Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko akateeminen mies, amis nainen suhde onnistua?

Vierailija
23.08.2014 |

Miten on? Miksei toisinkin päin eli akateeminen nainen-amis mies.

tiedöttekö tällaisia onnistuneita suhteita?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon akateeminen nainen ja mun mies ei. Akateemisen tarpeet ei tuu tyydyttämään amiksen kanssa.

Vierailija
22/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:13"]Oikea wt-unelma: naida hyvätuloinen, akateeminen mies. Sitten ap herää ja havahtuu kerrostalokaksioon, jonka keittiössä Nico-Petteri juo tiskiainetta.

Ps. Jos olen avec-tapahtumassa ja joku toinen puoliso olisi amis/wt, en todellakaan haluaisi istua hänen pöydässään. 

[/quote] Haha mikä idiootti! Mahtaa olla surkea elämä. Itse olen valitettavasti korkeakoulun käynyt ja kadun sitä joka päivä. Mies on putkimies ja no... Ei ole köyhiä putkimiehet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:09"]

Mitä merkitystä sillä on miten on kouluttautunut??

[/quote]

Koulutus itsessään ei ole merkityksellinen asia, mutta koulutus korreloi monien muiden suhteessa tärkeiden asioiden kanssa. Tällaisia ovat esimerkiksi keskustelutyyli ja -taito, huumorintaju, kiinnostuksenkohteet, harrastukset, älykkyys ja elämänarvot. Olen itse humanististiselta alalta, ja kokemus osoittaa, että minulla synkkaa paljon todennäköisemmin toisen humanistin tai yhteiskuntatieteilijän kuin vaikkapa kauppislaisen tai peltisepän kanssa. 

Vierailija
24/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset miehet on tylsiä. Ihan sama mikä superlääkäri-insinööri olet ja paljonko tiedät siitä viinistä. Kun on iso osa elämästä vietetty nenä kiinni kirjassa niin ei osata kyllä naista tyydyttää. Ei millään.

Vierailija
25/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi amikset alkavat aina puhua rahasta näissä keskusteluissa? On tainnut jäädä muu pääoma hankkimatta.

Vierailija
26/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on niiin junttia ajatella, että vaikka pelkän amiksen käynyt ei sovi johonkin hienoon tapahtumaan. Pyh! Jos porukka on aina näissä kissanristijäisissä tuollaisia "olen parempi, hyi joku duunari" niin en kyllä haluisikaan olla siellä :D

Vierailija
27/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa ja metsätieteidenmaisteri ja lähihoitaja

Vierailija
28/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:27"]Miksi amikset alkavat aina puhua rahasta näissä keskusteluissa? On tainnut jäädä muu pääoma hankkimatta.

[/quote] Amis kerkee tienaa kun toiset opiskelee ja hankkii pelkkää velkaa itselleen :) Onhan se toki hienoa päästä (ehkä) työelämään 30-vuotiaana.

Vierailija
29/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:26"]Akateemiset miehet on tylsiä. Ihan sama mikä superlääkäri-insinööri olet ja paljonko tiedät siitä viinistä. Kun on iso osa elämästä vietetty nenä kiinni kirjassa niin ei osata kyllä naista tyydyttää. Ei millään.

[/quote]

Mä väitän että 99 % opiskelijoista elää villimpää elämää kuin työssäkäyvät amikset

Vierailija
30/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:26"]Akateemiset miehet on tylsiä. Ihan sama mikä superlääkäri-insinööri olet ja paljonko tiedät siitä viinistä. Kun on iso osa elämästä vietetty nenä kiinni kirjassa niin ei osata kyllä naista tyydyttää. Ei millään.

[/quote]

Mä väitän että 99 % opiskelijoista elää villimpää elämää kuin työssäkäyvät amikset

[/quote] No sitten kun joskus sieltä koulusta saa paperit käteen niin etpä ole enää haluttu. Velkaantunut ja luultavasti työtön. Uuuh.

Vierailija
31/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korkea koulutus ei läheskään aina maksa itseään takaisin parempana palkkana. Tämä selvisi HS:n vertailussa, jossa tarkasteltiin kuuden eri ammatissa työskentelevän kokonaisansioita 35 vuoden aikana.

Putkimies tienaa huomattavasti enemmän kuin moni korkeammin koulutettu. Suoraan peruskoulusta ammattikouluun mennyt putkimies hyötyy siitä, että hän pääsee työelämään jo parikymppisenä muiden vasta aloittaessa opiskelua.

Lakimies ja lääkäri tavoittivat putkimiehen tulot vasta lähes 13 vuoden työuran jälkeen. Arkeologi ja sairaanhoitaja jäivät selvästi alle putkimiehen ansiotason."

Sad.

Vierailija
32/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:27"]Miksi amikset alkavat aina puhua rahasta näissä keskusteluissa? On tainnut jäädä muu pääoma hankkimatta.

[/quote] Amis kerkee tienaa kun toiset opiskelee ja hankkii pelkkää velkaa itselleen :) Onhan se toki hienoa päästä (ehkä) työelämään 30-vuotiaana.

[/quote]

Niin, on kai turha odottaa toiselta sivistystä tässä tapauksessa. Rahasta puhtaan, kun muutakaan ei ole.

Vierailija
33/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ole akateemisia naisia, mot.

Vierailija
34/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lääkäri, itse lähihoitaja

Vierailija
35/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alakoulun ope vaimona, ja itse väitellyt. Ero kiinnostuksissa ja kommunikoinnissa oli loppujen lopuksi liian suuri.

Vierailija
36/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella ystävyydellä, mutta ihan hassu kysymys. Se kuulosti mun korvissani samalta kuin että voiko suhde onnistua, jos toinen on koira- ja toinen kissaihminen.

Tai voihan sitä koulutuksestakin ongelman kehittää ainakin siinä tapauksessa, jos kumpikin tai vaan toinen on perustanut koko minäkuvansa sen varaan, millainen hänen pitäisi omasta mielestään olla koulutustasonsa perusteella. On niitäkin nähty, että ongelma on suurempi sukulaisille.

Vierailija
37/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen AMKissa ja aijon tehdä maisterintutkinnon tämän jälkeen yliopistossa ja mieheni on vain peruskoulun käynyt duunari. Yhdessä nyt viisi vuotta. Mua ei haittaa vaikka itse olisin tulevaisuudessa se joka tuo leivän pöytään, mieheni olisi mielellään koti-isänä. Vaikka kouluja ei ole käyty, silti hän ei ole mikään tyhmä saapas vaan todella fiksu ihminen, joka on ponnistanut vaikeista oloista eteenpäin ja tekee ahkerasti raskaita töitä. Ei koulutus kerro kaikkea ihmisestä ja kyllä ne ns paskaduunitkin on jonkun tehtävä. Että minun puolestani kyllä voi toimia hyvinkin eri koulutustaustaisten suhde. Se on lähinnä persoonista kiinni.

Vierailija
38/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:30"]

[/quote]

Niin, on kai turha odottaa toiselta sivistystä tässä tapauksessa. Rahasta puhtaan, kun muutakaan ei ole.

[/quote] No, eiköhän raha aika monelle merkitse jotain. Eipä mun tarvitse alkaa selittämään reissuista ja harrastuksista, kun ihan sama mitä tekee niin olet wt koska olet "vain" amiksen käynyt. En ymmärrä miksi jotkut kuvittelee olevansa parempia kuin muut :)

Vierailija
39/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai amikset puhuu rahasta kun niillä sitä on? Ja suurin osa tuntemistani amiksista ovat oikein sivistyneitä eivätkä ainakaan nosta itseään millekään jalustalle. Se se vasta olisikin noloa ja junttia.

T. Korkeasti koulutettu->työtön->amikseen->heti töihin

Vierailija
40/46 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa amikset hiljaa rahasta kun nuo akateemiset suuttuu :D Ei niille tartte kertoa paljonko tienataan.

Ja ap, tyhmä kysymys. Ei koulutuksella ole mitään väliä kunhan luonteet käy yhteen ja arvot kohtaa. Mulle on aivan sama onko mies lääkäri vai sähkömies. Miks kukaan välittää??