Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä teen? Kenessä vika?

Vierailija
23.08.2014 |

Olen ollut avomieheni kanssa 4 vuotta. Hän oli aluksi todella ihana, huomaavainen ja hyvä keskustelija. Seksuaalisesti hän on vienyt minut ihan eri sfääreihin kuin kukaan muu koskaan. Ihastuin siihen, että hän pystyi keskustelemaan eri tasolla kuin yleensä miehet. Muutin hänen asuntoonsa  3 vuotta sitten ja jätin oman aiemman mieheni. Olin onnesta suunniltani ja kuvittelin löytäneeni sen oikean.

Pikkuhiljaa miehen materialistinen maailmankuva ja rahaan perustuva arvomaailma on paljastunut. Hän on sanonut, että ei halua elättää minua (minulla on työ, mutta palkka ei ole kovin kummoinen). Hän on myös sanonut, että muuten olisin ihana kumppani, mutta en ansaitse rahallisesti riittävästi.

Minulla on myös lapsia aiemmasta suhteestani ja mies ei halua, että nämä lapset tulevat meille. Hän sanoo, että lasten pitää ansaita olemisensa, sillä hän ei aio elättää muiden miesten pentuja. Niinpä mies laittaa lapset töihin heti, kun he tulevat meille.

Muutenkin itsetuntoni on murentunut hänen kanssaan. Hän syyttää minua kaikesta ja mietin, olenko oikeasti niin huono. Olen hänen mukaansa elätti, joka käyttää vain miehiä hyväkseen, vaikka teen ruokaa hänelle ja hänen lapselleen ja maksan ruuoista puolet tai enemmänkin.

Tämä on sekavaa, mutta voin huonosti tässä suhteesa ja kai mietin, olenko minä syypää kaikkeen. Onko kenelläkään samantapaisia kokemuksia?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:34"]

No, ei mun oma elämäkään ole helppoa ollut. Mun oma äiti kuoli kun olin pieni ja olen aina toivonut jotakin suurta yhteyttä toisen ihmisen kanssa. Lasten isä on niiden kanssa hyvä, mutta mä en tuntenut yhteyttä, vaikka ihan hyvästä ihmisestä kyse. Mulla on hyvä välit lapsiin. Tiedän, että ne rakastaa mua ja minä niitä. Mies on kieltänyt kuitennkin mua niitä auttamasta tai tapaamasta välillä ja olen valinnut miehen, kun en ole voinut muuta. Rakastan kuitenkin lapsiani ja suurin asia on nyt se, että mun lapsilla pitää olla oikeus tulla mun kotiin. ellei ole, niin muakaan ei voi olla olemasa.

Yritän kerätä energiaa lähteä. Mutta mulla ei ole asuntoa, ei vanhempia, ehkä on yksi ystävä, joka voi auttaa. Onko elämän pakko olla näin vaikeaa?

Enkä jaksaisi yrittää etsia taas uutta suhdetta. SE on niin raskasta. Mistä te olette löytäneet jonkun kunnollisen?

ap

[/quote]

Ehkä sen kunnollisen miehenkin löytää helpommin, jos ensin opettelee pärjäämään myös yksin itsensä kanssa..?

Vierailija
42/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:57"]

Olen nyt miettinyt tätä asiaa kommenttienne perusteella. Ymmärrän, mitä sanotte. Siis järjen tasolla. Tunne on paljon vaikeampi selättää. Olen koukussa tavallaan.

Yritän saada itseni siihen kuntoon, että suunnittelen lähtöä enkä ole hänestä niin riippuvaine.

ap

[/quote]

Nyt puhut asiaa. Olet nimenomaan koukussa ja lähteminen on vaikeaa. Tarvitset apua. Älä molla itseäsi, hakeudu juttelemaan jonnekin.

[/quote]

Kävimmekin jo terapeutilla yhdessä. Mies käytti terapia-ajan siihen, että hän syytti kaikkia muita elämänsä ongelmista ja kertoi, miten hän on aian kaikkien hyväksikäytön uhri. En ymmärtänyt, koska tiedän, että hän on saanut vanhemmiltaan aina kaiken, mutta jotenkin hän on vajaa tunnepuolella.

ap

[/quote]

Oliko se terapeutti susta ok? Voisitko mennä sinne itseksesi? Voisi olla aika hyvä lähtökohta, kun hän on tavannut kuitenkin miehesikin, niin tietää vähän mistä puhut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:44"]

Olen nyt miettinyt tätä asiaa kommenttienne perusteella. Ymmärrän, mitä sanotte. Siis järjen tasolla. Tunne on paljon vaikeampi selättää. Olen koukussa tavallaan.

Yritän saada itseni siihen kuntoon, että suunnittelen lähtöä enkä ole hänestä niin riippuvaine.

ap

[/quote]

Nyt puhut asiaa. Olet nimenomaan koukussa ja lähteminen on vaikeaa. Tarvitset apua. Älä molla itseäsi, hakeudu juttelemaan jonnekin.

[/quote]

Kävimmekin jo terapeutilla yhdessä. Mies käytti terapia-ajan siihen, että hän syytti kaikkia muita elämänsä ongelmista ja kertoi, miten hän on aian kaikkien hyväksikäytön uhri. En ymmärtänyt, koska tiedän, että hän on saanut vanhemmiltaan aina kaiken, mutta jotenkin hän on vajaa tunnepuolella.

ap

[/quote]

Oliko se terapeutti susta ok? Voisitko mennä sinne itseksesi? Voisi olla aika hyvä lähtökohta, kun hän on tavannut kuitenkin miehesikin, niin tietää vähän mistä puhut. 

[/quote]

Tämä on ihan hyvä idea. Voisin mennä. Ja taidankin mennä. Mutta pelkään, että terapeutti on miehen puolella, koska osaa puhua niin hyvin ja olla tosi karismaattinen, kun on vieraiden ihmisten kanssa. Uskoin itsekin kaiken hänen onnettomasta taustastaan ennekuin sain tietää, että hän on ollut se, joka on kaikkia hyväksikäyttänyt ei toisinpäin.

ap

Vierailija
44/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Entä lapset?

Vierailija
45/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:56"]

[/quote]

En halua kertoa. Näillä ei nyt väliä. Lapset jo koulussa.

ap

Vierailija
46/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:56"]

[/quote]

En halua kertoa. Näillä ei nyt väliä. Lapset jo koulussa.

ap

[/quote] Eli lapset suht pieniä. Pakene!

Vierailija
47/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla läheisriippuvainen. Mihin tarvitset uutta suhdetta? Opettele eron jälkeen elämään yksin (lastesi kanssa).

Vierailija
48/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just...

Huolisko ex sut takasi?

Meet aneleen häntä koipien välissä :)

Tsemppiä

Vierailija
49/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi nyt itsellesi ensiksi oma vuokra asunto!

Saat siihen varmasti tukea.

Ota yhteyttä paikkakuntasi vuokra asunto välittäjiin.

Pikaisesti.

Siitä se sitten lähtee.

Vierailija
50/58 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:44"]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Tämä on ihan hyvä idea. Voisin mennä. Ja taidankin mennä. Mutta pelkään, että terapeutti on miehen puolella, koska osaa puhua niin hyvin ja olla tosi karismaattinen, kun on vieraiden ihmisten kanssa. Uskoin itsekin kaiken hänen onnettomasta taustastaan ennekuin sain tietää, että hän on ollut se, joka on kaikkia hyväksikäyttänyt ei toisinpäin.

ap

[/quote]

Se on tietenkin mahdollista, että terapeutti ei ymmärrä. Riskin tällaiseen minimoit sillä, että valitset terapeutiksesi psykologin. Terapeutteja on niin monenlaisilla koulutustaustoilla. Jos niin käy, että hän asettuu miehesi puolelle, sinun pitää etsiä toinen terapeutti. Ehdottaisin että puhut ihan avoimesti siitä, että pelkäät että hän asettuu miehen puolelle. Pitäisin todennäköisempänä kuitenkin sitä, että hän ymmärtää sinua, kuin että ei ymmärrä.

Vierailija
51/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies minua tarvitsee. Hän ei saa itsestään mitään irti, juo viinaa ja laiskottelee. Minä olen se, joka tekee ruuat, siivoaa, pitää talouden pystyssä ja jopa remontoi hänen asuntoaan. Mutta ei hän minua arvosta silti.

ap

Vierailija
52/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:31"]Kiitos kommenteista. Olen alkanut surffata vuokra-asuntoa. En kerro kyllä tästä miehelle vielä. Haen myös aktiivisesti uutta työtä, mutta sen löytäminen on aika vaikeaa tällä hetkellä. Psykologille menen vielä puhumaan tunnoistani. Järjen tasolla tosiaan ihan helppo juttu, mutta jos näkisitte miehen, niin ymmärtäisitte, että hänellä on joku erikoinen kyky saada mut pyörtämään omat järkevät ajatukseni ja toimimaan hänen tahtonsa mukaan. Siksi nyt tarvitsen tosi paljon kannustusta.

ap

[/quote]

Hienoa! Toivottavasti löydät sopivan asunnon pian ja pääset jaloillesi, ansaitset parempaa.

Vierailija
53/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella itsekäs ihminen. Miksi olet tuollaisessa suhteessa? Ajattele LAPSIASI!!! En tunne pätkääkään sääli Sinua kohtaan, ainoastaan lapsiasi.

Vierailija
54/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä luulen, että on ihan sama mitä me täällä sulle annetaan ohjeeksi. Sä toimit kuitenkin just niin kuin sinusta itsestäsi tuntuu. Ja valitettavasti se todennäköisesti se menee niin, että yrität viimeiseen tappiin nähdä miehessä vain ne asiat jotka saavat sinut jäämään hänen kanssaan.

Vaikka me muut nähdään, että tuollaiset ehdot mitä mies sinulle antaa ja mitä hän sinulle puhuu, ovat narsistipaskan puheita. Mutta sä et kuitenkaan halua nähdä totuutta. Ihmismieli on sellainen joskus, että se kertakaikkiaan haluaa kieltää totuuden.

Minusta jo se, että olet toisen miehen takia jättänyt lapsesi, kertoo että olet manipuloitavissa ja täysin sinisilmäinen. Mutta mä ymmärrän sinua siinä, että et ole välttämättä ymmärtänyt mitä teet.

Vierailija
55/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän, että mies on kohtuuton. Haluan lähteä, mutta oikeesti... se on vaikeaa. Lähden kyllä silti. Mutta en jaksaisi taas uutta suhteen aloitusta. Ja kyllä, voisin olla jonkun aikaa ihan itsekseni ja lasten kanssa, mutta en halua olla loppuelämää yksin. Ei kai se niin tavatonta ole? Toivoa parisuhdetta.

En minä muuta ole halunnut kuin pysyvää rakkautta.

ap

Vierailija
56/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, oletkohan eksäni kanssa? Jokatapauksessa, ota kamasi ja lähde. Yksinäisyyskin on miellyttävämpää kuin sadistisen narsistin kanssa oleminen.

Vierailija
57/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:24"]

Oho, oletkohan eksäni kanssa? Jokatapauksessa, ota kamasi ja lähde. Yksinäisyyskin on miellyttävämpää kuin sadistisen narsistin kanssa oleminen.

[/quote]

Missä päin sun ex asuu?

Vierailija
58/58 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:14"]Kyllä minä ymmärrän, että mies on kohtuuton. Haluan lähteä, mutta oikeesti... se on vaikeaa. Lähden kyllä silti. Mutta en jaksaisi taas uutta suhteen aloitusta. Ja kyllä, voisin olla jonkun aikaa ihan itsekseni ja lasten kanssa, mutta en halua olla loppuelämää yksin. Ei kai se niin tavatonta ole? Toivoa parisuhdetta.

En minä muuta ole halunnut kuin pysyvää rakkautta.

ap

[/quote]

Kaiken kertomasi perusteella vaikuttaa siltä että miehesi ei todellakaan rakasta sinua.

Lähde heti! Jos hän on kuvailusi mukainen, hän ei kykene tuntemaan rakkautta.