Voiko akateeminen mies, amis nainen suhde onnistua?
Miten on? Miksei toisinkin päin eli akateeminen nainen-amis mies.
tiedöttekö tällaisia onnistuneita suhteita?
Kommentit (46)
Kuka menee koulutuksen tai ammatin kanssa naimisiin?
Eiköhän se ihminen ole tärkeämpi ja yhteiset arvot ja kiinnostuksen kohteet.
Itse olen käynyt "vain" kauppiksen aikoinaan mutta ei se tarkoita ettenkö pystyisi olemaan tasavertainen kumppani korkeammin koulutetulle miehelleni. Olemme kyllä ihan "samalla tasolla" henkisesti ja ei mitään eroa huomaa arjessa eikä juhlassa. Ainut missä mieheni on fiksumpi on matematiikka ;)
Mun tuttavapiirissä pari tällaista pitkässä liitossa. Piti ihan miettimällä miettiä että edes muistan tutkinnot. Toisessa liitossa vieläpä nainen on vuosikaudet kotiäitinä. Tyytyväisiä tuntuvat olevan.
Me olemme mieheni kanssa myös molemmat korkeakoulun käyneet ja asiantuntijatehtävissä. Silti minä olen aika amis mitä tulee kliseisiin juomisesta, kiroilusta, tatuoinneista ja yleissivistyksestä. Mieheni on huikean paljon "sivistyneempi" mutta eipä tuo arkeamme paljon haittaa.
Jostain syystä ei tule mieleeni korkeasti koulutettua naista joka olisi kouluttamattoman miehen kanssa.
Näkee vastauksista että valtaosa on naisten kirjoittamia, huvittavaa.
Totuus on että naiset voivat ulkonäöllä kompensoida todella paljon ja pääasiassa naiset ovat koulutuksista kiinnostuneita. Erittäin hyvännäköinen ja mukava naiden kelpaa kyllä koulutustasosta huolimatta koulutetuille miehille ja pääsee varmasti aveciksi ( kaunis vaimo nostaa statusta).
Kyllä voi, olen lääkäri ja vaimoni on lähihoitaja. Ei ole koskaan ollut mikään ongelma parisuhteessa. Rakkaus menee kaiken edelle.
Mies lääkäri, minä vain peruskoulun käynyt ja hyvin menee.
Mitä ihmettä taas. Amis voi olla vaikka kuinka sivistynyt ja taas akateeminen voi olla juntti nörtti. Ei koulutus tai edes hieno titteli tee ihmistä viisaaksi tai paremmaksi.