sama pätee vanhan kalusteen kuin vanhan talonkin ostamisessa: on tutkittava kaupan kohde.
Minä en osta antiikki enkä mitään muutakaan toisen käyttämää mistään kierrätyspisteestä tai kirppikseltä. Minä osta Ikeaa uutena Ikean liikkeestä.
Minä ostan ja minä tiedän mitä ostan. Esim. tarjoiluvaunu kahdella lasitasolla, hintaan 78€. E-Bayssä samanlainen 8800€, superharvinaisuus. Valaisimia muutamalla kympillä kpl. E-Bayssä satoja euroja/kpl.
Ikean tuotteet uutena Ikean liikkeestä on viisas valinta. Muiden vanhoja romuja ei kannata ostaa.
Miettikää omia huonekalujanne. Muuttuvatko ne sillä silmänräpäyksellä ludehuonekaluiksi, kun annatte ne jollekin toiselle tai jos ne päätyvät teidän jälkeenne kierrätykseen? Jos eivät, samalla tavalla eivät muidenkaan huonekalut ole välttämättä täynnä loisia. Toki voivat olla, mutta eihän se nyt mikään 100% fakta ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos köyhä ostaa käytetyn huonekalun ja siinä on luteita niin ne leviävät koko kerrostaloon. Meidän kerrostalossa on sekä omistusasuntoja että vuokra-asuntoja.
Jos rikas ostaa käytetyn huonekalun ja siinä on luteita, niin ne eivät leviä koko kerrostaaloon, vaan jäävät ainoastaan siihen yhteen asuntoon, niinkö?
Ennen vanhaan ludetalot poltettiin maan tasalle. Nyt tavarat kiertää huushollista toiseen. Haloo!
Huonekalu Möttönen Oy aloittaa ketjun vauva.fi:ssä.
Myös kirjoissa voi olla ötököitä.
Sitten vielä ihmetellään,vettä miksi pk- seudun lude ongelma on räjähtänyt käsiin.
Yök, en uskaltaisi ikinä. Luteita, torakoita, homekodin itiöitä.